Ga naar inhoud


Uitgekeken op CanalDigitaal


Gast Chiem

Aanbevolen berichten

Ik ben inderdaad uitgekeken op CanalDigitaal. Heb de opzeggingsbrief de deur uitgedaan vandaag. Het voelde eigenlijk best als een bevrijding.

 

De reden dat ik een jaar of 5 geleden koos voor CanalDigitaal was dat ik de kabel helemaal zat was, UPC in mijn geval. Had ook te maken met het feit dat ik werkzaam ben geweest binnen UPC Nederland. Ik heb daar dingen meegemaakt die werkelijk waar niet door de beugel konden. Ik zal jullie de details besparen want het waren echt een stelletje hufters bij elkaar. Ik heb ook niet de illusie dat het nu allemaal zoveel beter is, managementtechnisch gezien dan. Maar ze hebben nu de zaken wel een stuk beter voor elkaar dan een jaar of 5 geleden.

 

Anyway, ik ben het gehannes van CanalDigitaal meer dan zat. Waar CanalDigitaal een jaar of 5 geleden nog duidelijk beter signaal bood is het nu eigenlijk huilen met de pet op. We hebben eindelijk na maanden te hebben moeten wachten NGC-HD, Discovery-HD en Brava-HD. Jezus wat valt dat tegen. Bij Discovery-HD geen subtitels(ik beheers mijn engels prima maar vind het gewoon een aanfluiting dat er geen nederlandse –subs bijzitten) en het geluid is al weken erg zacht. Brava is natuurlijk een aanfluiting van heb ik jou daar. Hartstikke leuk hoor maar naar klassieke muziek moet je luisteren en als je er naar wilt kijken moet je in een echte concertzaal zitten en het meemaken. Dan blijft dus eigenlijk alleen NGC-HD over waar je dan dus 10 euro per maand voor betaald!

 

Ook vind ik het hebben van een schotel toch een redelijk hoog trash gehalte hebben. Dit kon ik altijd redelijk verkroppen omdat het simpelweg een veel beter beeld gaf dan kabel. Dat is niet meer zo. Misschien als je alles zou meten zou de beeldkwaliteit die je binnenhaalt via de schotel beter zijn dan de kabel maar dat valt nog maar te bezien. Via de kabel zijn er al zenders, in de Nederlandse pakketten die DD 5.1 ondersteuning bieden. Ook vind ik het een teken aan de wand dat Film1 en Sport1 via de kabel wel in HD te verkrijgen zijn en niet via de satelliet.

 

Verder ben ik helemaal klaar met Topfield. Natuurlijk kan CanalDigitaal daar weinig aan doen maar feit is wel dat mijn satelliet ervaring daardoor dramatisch belemmert wordt. Ik noem een noodzakelijke HWupdate, een EPG die maar 1 programma vooruit kan kijken en het uitblijven van echt goede firmware updates.

 

Dan is er ook nog mijn internet. Die heb ik ook al jaren via XS4all lopen. Prima provider, altijd erg content mee geweest. Ik was me er terdege van bewust dat ik “wat” meer betaalde maar daar kreeg je dan ook een prima internetverbinding voor terug en een uitstekend werkende klantenservice. Tot die ene grote storing zich voordeed! Wat een drama, een laf excuusbriefje en dat was het dan. Ook die opzeggingsbrief is vandaag de deur uitgegaan.

 

Natuurlijk zijn een aantal argumenten die ik aanhaal niet voor rekening van CanalDigitaal maar het zijn wel punten die klanten van CanalDigitaal parten kunnen spelen in de beleving van TV-kijken via de satelliet. Want kies jij ervoor om TV te kijken via de satelliet zal je je telefonie en internet elders moeten onderbrengen. Dan moet je je dus gaan afvragen wat CanalDigitaal hier tegenover zet. Ik kan er geen bedenken. CanalDigitaal is nou niet bepaald goedkoop. Ze lopen ook allang niet meer voorop qua beeld en geluidskwaliteit. Ook het zender aanbod laat te wensen over. Het is of beperkt of later dan de kabel.

