Hemant Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Hoi, Ik probeer NGRAB te gruiken voor mijn Dreambox 7020. 1. NGRAB Lite Geinstalleerd 2. Path aangeven in NGRAB voor opslag 3. Open Firewall op port 4000 van de PC 4. NGRAB settings in dreambox zetten 5. Autodetect MAC Detecteren van MAC lukt niet, hoe kan ik nu opnemen via het netwerk ik zie geen optie? Alvast bedankt voor de hulp ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Hemant Geplaatst: 27 mei 2008 Auteur Geplaatst: 27 mei 2008 Niemand die me even een duwtje in de goede richting kan geven? ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
boaz Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Kijk eens in de log van je firewall of die iets tegenhoudt vanaf het IP van de box. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hemant Geplaatst: 27 mei 2008 Auteur Geplaatst: 27 mei 2008 Ik zie niets in de log staan alles staat daar goed. Ik heb trwouns ook geen optie als ik op de yellow button druk om op te nemen naar NGRAB? Moet ik nog een plugin installeren ofzo?, als ik bij gemini downloads kijk zie ik geen plugins staat die met NGRAB te maken hebben. Het lijkt alsof er iets fout op mijn BOX staat. Wat is trwoeuns beter, NGRAB, CIFS of NFS? ik hoor verschillende verhalen maar als ik de stukken lees schijnt NGRAB beter te zijn. Alvast bedankt. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
boaz Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Je moet NGrab op de PC installeren en starten. Vervolgens bij Geavanceerde instellingen open je Ngrag streaming instellingen en vul je het IP in van de PC waarop Ngrab draait. Poort staat standaard goed, dan blauw Mac adres detecteren en daarna groen opslaan. Dan moet het werken. Met Ngrag draait er een programma op een PC dat de opslag verzorgd. Bij de andere varianten is het je box zelf die schrijft naar de HD. Ngrab heeft nog een aantal varianten. Ik zou overigens zowel je box als de server een vast IP geven en geen DHCP gebruiken, het kan wel maar als één van beiden bij een volgende start een ander IP krijgen, mag je weer opnieuw beginnen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
hafeez Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Origineel bericht van: Hemant Ik heb trwouns ook geen optie als ik op de yellow button druk om op te nemen naar NGRAB? Moet ik nog een plugin installeren ofzo?, als ik bij gemini downloads kijk zie ik geen plugins staat die met NGRAB te maken hebben. Je hebt voor opnemen met NGRAB inderdaad software nodig op je PC maar ook op je Dreambox. Plugin heet geloof ik Ngrab Start & Ngrab Stop en zit er standaard bij in de meeste images.
Hemant Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Geplaatst: 29 mei 2008 Hm, Ik dacht toch echt dat ik het op die manier had gedaan, kan het aan de Ngrab versie liggen? Ik gebruik DHCP maar het zijn allemaal gereserveerde addressen op basis van MAC doe dat zit wel ok. Ik Draai gemini 4.3 maar ik zie helmaal niets staan van NGRAB bij de plugins, dus wilde het downloaden via de dreambox, maar daar staat ie ook niet tussen. Iemand enig idee hoe ik dat handmatig erin kan zetten en waar ik die plugin kan vinden? Moet hij met MAC detecteren? want dat deed hij ook niet, ik heb zoals ik zei in mijn firewall alleen poort 4000 open gezet voor de NGRAB is dat goed genoeg? Alvast bedankt. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Hemant Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Geplaatst: 29 mei 2008 Ik gebruik trowuens NGRAblite als ik hem opstart en de setting verander, geeft hij netjes de melding connected. ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Hemant Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Geplaatst: 29 mei 2008 Iki lees op verschillende forums dat de NGRAB start/stop niet meer in het gemini image zit, weet iemand hoe ik dat kan oplossen? ik kan geen losse plug-in vinden voor de NGRAB ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
boaz Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 Bekent probleem, maar er is ooit hier eens een losse NGRAB start/stop als bijlage gepost. Volgens mij door iemand van het Pli team waar hij toen ook uit was verdwenen. Volgens mij waren het niet meer dan 2 scriptjes. Nou, vooruit, even uit mijn Gemini gehaald, zie bijlage, plaatsen in de standaard map plugins, rechten voor de cfg's 644, de so's 755. Suc6 VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hemant Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Geplaatst: 30 mei 2008 Je bent geweldig ga vanavond testen ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
boaz Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Nou, effe afwachten of het werkt. Kan best zijn dat er nog meer bij hoort. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen