Ga naar inhoud


Melding van resetten en fabriekinstellingen


peldoman

Aanbevolen berichten

Iedere keer als ik mijn TF5300K opstart, krijg ik

de melding om de ontvanger te resetten, en de fabriekinstelling

opnieuw in te voeren.

Dat heb ik 2 x gedaan maar hij blijft het bij het opstarten vragen.

Heb de software 1.45 erop zitten.

Iemand een idee waar het hem in zit?

 

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet helaas precies waar dat in zit, heb het zelf ook: Vanaf het moment dat er een duitse zender is ingelezen komt het apparaat met die melding. Ik denk dat KPN wil dat je alleen naar Nederlandse zenders kijkt want de Duitse zijn gratis, grapje. Nu dit apparaat ter sprake komt heb ik ook nog een paar vragen: De machine die hier staat heeft zichzelf al meerdere malen van 16:9 op 4:3 omgeschakeld. Gebeurt vanzelf na een paar weken. Maar nog erger: Ik heb de hele zenderlijst er al meer dan tien keer in gezet. Op een kwade dag zet je hem aan en komt het apparaat direct in het instellingen menu. Dan weet ik al wat er daarna gaat gebeuren: Het apparaat begint te mekkeren over een timer opname. Het is vervolgens niet mogelijk om hier op een normale bedieningswijze uit te komen: Uitschakelen en na het inschakelen supersnel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens de hele zenderlijst er weer in. Misschien ligt het probleem in de grootte van de lijst hier, meer dan vijftig, en het deleten van meerdere "dubbele" ned. 1,2,3 van verschillende regionale boeketten. Ik test nu zonder deleten of het goed gaat. Het is wel een apparaat voor de hobbyist op deze manier. Is trouwens ook al een paar keer gewoon vastgelopen, uitzetten en weer opstarten hielp. Wat overigens wel goed gaat zijn de opnames op de harde schijf maar dat klop ik nu heel snel af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding wordt veroorzaakt omdat de ontvanger de duitse zenders als een vreemd netwerk ziet. Als je geen duitsers kan of wil kijken kan je de 4 bouquetten er handmatig inzetten dan ben je er ook van verlost. Dat omschakelen van 4:3 naar 16:9 doe je zelf per ongeluk. Druk maar op de 0 toets onder het TV kijken. Het is een snelle manier om het formaat te veranderen zonder de menu's in te duiken. Werkt trouwens ook op de Topfield huurtuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de gouden tip met de nul toets! Heb je direct ook twee andere Topfield gebruikers mee geholpen. Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken maar daar staat het niet in, dat is natuurlijk niet handig. Heb je ook een idee waarom mijn ontvanger vaak zichzelf ophangt en dan met de volgende melding komt: Kan de geprogrammeerde opname niet starten. Wilt u de lopende opname stoppen of uw geprogrammeerde opname opheffen? Er verschijnt dan 1 keuze vakje met een vinkje erin (1.No name). Helaas lukt het dan niet om de zogenaamd "geprogrammeerde opname" te annuleren. Ik kan dan alleen maar de ontvanger uitschakelen en de boel naar fabrieksinstellingen terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding herken ik niet.

Het zou kunnen zijn dat er al 2 opnames lopen. Het zou kunnen zijn dat er geen ontvangst is op het kanaal dat hij wil gaan opnemen. Heb je het doorluskabeltje aan de achterkant wel kruislings aangesloten op de antenne aansluitingen?

