Ga naar inhoud


Nederland 1 HD met welke CAM?


Gast Wired

Aanbevolen berichten

Gast mavical

Nederland 1 HD heb ik met de volgende sterkte 59 % kwaliteit 95 % Ondanks dat heb ik nog steeds stokkende beelden. Werk dus met AAF 1.4 en MGcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste M,

 

ik gebruik AAF 1.5 en als de beeld kwaliteit boven de 56 is, heb ik een goed beeld.

 

Voor NG HD en Discovery HD is dit in het algemeen met minimale haperingen.

 

Zoals aangegeven fluctueert deze waarde nogal bij NL 1 HD.

 

Kun je ook eens kijken met een Cam, wat dan de verschillen zijn tenopzichte een softcam.

 

Ben erg benieuw wat nu de invloed van een (Aston) Cam is op het signaal.

 

Euro1080 werkt op dezelfde schotel, echter met een Irdeto Cam (geleverd door Euro1080).

 

Dit werkt perfect, zonder enige hapering en een waarde van 95%.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine correctie:

 

Op dit moment vertonen alle CD HD zenders dezelfde problemen. En moet ik de ontvanger resetten omdat deze er op vastloopt.

 

Overige HD zenders werken normaal. Ook de Euro1080 zenders op dezelfde schotel.

 

Mogelijk is het toch een CD probleem met de uitzendingen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 verschillende CAMs (Magix, Xcam, Aston) en alle drie geven ze dezelfde signaal sterkte. Ik zou het ook vreemd vinden als dit anders zou zijn.

 

Ik heb zelf ook ongeveer 57% signaal sterkte bij 95% Kwaliteit. Ik heb geprobeert het beter uit te richten maar hoewel mijn signaal meter voor het afstellen van de schotel een hoger signaal gaf is die niet te zien aan de signaal sterkte op de Kathie.

 

Wel had ik een hoger percentage als ik de Desq switch er tussen uit had tijdens instellen. Ik kwam dan zelfs op 66%. Ik heb een opstelling met 4 LNBs. Misschien zou een nieuwe switch iets kunnen op leveren?

 

Voorlopig werkt het, maar ik moet de eerste echte HD uitzending nog zien op NL1 frown

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een nieuwe lnb geplaatst, sterkte is 59% kwaliteit 95% maar schokkende beelden op ned1 hd en Euro1080i mp4. Andere (hd) zenders geven wel goed beeld Premiere hd Discovery hd Anixe hd BBC hd Luxe tv hd. Wat nu? ligt het aan het uitrichten van de schotel of misschien toch aan canal+?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de signaal sterktes die jij hebt, heb ik hier goed beeld dus dat zal het niet zijn.

Het lijkt op een combinate van de software in de Kathie en de CAM.

 

Uodate naar versie 1.05. Ik gebruik Picmod maar AAF 1.5 moet ook werken.

 

Verder de laatste software in de CAM (ik gebruik een ASton Cam maar de officiele CD CAM of de T-Rex schijnt het ook te doen).

 

Bij mij werkte het uit eindelijk toen ik na het instaleren van de software in de Kathie NL1 HD weer in gescanned had.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mavical

Zoals al eerder vermeld werkte ik nog met AAF 1.4 omdat in de 1.5 een bug zat. Is intussen opgelost heb ik gemerkt. Draai nu dus op 1.5 en zie..... Nederland 1 HD werkt nu eindelijk zonder storing !!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt Ned1 HD met Dragon cam - let op: geen nieuwe versie T-rex, gewoon ouwe Dragoncam???

Ik heb wel HD abb. bij CD.

Met versie 3.66 van Dragon krijg ik geen beeld op HD kanalen.

Iemand info msc met welke versie s/w wel???

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank1234
Ik heb geen cam in de Kathrein, share mijn kaartje intern met een dreambox 7000. Moet ik toch upgraden naar AAF 1.5? Ik draai nu AAF 1.4 omdat 1.5 niet helemaal bugvrij zou zijn.


Dat zou ik niet durven zeggen, maar het zou heel goed kunnen dat je de laatste FW moet hebben. Je kan ook Picmod gebruiken of zelfs de orginele FW.

Ik zou zegeen probeer het even. Zoveel moeite is het niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Kleine correctie:

Op dit moment vertonen alle CD HD zenders dezelfde problemen. En moet ik de ontvanger resetten omdat deze er op vastloopt.

Overige HD zenders werken normaal. Ook de Euro1080 zenders op dezelfde schotel.

Mogelijk is het toch een CD probleem met de uitzendingen.



Gisteren werkten de betreffende CD zenders normaal.

Ook NL 1 HD werkte probleemloos. Echter wel nog steeds met een lage signaalwaarde. Maar kennelijk voldoende voor een goed beeld.

het signaal van de CD transponders is relatief zwak en dit in combinatie met motregen heeft mogelijk de storingen op deze zenders veroorzaakt.

Heeft waarschijnlijk weinig te maken met het gebruik van de Aston CAM.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een LNB en uiterard schotel op 23,5E. De LNB heeft 4 uitgangen. 1 naar studeerkamer waar er een DM7000 aan hangt. Een andere kabel naar de woonkamer waar er een DM800 aanhangt. SNG signaal DM7000 80% bij de DM800 11% beide op Discovery Science. TIP: Als je zeker weet dat de schotel goed staat, draai dan maar eens als Discovery geen signaal geeft wat met de LNB bij mij als ik aan de LNB kant van de schotel sta, de LNB aan onder zijde wat links omhoog draaien. Bij mij stond de schotel perfect maar de LNB niet. Nu op alles beeld.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...