Ga naar inhoud


(All) meerdaagse EPG Nederlands boeket


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik ben een zeer tevreden Dreambox gebruiker die voor de Dreambox gebruik maakte van de Topfield 5000 PVR. Er is echter één item die de Topfield had en die nog steeds niet mogelijk is bij de Dreambox en dat een meerdaagse EPG. Bij de Topfield was het mogelijk een xml bestandje van internet (ik dacht van TVgids.nl) te halen en die per kabel in de Topfield te laden. Dan had je een EPG van meestal zo'n vijf of zes dagen vooruit. Reuze handig als je veel opneemt, ik zette dan voor bijna de hele week timers.

 

Ik heb te weinig verstand van het proggen van een Dream maar ik vind het vreemd dat iets dergelijks nog niet beschikbaar is, immers de Dreambox hangt al aan het internet, een dergelijk script zou dus makkelijk te realiseren moeten zijn of zie ik het te optimistisch?

 

De bestanden voor de Topfield worden door Sat4All lid Henk Puister gepubliceerd, meer info vind je HIER!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het geval van de enigma 1 boxen is er bij PLi de SQLite EPG plugin, waarmee dat kan.

 

Voor de enigma 2 boxen ben ik op het moment iets vergelijkbaars aan het maken (import van radiotimes voor Sky UK werkt al, GUI moet ik nog maken). Deze heeft wel wijzigingen in het C++ stuk van enigma nodig, dus het ligt een beetje aan de imagemakers of ze die wijzing in hun image meenemen.

 

Als die wijziging er in zit, is het maken van een converter van xmltv naar dreambox formaat een peuleschilletje wink

 

Voor de imagemakers: de enigma wijzigingen zitten als patch in de bijlage (diff tegen enigma2 2.5 van 20080601)

 

- Ruud

enigma2-importevent.patch.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
....

Voor de enigma 2 boxen ben ik op het moment iets vergelijkbaars aan het maken (import van radiotimes voor Sky UK werkt al, GUI moet ik nog maken)....


Hoi Oudeis,

Ik ben nog steeds een fanatiek gebruiker van MV-EPG, en vroeg me af of het een vergelijkbaar iets word. Een E2 MV(achtig) iets is wat ik op dit moment nog steeds op het verlanglijstje heb staan.
Keep up the good work!

ciao,
cellie

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het heeft eigenlijk niets met MV te maken. Ik voer de events rechstreeks aan Enigma, waardoor alle EPG viewers deze kunnen gebruiken.

 

Het is vergelijkbaar met de SQLite database van PLi (zoals die op de 7000 wordt gebruikt), maar dan zonder externe database.

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed, hier kunnen we echt wat mee.

 

Super dat je blijft doorontwikkelen!!!!

 

Werkt dit dan alleen voor Sky UK of kunnen we nu meer providers toevoegen? (D+, CanaalDigitaal, enz.)

 

Hou ons op de hoogte

 

 

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eigen 'itch' is epg van de engelsen, dus daar begin ik mee. Zodra ik dat een beetje stabiel heb, wil ik een interface maken om andere converters toe te voegen, net als bij het tooltje dat ik voor de 7000 heb gemaakt. Ook daar was het al mogelijk om van xmltv, epg.dat, en radiotimes te importeren. Een van de eerste converters die ik na radiotimes ga toevoegen zal waarschijnlijk xmltv zijn.

 

De interface zelf heb ik wel al redelijk duidelijk, maar ik moet nog uitzoeken hoe ik meerdere nieuwe (voor mij onbekende) converters on the fly kan importeren. Zal niet moeilijk zijn, als je maar weet hoe het moet wink

 

Ik kan in ieder geval melden dat de engelse EPG ondertussen werkt. Kost overigens wel veel geheugen, 14 dagen EPG van 120 kanalen!

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je niet alvast een beta versie plaatsen?

 

kunnen wij ook eens testen.

 

En misschien helpen dmv doorgeven van bugs en errors.

 

alvast bedankt

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vanavond het python scriptje wel even plaatsen, maar daar heb je alleen wat aan als je zelf enigma2 kunt bouwen. De patch die ik hierboven al ergens heb staan moet er namelijk inzitten. Overigens krijg ik deze patch op het moment alleen goed gebouwd met release 2.4 van enigma2, en niet met 2.5 (enigma2 bouwt wel, alleen wordt de nieuwe functie niet gevonden door Python)

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was in vroeger tijden een (commerscieel)programmaatje dat heette EPGcenter, werkte samen met de Dreambox, Topfields 5000/5500 en de Relook.

Deze kon via XMLTV en TVxb voor verschillende dagen epg ophalen en naar de box sturen. Had misschien een ideetje geweest om dit prosjekt (met hulp van de maker?) misschien nieuw leven in te blazen?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, bij deze dan mijn prutswerk wink

 

In de bijlage vind je:

1. een plugin die op dit moment niet al te veel doet. Deze zal in de toekomst de kanalen mappings moeten gaan verzorgen. Wat wel al werkt is de feitelijke import, mits je een config file hebt in /etc/enigma2/rt_channels.dat. Tevens zal deze plugin via de timer gestart worden om de epg op gezette tijden binnen te halen. Hiervoor moet ik nog eens goed bij de EPGRefresh plugin afkijken wink

2. een tooltje om een oude rt_uk_channels.dat te converteren naar een nieuw formaat (handig om die rt_channels.dat te maken).

3. de patch voor enigma2 die de importEvent functie toevoegt.

 

De plugin heeft nog wat moeite met het laden van pixmaps, dus voorlopig doen we dat maar even niet. Als de plugin niet al te veel doet, dan komt dat waarschijnlijk door een of andere exceptie die ik afvang (zo gaat enigma tenminste niet plat...)

 

Nogmaals voor de duidelijkheid: je hebt hier alleen wat aan als je je eigen enigma2 binary kunt bouwen.

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, van EPGCenter had ik nog nooit gehoord. Ik heb net eens gekeken, maar ik zie 2 problemen:

1. het is een windows applicatie, dus mijn pc moet regelmatig aan, of naar Windows booten om de epg binnen te halen;

2. hij werkt enkel met MV, dus niet met de interne epg database

 

Voor MV had ik al scripts die op de dreambox zelf draaien (die ook zowel xmltv en radiotimes begrepen). Sinds PLi's SQLite toevoeging ben ik ook niet meer gebonden aan MV (handig als je even __snel__ wilt zien wat er zoal op TV komt ;))

 

- Ruud

 

PS. die eerste scripts van me dateren al uit halverwege 2005...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...