Ga naar inhoud


Nederland 1 HD met welke CAM?


Gast Wired

Aanbevolen berichten

Iemand hier al probleemloos Nederland 1 HD op de Kathy?

 

Ik heb zelf al gemerkt dat de Matrix revolution en Xcam het niet doen. Ik heb net een Aston 1.07 aangeschaft en die geeft inderdaad beeld maar heel slecht. Elke paar seconden "breekt" en schokt het beeld met veel blokjes als gevolg.

 

Ik heb de nieuwste FW er in dus dat kan het niet zijn.

 

Iemand andere ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb AAF1.5 en MgCamd, geen enkel probleem.

 

Echter m'n kaartje zit wel in een DM7000 met CCcam / NewCS en ik moest wel eerst m'n kaartje heractiveren.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Het schijnt dat de meeste ci-modules voor HD te traag zijn. Een softcam werkt 't beste, zoals Mgcamd, of Camd3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan toch niet waar zijn? Het moet toch mogelijk zijn om HD te kijken met een CI module?

 

Overigens denk ik ook dat het een doorvoer probleem is met de CI

 

Ik wil wel een Softcam gebruiken maar dan moet ik wel ergens de kaart keys vandaan moeten kunnen halen. Ik heb namelijk niet ergens een DB als cardserver staan. Iemand die mij hiermee kan helpen? PM mag ook smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MindRuler

Met een T-rex gaat het bij mij goed.

Nu met cardsharing dus dm7000 cccman en newcs en op de kathy mgcamd ook goed beeld.

Dus een T-rex cam lijkt het wel goed te doen op de kathy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

hier ook een complete lock-up van de Kathy bij het inschakelen van NL1 HD. Even beeld met de nodige blokken, daarna slaat de ontvanger vast en is een reset nodig.

 

Gebruikte CI module is een Aston 1.07 inclusief laatste upgrade.

 

Overige HD ontvangst gaat prima. Dit probleem is kennelijk alleen aanwezig bij NL1 HD. Discovery HD of NG HD hebben dit vrijwel niet.

 

Wat is er nu anders bij NL1 HD ? Of is het signaal nog niet optimaal ? Het zijn tenslotte proefuitzendingen.

 

Ook de andere Irdeto Cam voor de Euro1080 zenders werkt probleemloos.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Overige HD ontvangst gaat prima. Dit probleem is kennelijk alleen aanwezig bij NL1 HD. Discovery HD of NG HD hebben dit vrijwel niet.
Wat is er nu anders bij NL1 HD ? Of is het signaal nog niet optimaal ? Het zijn tenslotte proefuitzendingen.
Ook de andere Irdeto Cam voor de Euro1080 zenders werkt probleemloos.


Ik heb precies hetzelfde, behalve de irdeto Cam, die heb ik niet.

Je moet er toch vanuit gaan dat het de combinatie Kathy-Aston Cam is die niet goed werkt. De T.Rex doet het wel en softcams doen het ook.

Ik lees op een andere website iemand die zegt dat zijn Kathy prima werkt met de officele CD module. Die schijnt echter pas weer in Augustus leverbaar te zijn.

Ik zal eens een berichtje naar Aston sturen, die schijnen nogal vlot van reageren zijn. smile



Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, het werkt. Kathy met Aston Cam 1.07.

 

Ik heb net de nieuwst software geinstaleerd voor de Kathy. Ik heb Picmod 1.51 er op gezet. Die is op basis van de 1.05 firmware.

Tevens gisteren de Aston geupdate naar 2.8 (zeg ik uit me hoofd)

 

En net de NL 1 HD met een zender search binnen gehaald. Hij heet nu inderdaad ook zo en misschien zijn er nog wel wat instelling veranderd.

 

Zit hier nu Roland Garros te kijken in schitterend SD. Wel een beetje een afknapper frown

 

Het kan dus allemaal wel, maar je moet wel de allerlaatste updates meenemen. Succes allemaal.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mavical

Ik werk met AAF 1.4 alsmede mgcam. Ik heb nog steeds happerend beeld op Nederland 1 HD. Zou dan aaf 1.5 de oplossing zijn ?? Ik wil AAF 1.5 er eigenlijk niet op hebben omdat ik dan de EPG ingeschakeld moet hebben met als gevolg dat de ontvanger elke ochtend ingeschakeld staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

 

hier de firmware er compleet nieuw op aangebracht.

 

Kijk ik naar de signaal kwaliteit dan heeft BBC HD heeft een waarde van 95. En ook Exqi (Euro1080) geeft deze waarde.

 

Kijk ik dan naar Discovery HD en NG HD dan schommelt deze rond de 56.

 

Kijk ik naar NL1, HD dan heb ik een goed beeld boven de waarde van 56. Echter voor NL1 HD fluctueert deze waarde nogal en als deze beneden de waarde van 54 komt, wordt het beeld verstoord en veroorzaakt dit een vastloper op de Kathy.

 

De vraag is nu, wordt dit verlies aan signaal kwaliteit in hoofdzaak veroorzaakt door de Aston cam module of is er verbetering te bereiken met het beter uitrichten van de schotel.

 

Zoals overigens blijkt zitten ook NG HD en Discovery HD ook dicht bij de kritische waarde. Deze doen het echter in het algemeen goed.

 

BBC en Euro1080 (Exqi) lopen zoals bekend niet via de Aston.

 

Kan iemand het verschil vaststellen in signaal kwaliteit als dit via een softcam loopt of via de Aston cam ?

 

Kan natuurlijk ook aan NL 1 HD uitzending liggen. De kwaliteit van het signaal is van deze CD zenders echter (te) laag.

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...