Ga naar inhoud


wat kan de kathy niet wat de dm800 wel kan?


habibi

Aanbevolen berichten

Ik heb erg veel interesse in de kathy, maar heb de neiging om uit budgetere overwegingen altijd te kiezen voor wat het net niet is. Daar wil ik nu niet intrappen deze keer. Ik wil een HD receiver, die kan opnemen, maar dat hoeft voor mij geen interne hd te zijn. Een twintuner is niet nodig; ik heb een gewone sat tuner in mijn tv ingebouwd, kijk niet heel veel, maar zoek een soort videorecorder. Als deze dan ook HD kan ontvangen, ben ik voorlopig weer klaar. Wil ik later meer of als HD echt een grote vlucht genomen heeft, dan koop ik er nog wel een single tuner bij.

 

Ik was eigenlijk klaar om de kathy te kopen, toen ik de opmerkingen van Ron (Toxiq) las over de verschillen tussen de kathy en de dm (dat was in februari meen ik). Met name dat je met een kathy nooit enigma kunt draaien. Ik heb nooit met een DM gewerkt, mar ik begrijp dat dat enigma een belangrijk ding is. Maar wat betekent dat in de praktijk voor de kathy? Mis je dat?

 

Dus vandaar mijn vraag: Wat kan de kathy niet, wat de dm800 wel kan?

 

groet,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Kathy kan niet opnemen op een NFS of CIFS share.

 

Enigma is de bedieningsinterface van de DM. Kathrein heeft een eigen menusysteem.

 

Er is op DM meer ontwikkeling omdat de sourcecode open is. Op de Kathy is het meer toevoegen van add-ons, omdat de eigenlijke applicatie niet kan worden aangepast.

 

Dingen als motorsturing zijn er ondertussen wel bijgehangen.

 

De Kathy kan verder prima opnemen op een losse USB disk, en de info hierop is ook met Samba te exporteren naar een PC, of via FTP eraf te halen, of door de disk los te halen en op de PC aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie.

 

Dus in het gebruik is de kathy iets anders, want een ander menu, en voor extra functionaliteit ben je afhankelijk van Kathrein zelf in plaats van allerlei wizards die los van de fabrikant er allerlei toepassingen bijverzinnen. Is dat de juiste weergave?

 

Maar in de basis kunnen beide machines evenveel, met uitzondering van dat sharen. Klopt dat?

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Als je 'n HD ontvanger zoekt, met goede CS mogelijkheden dan is de UFS 910 'n prima receiver, met stabiele firmware. Wat bedieningsgemak betreft is dit ook 'n goede receiver, alleen vind ik persoonlijk de afstandsbediening niet zo logisch ingedeeld.

 

Wil je wat meer dingen proberen, zoals plugins ed. & met Linux hobbieen, dan is deze receiver niet zo geschikt, omdat er niet zoveel ontwikkelaars zijn voor dit platform. Ook is de Diseqc ondersteuning zeer beperkt & kun je maar tot 4 LNB's standaard instellen. Er zijn wel alternatieve Images die meerdere LNB's/rotor ondersteunen, maar dit zijn geen officiele Images.

 

Al met al is de prijs/kwaliteits verhouding prima & vind ik de Dreambox DM800 eigenlijk veel te duur, zeker als je de hardware bekijkt. De UFS 910 heeft trouwens ook geen hitteprobleem, die de DM800 dus wel heeft (waarschijnlijk door de te kleine behuizing) & 't display is wel te lezen itt. het veel te kleine display op de DM800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cs is erg interessant, maar weet ik niets van en kan ik ook geen ondersteuning op vragen. Kan er zelfs niet echt iets over vinden op het internet. Wel over interne cs, maar die mogelijkheid heb ik niet. In ieder geval hoef ik geen extra module te kopen en dat bevalt me wel. Dat is al een reden voor de Kathy. En voorlopig kan ik vooruit met een stb pakket voor 1 euro als tweede kaart in mijn huidige tuner.

 

Linux heb ik nooit zo begrepen, wel geprobeerd en uiteindelijk kom ik er dan wel weer uit (bijvoorbeeld met de NSLU2), maar makkelijk is anders. Dus daar heb ik geen DM voor nodig. Ik heb een vaste opstelling met 4 lnb's, dus dat past ook. Wat ik al zeg, eigenlijk is het bedoeld als luxe videorecorder en het is een beetje zonde daar een nieuwe module, CD kaart en abonnement voor te kopen. In ieder geval kan ik me zo een module besparen.

 

Als ik dit zo zeg, kan ik dan net zo goed met de originele firmware werken of zijn er redenen om een van de alternatieven te gebruiken? Waar kan ik daar meer over lezen? Ik heb wel de verschillende posts hier over gelezen, maar dat is allemaal vrij technisch en moeilijker begrijpbaar als je de receiver nog niet hebt. Ik zou wel een beschrijvende site hierover willen vinden, die a la duwgati, in simpel nederlands, engels of duits de nodige uitleg geeft.

 

En verder begrijp ik dat de DM800 sneller zapt. Maar ja, dat is dan duur betaald en nu heb ik een extreem langzame zapreactie, dus dat overleef ik wel.

 

Ik denk dat het dus de kathy wordt. Iemand nog aanvullingen?

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ontvanger vind ik de Kathy fijn. Maar daarvoor had ik een Coship geval, dus dat zal al snel zo zijn denk ik. Ook fijn dat hij weinig gebruikt in standby: een receiver die 15 watt gebruikt in standby kost toch 30 euro per jaar aan stroom.

 

't Is ook wel wennen met de Kathy. Als je van zender bent gewisseld, en je wilt terug naar de vorige, dan kan dat met een druk op de Exit-knop. Tja, je moet het maar weten. De 'recall' van de Coship is toch meer voor de hand liggend.

 

Wat betreft de ontwikkeling denk ik dat het wel vooruit blijft kabbelen vanuit 'de community'. Ik hoop ook vanuit Kathrein, want in de software zitten verwijzingen naar features als MP3 spelen, JPEG kijken en streamen over het LAN, die het nu niet doen, maar waar kennelijk wel aan gewerkt is of wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: habibi
Ik zou wel een beschrijvende site hierover willen vinden, die a la duwgati, in simpel nederlands, engels of duits de nodige uitleg geeft.


Gewoon ff Googlen naar UFS 910 & de 1e site selekteren. Veel info & 'n groot forum mbt. de UFS 910, er is zelfs 'n NL-sektie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
cs is erg interessant, maar weet ik niets van en kan ik ook geen ondersteuning op vragen. Kan er zelfs niet echt iets over vinden op het internet. Wel over interne cs, maar die mogelijkheid heb ik niet.


Intern of extern maakt niets uit, kwestie van IP-adres ... maar dat mag je lekker zelf uitzoeken.
Voor CS heeft de Dreambox in ieder geval mijn voorkeur (vanwege CCcam), maar het werkt met beide apparaten.

Citaat:

Linux heb ik nooit zo begrepen, wel geprobeerd en uiteindelijk kom ik er dan wel weer uit (bijvoorbeeld met de NSLU2), maar makkelijk is anders. Dus daar heb ik geen DM voor nodig.


Tja, hier heb je geen verschil tussen de DM en de Kathy. Hoewel er voor de DM meer Windows programma's zijn om bepaalde zaken in te stellen of aan te passen.

Citaat:

Ik heb een vaste opstelling met 4 lnb's, dus dat past ook. Wat ik al zeg, eigenlijk is het bedoeld als luxe videorecorder


Hiervoor geen verschil tussen de DM en UFS ...

Citaat:
en het is een beetje zonde daar een nieuwe module, CD kaart en abonnement voor te kopen. In ieder geval kan ik me zo een module besparen.


Interne CS dus ....

Citaat:

Als ik dit zo zeg, kan ik dan net zo goed met de originele firmware werken of zijn er redenen om een van de alternatieven te gebruiken?


Ja CS, is echter ook mogelijk met origineel image, echter bij de alternatieve images kan je meer "gemakkelijk" instellen (of kant en klare downloads installeren) en hoef je je minder in de Linux scripts te verdiepen.

