patyv Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Hoi, Heb sinds 1 week een dreambox 7020s. De dreambox is middels een utp kabel aan de livebox van wanadoo (orange nu) aangesloten. De pc middels usb dongle voor draadloze verbinding. Hieraan zit een externe HDD met mp3's. Hoe kan ik via de dreambox deze mp3's benaderen en beluisteren. Ik neem aan dat ik de map met mp3 moet delen, maar dan?? Alvast bedankt voor de moeite db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
boaz Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Gewoon via CIFS mounten, genoeg te vinden hierover. Het draadloze deel maakt verder niets uit. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
patyv Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 CIFS zegt me niks en de zoekfunctie werkt bij mij niet op een of andere manier. 1,5 miljoen berichten doorlezen kost veel tijd. Kan iemand het uitleggen in deze topic? db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
boaz Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 De zoekfunctie werkt prima en aangezien die via een webinterface werkt, moet die bij jou ook werken, toch even een techniek die je onder de knie moet krijgen wil je maximaal profiteren van je lidmaatschap. Maar hoe je de mount maakt is o.a. afhankelijk van welk image je gebruikt, maar redelijk standaard is het te doen via Dream > instellingen > Geavanceerde instellingen > Communicatie instellingen > blauw > invullen maar. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
patyv Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Geplaatst: 4 juni 2008 Dank je wel, zoeken lukte nu dus wel, waarom hij het daarvoor niet deed is een raadsel. ik ga het proberen en als ik eruit ben dan laat ik het even weten. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
patyv Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Geplaatst: 5 juni 2008 geprobeerd, maar het lukt niet. Heeft iemand een dummie proof beschrijving. alvast weer bedankt. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
patyv Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 Blijkbaar kan niemand me helpen?Weet iemand misschien nog andere forums waar ze het wel weten? bedankt db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Neptunus Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Op de eerste plaats: geduld is een schone zaak! Via de webinterface van de box druk je op config en dan mount manager, vervolgend op add. Bij de instellingen kies je voor CIFS, je vult het juiste pad van waar de muziek staat in en het IP van de PC, dan druk je op mount, als er dan geen groen vinkje voor komt is het niet gelukt, meestal ligt aan een verkeerd of niet geplaatste slash teken, beetje uitproberen dus. Als het wel gelukt is kan je de bestanden vinden via menu en dan bestands modus, daar komt dan de map met muziek te staan. Succes! BTW: ik ben bij mijn beschrijving uitgegaan van een Gemini image, heb je een ander image dan moet je het via de mount manager op de box zelf allemaal invullen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
patyv Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Geplaatst: 27 juni 2008 Dank je wel, ik ga het volgende week proberen en er rustig de tijd voor nemen. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen