Ga naar inhoud


zijn er ergens dvb-c Ziggo-settings te downloaden per gemeente ?


Ome Merde

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Mike Philippens
Geldt dit voor het 'oude' @Home gebied? Ik meende namelijk dat Casema en Multikabel vast freqs hadden door het gehele gebied. Alleen @Home is dus nog de vreemde eend in de bijt.

Sinds het toevoegen van het Multikabel digitale TV netwerk aan het Casema digitale TV netwerk is er in het Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk, ook wel West genoemd, sprake van meerdere digitale TV netwerk regio's in het net als bij @Home. @Home heeft alleen wat meer van die regio's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zie ik iets over het hoofd? Als ik naar zenders zoek op het Ziggo netwerk (vh Casema) dan ga ik gewoon naar handmatig zoeken, symbolrate op 6875, frequentie 300 en netwerk zoeken op ja. Vervolgens leest de Dreambox (7025) netjes alle zenders in. Geen handmatige acties nodig...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Awake
Zie ik iets over het hoofd? Als ik naar zenders zoek op het Ziggo netwerk (vh Casema) dan ga ik gewoon naar handmatig zoeken, symbolrate op 6875, frequentie 300 en netwerk zoeken op ja. Vervolgens leest de Dreambox (7025) netjes alle zenders in. Geen handmatige acties nodig...:)

Het netwerk zoeken gaat alleen goed voor Ziggo/Casema klanten aangezien de zogenaamde actual Network Information Table (NIT) met netwerk ID 500 voor het Ziggo/Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk nagenoeg volledig gelijk is aan de other NIT voor netwerk ID 5555 die eigenlijk door Ziggo/Casema klanten gebruikt moet worden. Voor Ziggo/Multikabel klanten gaat die network search optie niet werken omdat het frequentie plan van de other NIT voor netwerk ID 8888 voor het grootste deel niet gelijk is waardoor veel digitale kanalen niet worden gevonden.

Overigens zou je eigenlijk frequentie 372 moeten gebruiken en niet de frequentie 300 omdat Transport Stream 7 bij Ziggo/Casema/Multikabel als netwerk frequentie wordt toegepast en ook meer DVB Service Informatie data bevat dan de andere frequenties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kabtv
Heb je ook een recente lijst van @Home (Ziggo Oost) ID 9001,
rtl 8 heeft ook een andere plek gekregen en is nu zwart ?

Nee, ik zit zelf in Ziggo/Casema/Multikabel gebied en ben dus voor de overzichten van Ziggo/@Home afhankelijk van anderen die af en toe wel eens een Transport Stream capture bestand voor mij maken. Een recente van Ziggo/@Home waarin de RTL 8 wijziging is opgenomen heb ik niet.

Wel heeft recent iemand mij een Transport Stream capture file van CAIW toegezonden. Om het lijst je aan te vullen bij deze dus ook het netwerk overzicht van CAIW. Als er nog Delta, Rekam, Harderwijk, etc. klanten zijn met een PCI DVB-C PC-TV kaart die voor mij een Transport Stream capture file willen maken dan houd ik mij van harte aanbevolen.

CAIW.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Rigolo
waarmee maak je deze mooie overzichten? Die je dat met dvbsnoop? Ben er erg benieuwd naar.

Een eigen programma dat ik af en toe aan het ontwikkelen ben om een wat Java ervaring op te doen. Er leest een Transport Stream capture file in en er komen een aantal overzichten uit zoals dit netwerk overzicht, maar ook een EPG overzicht en diverse dumps van alle DVB-SI datastructuren. Het kan ook in één keer alle Transport Stream capture files in een directory inlezen zodat er een volledig PID overzicht te genereren is van alle Transport Streams bij mijn kabelbedrijf Ziggo/Casema/Multikabel en als alle data dan toch in memory staat dan is het gelijk mogelijk om wat DVB-SI data op fouten te checken zoals bijvoorbeeld Logical Channel Numbering (LCN) fouten en EPG fouten.

In het volgende topic bij Tweakers vind je meer voorbeelden van de mogelijke output van het programma: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1294657

Tot dusver draait het programma alleen nog maar in de debugger aangezien ik geen tijd heb besteed aan een "fancy" user interface en de output is ook gelimiteerd tot eenvoudige tekst bestanden omdat XML e.d. niet aan bod komt bij het Java programmers examen en het al veel tijd kost om alle DVB-SI data structuren goed in te lezen die ik in de Transport Stream capture bestanden aantref van de diverse kabelbedrijven in Nederland. Als er nog mensen klant zijn bij één van de kleinere kabelbedrijven die nog niet genoemd zijn en beschikken over een DVB-C PC-TV kaart zodat ze een Transport Stream capture file kunnen maken dan hoor ik het graag aangezien ik dan mijn programma kan testen. Ook is het natuurlijk interessant om eens een keer de DVB-S Transport Stream capture file door het programma te halen aangezien de DVB-SI informatie gelijk van opzet is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een Transport Stream capture file ontvangen van iemand in het Stichting Kabelnet Veendam (SKV) kabelgebied. Voor de volledigheid bij deze dus ook het netwerk overzicht van SKV.

 

Het blijkt ook mogelijk te zijn om met een FloppyDTV/FireDTV DVB-C PC-TV firewire ontvanger een Transport Stream capture file te maken i.p.v. alleen met PCI DVB-C PC-TV kaarten, dus als er iemand klant is van één van de volgende kabelbedrijven en één van de genoemde PC-TV oplossing op een Windows systeem heeft dan hoor ik dat graag:

  • Hilvarenbeek (netwerk ID: 4458, netwerk frequentie: 404 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Brabant Gelderland (netwerk ID: 7524, netwerk frequentie: 308 MHz)
  • Rekam (netwerk ID: 777, netwerk frequentie: 163 MHz)
  • Kabel Noord (netwerk ID: 9101, netwerk frequentie: 242 MHz)
  • Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel, Stichting CAI Hendrik Ido Ambacht en Gemeente Albrandswaard (netwerk ID: 2000, netwerk frequentie: 325 MHz)
  • Edam-Volendam (netwerk ID: 1130, netwerk frequentie: 442 MHz)
  • Kabeltex (netwerk ID: 1791, netwerk frequentie: 284 MHz)

skv.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...