Citaat:

En verder begrijp ik dat de DM800 sneller zapt. Maar ja, dat is dan duur betaald en nu heb ik een extreem langzame zapreactie, dus dat overleef ik wel.


Maar niet de traagheid van de Kathy onderschatten .... dit zou echter met een toekomstige firmware verbeterd kunnen worden (de oude DM's waren in het begin ook dramatisch langzaam).

Citaat:

Ik denk dat het dus de kathy wordt. Iemand nog aanvullingen?


Verdiep je eerst nog even in Enigma 2, is wel een wereld van verschil met de Kathy software. De Kathy is zeker geen slecht apparaat en geeft zeer goed beeld op de HD en de SD kanalen (!).
Oftewel de Kathy heeft een redelijk goede upscaler en daar wordt bij de DM over geklaagd. Of de een beter is dan de ander, kan ik nu nog niet beoordelen. De DM800 wordt hier nog steeds niet uitgeleverd.

Veel plezier met je (toekomstige) aankoop. Denk dat je bij beide apparaten geen spijt zal krijgen.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: nlrela

Maar niet de traagheid van de Kathy onderschatten .... dit zou echter met een toekomstige firmware verbeterd kunnen worden (de oude DM's waren in het begin ook dramatisch langzaam).



Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de UFS 910 absoluut niet traag. Met de HD zenders zapped die zelfs sneller dan de DM800. Bij de DM800 heb ik vaak flinke haperingen/vertragingen in 't beeld als ik langs HD kanalen zap. Bij de UFS 910 heb je dit probleem veel minder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf denk ik dat het meer is hoeveel devolpers zijn er de katy is iets langer nu op de markt dus zullen meer bugs zijn uitgehaald schat ik .verder zullen ene hoop mensen zich op de dm 800 storten en zal daar snel een hoop bugs uitgehaald worden vb ik heb afelopen di mijn dm 800 gekocht toen ik gemini 3.5 installeerde en cccam 2.09 erop zetten herkende hij mn c+ kaar niet na een update via internet werkt mn kaart wel .en zo zal het met andere dingen in die dm800 ook wel zijn .mijn dm7000 bleef in het begin ook elke keer hangen opnieuw opstarten traag enz maar dat heeft men ook onder deknie gekregen . dream is niet de beste ontv maar wel een met de meeste devolpers .maw wat heb je aan een top ontvanger als er niemand iets alternatiefs voor ontwikkeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Op zich is er niks mis met de software ontwikkeling, maar er worden minder "leuke" plugins ontwikkeld. Als ontvanger is die prima, maar als Linux box iets minder. Zeker voor 't geld is 't heel wat meer ontvanger dan de DM800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kathy voor mij prima zal voldoen en dat voor bijna 200 euro minder (Duitse prijzen). De tv en de sat receiver staan in ons kantoor, waar ook nog 2 imacs staan, die altijd aan staan. Ik kan me niet voorstellen welke plugins voor mij zo interessant zijn en die niet op mijn mac kunnen, dat het me 200 euro waard is.

 

Voor anderen zal de afweging vast anders zijn, omdat de DM dan pc mogelijkheden kunnen bieden in de woonkamer en zo. Browsen, weerbericht, downloadmanager, allemaal dingen die voor mij niet interessant zijn. Tenzij ik zaken over het hoofd zie.

 

De linux kant van de kathy geeft me de mogelijkheid onderzoek te doen naar verboden vruchten. Dat vind ik dan weer een pre, want anders zou elke pvr HD machine voldoen. En het zorgt voor een mindere afhankelijkheid van de fabrikant, omdat bugs ook door anderen aangepakt kunnen worden. Tja, en hier is de DM dan weer veel beter in, omdat de community veel groter is en omdat ls ik het goed begrijp meer van de source open is.

 

Ik denk dat ik het wel weet en waarschijnlijk is hij binnenkort voor mij.

 

Groet,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Wat 't SD beeld betreft vind ik de DM800 'n scherper beeld geven. Het HD beeld vind ik via de Kathrein weer beter & krijg ik ook geen interlacing te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...