Ga naar inhoud


Traag bij HD zenders


Gast Satellite Europe

Aanbevolen berichten

Gast Satellite Europe

De laatste tijd heb ik erg veel last van 't feit dat er enorm veel vertraging in 't beeld & geluid optreedt bij 't zappen tussen HD zenders. Ik heb dit bij zowel PLi, als bij Gemini. Het lijkt alsof de DM800 te traag is om HD te decoden.

Het is nu al zo erg dat ik bij Discovery HD 't geluid flink achterloopt op 't beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou een bak zijn zeg, de DM800 die geen HD aan kan laugh

Maar inderdaad, hier heb ik ook al vanaf het begin last van.

De vertraging is ook niet op elk kanaal even groot.

Premiere HD loopt b.v. aardig synchroon (maar niet helemaal)

Het vreemde is dat wel mijn receiver en de DM800 (middels de lipsync plugin) de audio kunnen vertragen wat volgens mij aangeeft dat de audio als eerste gedecodeerd is.

Zou het een driver probleem kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Discovery lijkt het inderdaad niet altijd even goed te gaan, maar bij BBC HD heb ik er nog geen last van gehad. Lijkt me dus meer aan de uitzending dan aan de dreambox te liggen.

 

Wat ik wel zie is dat de dreambox (of misschien wel mijn TV) soms een halve minuut nodig heeft om te synchroniseren. Je ziet het beeld dan wat schokkerig gaan, en daarna heel even een pauze, waarna beeld en geluid vloeiend verdergaan. Dit gebeurt trouwens niet bij elke zap, maar slechts af en toe.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar het alleen de éérste paar seconden op Ned 1 HD, andere zenders hebben er geen last van.

Nu heeft mijn Pli beta wel de laatste drivers aan boord van 5 juni.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: hvdb
Wanneer krijgen "wij" deze drivers ? frown


ik zie met deze driver momenteel alleen maar nadelen, geen voordelen.
(vaak pas na ruim 10s geluid, zelfs op SD zenders)

Het probleem dat video en audio niet in sync zijn op een aantal HD zenders heb ik met deze driver ook nog steeds.
(met name discovery HD en NGC HD).
En ook het trage in sync komen op NL1HD is onveranderd.

Dus we zien vooralsnog geen reden deze drivers online te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

ik zie met deze driver momenteel alleen maar nadelen, geen voordelen.
(vaak pas na ruim 10s geluid, zelfs op SD zenders)


Hmm, toch raar Pieterg. Ik heb juist met deze drivers minder problemen, muv NED 1 HD.
Discovery HD geeft wel een synchroon beeld, geluid heb ik hier toch niet op. wink

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Discovery HD geeft wel een synchroon beeld, geluid heb ik hier toch niet op. wink


vandaag een reactie gekregen van TVV omtrend dat geluidsprobleem en ze zeggen dat het ligt aan slechte afstelling van de schotel.
hem hen direct gereplyd dat het niet daar aan ligt omdat ik op de andere HD zenders perfect beeld heb en 94% ontvangst.
ze weten het daar dus ook nog niet.
hoop dat er snel een oplossing voor is via CCcam of een driverupdate.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

vandaag een reactie gekregen van TVV omtrend dat geluidsprobleem en ze zeggen dat het ligt aan slechte afstelling van de schotel.


Ik zal dit taalgebruik niet gauw gebruiken, maar dit is gelul van de bovenste plank.
Ach, die jongens hebben zelf nog niet zoveel satellietervaring, ze moeten nog een hoop leren.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt,zijn meestal interims die ze vragen om de telefoon te doen en de korte opleiding moet genoeg zijn voor hen,

meestal weten ze zelf niet hoe de vork in de steel zit,

spijtig dat dit gebeurd,een paar mensen daar met kennis van zaken en die het als hobby hebben zouden hen veel kunnen helpen bij zou blunders van formaat in hun reacties.

als de andere zenders perfect werken moet ik de sat niet bijregelen want die zender zit op dezelfde transponder lol.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Blijkbaar is 't dan toch 'n driver die nog niet optimaal werkt. Ik heb trouwens met Premiere, of de BBC hier idd. ook minder last van, al duurt 't bij 't zappen wel iets langer, maar niet echt hinderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...