 

Ik probeer zeker geen lans te breken voor de kabel maar een simpele rekensom leerde mij dat als ik mijn telefonie, internet en (HD)TV onderbreng bij UPC ik per jaar bijna 1000 (!!!) euro goedkoper uit ben! En dan heb ik de aanschaf van mijn Topfield 5000 en 7700 nog niet eens meegerekend, laat staan mijn LMB en schotel! Dat is veel, heel veel geld. En dan is het toch echt tijd jezelf de vraag te stellen wat zet CanalDigitaal hier tegenover? Nou niets, HDTV velen maanden later, geen DD5.1 ondersteuning, naja het kan wel maar ze doen het niet. Wat een baggertent. Ik ben weg.

 

Ennuh oja, ik heb dus binnenkort een Topfield 5000 + 7700 HD PVR + draaibare schotel + een LMB in de verkoop. Stuur een PM met en leuk bod ;-)

 

En nogmals ik heb geen enkele intentie om hier de kabel te promoten want ieder zijn ding maar CanalDigitaal laat het in mijn optiek vreselijk afweten.

 

 

/cheers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben het wel met je eens. Ook ik ben al een tijdje aan het twijfelen om naar de kabel terug te gaan. Ik vind de beeld kwaliteit van Casema digitaal beter dan van de satteliet. En het is idd goedkoper om alles bij 1 onder te brengen, tv-internet-telefoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chiem je hebt helemaal gelijk.

 

CDS is gewoon bagger geworden...

 

Ik blijf nog even op de sat tot dat UPC eigen decoders toelaat of dat er een andere goede provider komt waarbij dit gewoon kan.

 

Denk als KPN haar All-IP netwerk heeft uitgerold dat CDS het echt moelijk gaat krijgen.

 

Ik en vele die mensen die ik ken zijn dan weg, en dat zijn allemaal mensen die een duur toppakket hebben.

 

Misschien moet CDS eerst voelen voordat ze luisteren...

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoteltje zou ik zéker nog aanhouden voor de FTA HDTV zenders. Bijv. BBC-HD is nog maar de vraag of ie ooit op de kabel komt.

 

Wat betreft CDS vind ik dat ze de bal te vaak laten liggen, zich niet onderscheiden van de kabel op bepaalde punten maar er slechts achteraan hobbelen.

Zo hadden ze deze week de kans gehad om zich te onderscheiden door Eurosport-HD door te geven. Tig kabelklanten zijn pissed dat hun provider geen Eurosport-HD doorgeeft.

CDS had zichzelf in het zonnetje kunnen zetten door het wél te doen van meet af aan.

Maar wat doet CDS; ze zullen waarschijnlijk wel weer de laatste zijn...

 

Het innovatieve, een belangrijk speerpunt in een goede marketing, mis ik dus bij CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Ik ben ook geen CDS-fan, communiceren met de klant kunnen ze niet.

Toch ben ik niet van plan om weer naar die andere ramp (de kabel) terug te keren. Let wel: het gras is altijd groener bij de buren, maar ik volg ook discussies bij mijn voormalige kabelprovider en moet ook regelmatig bijspringen bij familieleden omdat ze alweer problemen hebben met hun digitale kabelontvanger.

 

Ik moet zeggen dat ik geen moment spijt heb van mijn overstap en dat ik gezien de berichten op de kabelforums nog steeds blij dat ik een schotel heb. En een vrije keuze in de ontvanger zie ik er bij de kabelboeren eerlijk gezegd niet van komen...

 

Satelliet-televisie is voor mij veel meer dan CDS. CDS-zenders zullen hier hooguit 20 à 30% van de tijd op staan, de rest kijken we hier naar andere zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Chiem,

 

Volgens mij hoor ik hier een vreselijk gefrustreerd mens en ik kan daar wel een beetje inkomen.

Toch zou ik, als ik jou was, mijn satellietspulletjes nog niet wegdoen.

Behalve CD zijn er gelukkig een groot aantal vrij te ontvangen kanalen, die kwaliteit in beeld en geluid hoog in het vaandel hebben. Zie de beeldkwaliteit en het 5.1 geluid bij onze duitse buren en natuurlijk de diverse vrij te ontvangen engelse kanalen.

De steeds slechter wordende kwaliteit bij CD was voor mij ook een reden om mijn kaartje te downgraden naar de gratis nederlandse kanalen en de satontvanger (dreambox 7025 en TF7700HDCI) verder te gebruiken voor het FTA aanbod.

Ook ik ben nu over naar UPC Digital vanwege de goede beeldkwaliteit op het gros van de kanalen, maar ook bij UPC is er een groot gemis aan kwaliteit bij de helpdesk en het verwerken van bestellingen. Ik ben er door schade en schande achter gekomen, dat je bij UPC maar 1 ding tegelijk moet veranderen, anders gaat het door de volkomen langs elkaar werkende verschillende afdelingen volledig mis.

Het is zoals met zoveel grote bedrijven en instellingen tegenwoordig: als het eenmaal goed werkt, hoedt je dan voor veranderingen!

 

Al met al zou ik er nog maar eens een nachtje over slapen alvorens de spullen de deur uit te doen.

En klant worden bij UPC is natuurlijk altijd mogelijk en met de opzegtermijn daar van 1 maand is het altijd weer snel terug te draaien, mochten ze toch niet de kwaliteit en de diensten verlenen die je verwacht had.

Maar pas op bij de goedkope combi-abonnementen, want die hebben ook een jaarcontract.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel kan inderdaad een leuke hobby zijn. Het is alleen niet mijn hobby.

 

@ Sjaak

Ja ik weet dat mijn oordeel aangaande Topfield redelijk hard is. Maar het is toch van de zotte dat we nu inmiddels een dikke 6 maanden verder zijn het dat het nog steeds niet naar behoren werkt. Verder weet ik ook dat het ontbreken van een EPG niet aan Topfield ligt. Zelf vind ik zo'n EPG nou ook niet echt heel spannend maar makkelijk is het zeker wel. Maar mijn dinnetje daarentegen vind het wel erg jammer en dat snap ik heel goed. En CDS vergelijken met wat de kabel biedt is eigenlijk ook een beetje appels met peren vergelijken. Feit is echter wel dat de kabel toch een concurrent is van de schotel. En als schotel bezitter kom je er niet onderuit om met CDS in zee te gaan. Ik vind het gewoon jammer dat CDS zo weinig voordeel biedt tov de kabel. Als ik kijk wat de kabel mij kan bieden is dat niet gering, ik viel eigenlijk stijl achterover.

 

Huidige kosten:

Internet 55 euro p/m, 660 p/j

CDS 50 euro p/m, 600 p/j

Bellen 40 euro p/m 480 p/j

totaal dus 140 p/m en 1740 p/j

 

UPC Bellen+Internet+(HD)TV 53 euro p/m, 636 p/j

 

Dat is een verschil van meer dan 1100 euro zelfs. Nogmaals is het natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken maar dit verschil is gewoon absurd. En ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat CDS hier eigenlijk niets tegenover zet.

 

En wat ik helemaal raar vind, naja ik snap het wel hehe bandbreedte, is dat Film1 en Sport1 gewoon in HD te verkrijgen zijn via de kabel. Ik vind het best jammer om het schotel-kamp te verlaten want ondanks dat ik het een beetje trashie vind heeft het ook iets rebels. Maar mijn dinnetje en ik gaan gewoon voor die 1000 euro 1x extra op vakantie naar Ibiza \o/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Chiem
Huidige kosten:
Internet 55 euro p/m, 660 p/j
CDS 50 euro p/m, 600 p/j
Bellen 40 euro p/m 480 p/j
totaal dus 140 p/m en 1740 p/j

UPC Bellen+Internet+(HD)TV 53 euro p/m, 636 p/j

Dan doe je tog behoorlijk wat verkeerd...
Internet kan voor 19,95 p/m (20mb) of 14,95 (4mb).
CDS kan voor 8,95 p/m (wat mot je met dat top pakket???).
Bellen via VOIP kan voor iemand die veeeeel belt 10,- p/m (en vaak veel minder) zonder abbo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Chiem,

 

Ik heb de indruk dat je in je eerste stuk behoorlijk wat frustratie van je afschrijft. En dat is natuurlijk altijd lekker.

Toch wil ik wel een kleine kanttekekening plaatsen in de eerste plaats:

 

"Brava is natuurlijk een aanfluiting van heb ik jou daar. Hartstikke leuk hoor maar naar klassieke muziek moet je luisteren en als je er naar wilt kijken moet je in een echte concertzaal zitten en het meemaken."

Maar daarover kunnen mensen natuurlijk van mening verschillen. Brava zend voorstellingen uit van operahuizen waar een 'gewone' sterveling niet zomaar naar toe kan (de entreeprijzen alleen al). Het is een kwestie van smaak. Maar voor die 10 euro heb je in ieder geval een prachtig beeld. (Nog) geen DD 5.1, maar dat zou men over een paar maanden wel gaan doorgeven.

 

Ik krijg de indruk dat het zenderaanbod van CDS je niet bevalt en dat je te weinig ingaat op de andere mogelijkheden die het kijken met de schotel je biedt. Je hebt gelijk dat CDS vaak de bal laat liggen, maar zeker met een draaibare schotel heb je op andere satellieten hele leuke mogelijkheden. Ook met HD-kanalen en ondersteuning van DD 5.1. geluid.

 

Je hoeft natuurlijk niet ook uit te gaan van het duurste abbonement - het kan volgens mij wel een tandje minder

 

Verder ben ik wel benieuwd wat jouw alternatief zal worden.

 

Ronald Gebhardt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Ik ben ook al jaren abonnee van CDS, maar de laatste tijd is CDS het t.o.v. de digitale (Ziggo) kabel helaas "net niet".

Kleine en grote irritaties te over:

- Mezzo verplaatsen ze zomaar naar een duurder pakket.

- Niet alle kanalen van Film1 en Sport1 worden doorgeven. Soms maar een deel van de dag (Film1-3).

- Niet alle regionalen beschikbaar.

- Veel zenders niet 24 uur per dag, maar in die verschrikkelijke kanaaldeling.

- Zenderuitbreiding gaat ten koste van de beeldkwaliteit.

- Bij wijziging van een pakket moet je aktivatiekosten o.i.d. betalen.

- Koppelverkoop HD abonnement met enkele themakanalen, waardoor 2x zo duur dan de kabel.

 

Ik hoop dat CDS het redt t.o.v. de opkomende concurentie, maar als het op deze voet door gaat, zie ik het zwaar in voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronald gebhardt
Hi Chiem,

Ik heb de indruk dat je in je eerste stuk behoorlijk wat frustratie van je afschrijft. En dat is natuurlijk altijd lekker.

Klopt.

Citaat:

Toch wil ik wel een kleine kanttekekening plaatsen in de eerste plaats:

"Brava is natuurlijk een aanfluiting van heb ik jou daar. Hartstikke leuk hoor maar naar klassieke muziek moet je luisteren en als je er naar wilt kijken moet je in een echte concertzaal zitten en het meemaken."
Maar daarover kunnen mensen natuurlijk van mening verschillen. Brava zend voorstellingen uit van operahuizen waar een 'gewone' sterveling niet zomaar naar toe kan (de entreeprijzen alleen al). Het is een kwestie van smaak. Maar voor die 10 euro heb je in ieder geval een prachtig beeld. (Nog) geen DD 5.1, maar dat zou men over een paar maanden wel gaan doorgeven.