Ik heb sinds kort het gevoel dat als in via het menu in de timerinstellingen ben geweest, het apparaat daarna snel vastloopt. Waarom moet jij het apparaat altijd terugstellen naar fabrieksinstellingen? als je hem uit en weer aan zet werkt het dan niet? of uitzetten, 15 seconden spanning eraf en dan weer aanzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kruiskabeltje er wel op zitten. Het zou wel kunnen dat het kanaal dat hij wil gaan opnemen geen ontvangst geeft omdat sommige kanalen vaak niet ontvangbaar zijn. Helaas geeft de foutmelding daar inzicht in. Ik moet het apparaat naar de fabrieksinstellingen terugzetten omdat anders dezelfde melding (waar je niet uit komt) opnieuw in beeld popt. Helaas liep het apparaat vanavond weeeer vast. Na het opnieuw inschakelen deze keer geen melding over een timer opname maar wel de hele zenderlijst er weer uit. Ik moet nu een handleiding voor mijn partner gaan schrijven want de kans wordt erg groot dat ze het zelf een keer moet oplossen als ik niet thuis ben. Ik vind het onderhand onvoorstelbare vormen aannemen. Het lijkt wel of het steeds vaker gebeurt maar nog steeds niet heel snel na het opnieuw invoeren van de kanalen. Kan het zijn dat het komt door meerdere regionale zenders? Door dezelfde Pid codes? Waarom heeft KPN die foutmelding er überhaupt ingeprogrammeerd? Het lijkt wel alsof ze weten dat het apparaat instabiel wordt wanneer er meer dan het standaard Digitenne pakket ingescand wordt. Heb ik een mooie antenne installatie gebouwd met een prachig programma pakket en dan kan zo'n stom apparaat er niet mee omgaan. Op mijn hobby zolder heb ik een Technisat MF-4T, een niet Digitenne ontvanger. Werkt 10x beter, kan gewoon de zenderlijst in volgorde zetten en loopt nooit vast. Alle kanalen blijven er ook netjes in. Maar op jouw bericht terug te komen: Het vastlopen is dus wel bekend? Kan het ook zijn dat het besturingssysteem last heeft van problemen met het geheugenbeheer waardoor de problemen steeds erger worden? Is het ook mogelijk om een nog ingrijpender reset te geven, bijvoorbeeld het besturingssysteem opnieuw inladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger is een half jaar oud. ik neem aan dat ik dan nog garantie heb. Probleempje is wel dat ik de zegels verbroken heb om in het apparaat modificaties aan te brengen: De video signalen komen met een te hoog niveau op de Scart uitgang. Ander probleem is de opnames die op de harde schijf staan wanneer het apparaat niet gerepareerd wordt. Maar buiten dat blijft het nog even de vraag of het probleem in de ontvanger zit. Ik heb nog even nagedacht over de opmerkingen van Edje. Ik kijk geregeld, met name de laatste tijd nu de antennes er staan, naar veraf gelegen zenders die dan bij het inzakken van de condities beginnnen te blokken en haperen. Dit levert trouwens vaak mooie mondriaan kunstwerken op. Een paar maand geleden resulteerde dit fenomeen in een melding van een software update onderin het beeld. Uiteraard bleek er geen software update te zijn. Na het resetten was ik deze melding ook weer kwijt. Ik ga nu proberen te onderzoeken of het ontvangen van blokkende signalen resulteert in een spook timer opname. Ik heb die timerlijst nog nooit gezien, gebruik ik niet. Als daar een opname in wordt gezet die niet uitvoerbaar is zou het kunnen zijn dat de recorder met de eerder genoemde foutmelding komt. Ik hoop het tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, geweldig, KPN weet ervan. Jammer dat de vraag waarom niet beantwoordt wordt, ze geven zelf al aan dat je de melding kunt negeren. Maar goed, dat deed ik al vanaf het begin. Het enige probleem is dat je gedurende de melding de recorder niet kunt bedienen maar dat is slechts een marginale hinder. Het vastloopprobleem is inmiddels bekend bij de Digitenne helpdesk. Ook is daar een bericht gemeld dat dit ontstond na het inzien van de timerlijst. Dat is mij trouwens nog niet overkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
je praat over 5 seconden in de opstartfase en daarna niet meer totdat je hem weer uit en aan zet. Als je snel genoeg bent kun je voor dat de melding verschijnt nog wel ff het goede kanaal indrukken;)


of de exit knop gebruiken, dan verdwijnt de melding onmiddellijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...