Klopt ook maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Brava maar door een kleine groep gewaardeerd wordt.

Citaat:

Ik krijg de indruk dat het zenderaanbod van CDS je niet bevalt en dat je te weinig ingaat op de andere mogelijkheden die het kijken met de schotel je biedt. Je hebt gelijk dat CDS vaak de bal laat liggen, maar zeker met een draaibare schotel heb je op andere satellieten hele leuke mogelijkheden. Ook met HD-kanalen en ondersteuning van DD 5.1. geluid.

Ben het helemaal met je eens. Echter is het gebruiksgemak als je de satelliet ten volle wil benutten voor een leek ver te zoeken. Er kleven gewoon een hoop nadelen aan. Het wordt lastig om alle voordelen van satelliet TV te laten opwegen tegen voordelen die kabel biedt.

Citaat:

Je hoeft natuurlijk niet ook uit te gaan van het duurste abbonement - het kan volgens mij wel een tandje minder

Verder ben ik wel benieuwd wat jouw alternatief zal worden.

Ronald Gebhardt

Ik ben ook benieuwd waar het komende avontuur gaat eindigen. Ik heb helemaal niet de illusie dat de kabel zalig makend is. Maar het gevoel dat CDS mij (ons) in de kou laat staan overheerst.


Origineel bericht van: WPW

Dan doe je tog behoorlijk wat verkeerd...
Internet kan voor 19,95 p/m (20mb) of 14,95 (4mb).
CDS kan voor 8,95 p/m (wat mot je met dat top pakket???).
Bellen via VOIP kan voor iemand die veeeeel belt 10,- p/m (en vaak veel minder) zonder abbo.

Dat weet ik maar mijn punt is meer dat CDS maar een hele kleine meer waarde biedt terwijl de kabel barst van de makkelijke en aantrekkelijke extra opties. En de meer waarde die CDS biedt zit hem eigenlijk niet in het feit dat zij die bieden maar dat jij zelf een hoop extra geld kan uitgeven aan een betere ontvanger/schotel/lmbs/ect. En dat je natuurlijk ook redelijk veel tijd moet investeren in benutten van het kijken naar extra kanalen/satellieten. Maw als het niet echt je hobby is om je er in te verdiepen zijn er maar bar weinig leuke extra`s voor je te beleven op de satelliet. En dat is denk ik een gemiste kans van CDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

Ik vind Brava HD een mooi kanaal, toevallig ben ik klassiek- en operaliefhebber, en Mezzo (als enige andere muziekkanaal voorzover ik weet, heeft vaak een belabberd beeld).

Ze hebben vaak echt heel interessante insceneringen van opera's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Tja, als je 50 per maand aan CDS betaalt doe je het niet goed. Het normale tarief voor een basisabonnement is nog geen tientje in de maand. En als je een UPC-abonnement neemt, zitten daar die duurdere zenders als Sport 1 nog niet bij, die komen er nog wel bij iedere maand!

 

Kortom: een slechte vergelijking....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Brava HD geeft een goede mogelijkheid te genieten van prachtige toneelstukken, met geluid (Opera's).

Alhoewel ik niet iedereen Wagner kan aanbevelen, is J.Ph. Rameau, met Zoastera (deze week geprogrammeerd) zeker aan te bevelen.

 

Canaldigitaal heeft altijd aangegeven geen HD pakket te starten, omdat dit te beperkt zou zijn.

 

Ze zijn nu begonnen met 3 zenders, die binnenkort verder uitgebreid worden naar 5 zenders. Daarbij is duidelijk gezegd dat bijvoorbeeld ondertiteling en 5.1 geluid nog volgen.

Iedereen kon gratis een maand kennismaken en dan zelf beslissen.

 

In duitsland betaal je alleen voor Discovery HD via Premiere meer dan € 10,-.!

 

Kabel of satelliet, het blijft appels met peren vergelijken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...