Ron Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Ik kreeg vandaag een schokkende e-mail geforward die oorspronkelijk van Dream Multimedia kwam en waarin staat dat de DM500+ uit productie gaat en afhankelijk van de vraag gedurende de vakantieperiode slechts tot uiterlijk september voorradig zal zijn. Dat vind ik persoonlijk een domme beslissing van Dream. Ik hoop echt dat ze niet van plan zijn het gat aan de onderkant te vullen met een closed source DM100 met een el cheapo ST chipje er in, want dan zakt echt mijn boek af. De DM500 is vooral voor mensen met een kleiner budget een super box. Zeker in combinatie met een DM7025 om zo vanuit de slaapkamer te kunnen opnemen en afspelen via het netwerk op de HDD van de 7025 in de woonkamer. Ik heb er in ieder geval tot op heden veel plezier aan gehad. Als ze hiermee daadwerkelijk doorgaan, denk ik dat de DM7020 en daarna de DM600PVR ook aan de beurt zijn. Ron
Mic Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Was de 600 niet aangekondigd als opvolger van de 500?
arie kanarie Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Citaat: Ik kreeg vandaag een schokkende e-mail geforward die oorspronkelijk van Dream Multimedia kwam en waarin staat dat de DM500+ uit productie gaat en afhankelijk van de vraag gedurende de vakantieperiode slechts tot uiterlijk september voorradig zal zijn. Dit is inderdaad een niet zo geweldig bericht en vrij kort nadat ie is uitgebracht. Of dit te verklaren is door de komst van de DM100, betwijfel ik. Volgens mij hebben ze met het typenummer verkeerd gegokt. Simpel een Plusteken achter een oud product zetten geeft volgens mij al veel verwarring (niet alleen voor de images). Ook het gedoe rondom de clones, met name van de 500 heeft ook al geen positief steentje bijgedragen. Maarrrrr, dit is mijn veronderstelling. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
MagicOnline Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Dat is inderdaad wel een hele rare move van DMM de 500+ en de 7020 (Alps) zijn de 2 stabielste boxen die ik hier ooit heb gehad. De 600 PVR is volgens mij nooit bedoeld als opvolger voor de 500 Persoonlijk vond ik beide 600's niet de kwaliteit en stabiliteit hebben zoals bovengenoemde boxen. Daarnaast is de 500+ geen PVR zoals de 600, een hoop mensen hoeven geen PVR ontvanger. Ook is de 600 PVR ongeveer 25% duurder als de 500+ Maar om terug te komen op de 500+ die uit productie gaat. Denk dat het een hele domme zet zou zijn van DMM om dat te doen. Ik denk dat de 500 serie de best verkopende dreambox ooit is. Reken er maar op dat als het gebeurd dat het ook snel einde oeffening is voor de 7020. Dan hebben ze namelijk geen enigma 1 boxen meer, ze hoeven dan alleen maar enigma 2 te ontwikkelen. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
prutsie Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Ik denk ook dat het alles te maken heeft met de clonen. Zal het proberen uit te leggen. De 500, en 500+ bedienen de onderkant van de markt. Hier worden dus grote aantallen verkocht met een waarschijnlijk erg leuke marge voor Dream. Na de introductie van de clonen viel de verkoop van de ontvangers aan de onderzijde van de markt gedeeltelijk weg. De consument die toch al een beperkt budget had week uit naar de clonen. Nu er ook zeer hardnekkige geruchten opduiken dat de 7020, en misschien ook de 600 aan de clonenbakkers ten prooi zijn gevallen zal dus ook hier de verkoop, en dus de marge van Dream waarschijnlijk snel verdampen. Misschien niet in NL, maar in bijvoorbeeld Moskou wordt je dood gegooid met "clone" Dreamboxen 500 in alle mogelijke varianten. Ik kan de beslissing dan ook helemaal begrijpen van Dream mochten ze de productie van bovengenoemde modellen stil leggen. Inderdaad jammer, want de ontwikkeling stopt dan ook, maar meer dan begrijpelijk. Affijn, hopelijk brengt het de ontwikkeling van nieuwe Dream producten (800, 8000) niet in gevaar. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
view Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Citaat: Ik denk ook dat het alles te maken heeft met de clone. Waarom komen ze dan met de DM100 vraag ik mij af. Want dat is ook na te maken, ook al is die als hobbiebox niet aantrekkelijk.
Henksat Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: MagicOnline Reken er maar op dat als het gebeurd dat het ook snel einde oeffening is voor de 7020. Dan hebben ze namelijk geen enigma 1 boxen meer, ze hoeven dan alleen maar enigma 2 te ontwikkelen. En de 600 dan? Is ook een Enigma 1 box. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
MagicOnline Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Die was ik even vergeten Henk. Zal mij niets verbazen als vanaf oktober alleen nog maar de 100 800 en 8000 en heel misschien de 7025+ geleverd gaan worden. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
dolphs Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Uhm als ik mij niet vergis kan enigma2 ook draaien op de DM600? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Gast Ome Peter Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: prutsie Ik denk ook dat het alles te maken heeft met de clonen. Nu er ook zeer hardnekkige geruchten opduiken dat de 7020, en misschien ook de 600 aan de clonenbakkers ten prooi zijn gevallen zal dus ook hier de verkoop, bijvoorbeeld Moskou "clone". Inderdaad jammer, want de ontwikkeling stopt dan ook, maar meer dan begrijpelijk groeten, Peter. Ik kan dit bevestigen dat de 7020 als cloon word aangeboden in BY (Wit Rusland) Ze worden mondjes maat vanuit de kofferbak verhandeld voor 250$ Maar met een beetje babbelen loop je met een 200$ met zo`n box naar huis
D_liver Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Hmmm ik noem het een misser dit besluit. Inderdaad de 7020 en de 600 cloon zijn verkrijgbaar (mondjesmaat) 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
rinlin Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Dus alleen de 5620, 7000 en 7025(+)kun je veilig 2e hands kopen, zonder straks met een gewiste bootloader te zitten? 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
schimpie Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Op de website van PLI Images staan een hele leuke grafiek die aardig aangeeft hoe de verhoudingen zijn. De 500-serie is verreweg het meeste vertegenwoordigd. Dus voor de meeste mensen is wat de 500-serie kan genoeg. Hier ook, gewoon een prima ontvangertje. Je kunt er genoeg mee spelen, je ontdekt steeds weer nieuwe mogelijkheden. Het uit productie nemen van de 500-serie is voor de onderkant van de markt volgens mij gewoon heel dom. Wie eerst een 500 koopt voor weinig geld stapt later mogelijk wel eens over naar een luxe box of naar een HD-box. En wie eenmaal een DB heeft wil dan vaak geen ander merk meer. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
dAF2000 Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: schimpie Op de website van PLI Images staan een hele leuke grafiek die aardig aangeeft hoe de verhoudingen zijn. De 500-serie is verreweg het meeste vertegenwoordigd. Dus voor de meeste mensen is wat de 500-serie kan genoeg. Hier ook, gewoon een prima ontvangertje. Je kunt er genoeg mee spelen, je ontdekt steeds weer nieuwe mogelijkheden. Het uit productie nemen van de 500-serie is voor de onderkant van de markt volgens mij gewoon heel dom. Wie eerst een 500 koopt voor weinig geld stapt later mogelijk wel eens over naar een luxe box of naar een HD-box. En wie eenmaal een DB heeft wil dan vaak geen ander merk meer. Hier is 't plaatje (bron: http://www.pli-images.org ) maar een DM500+ lijkt niet op een DM500; eerder op een DM600. Dus je kunt niet echt spreken over een 500-serie. Omdat de downloads wereldwijd zijn en zo'n 46000, kun je de getallen wel betrouwbaar nemen. Je ziet dan dat de DM500P (dat is de plus-versie) niet erg goed scoort. De DM500 scoort wel erg goed, maar da's vooral door de Chinezen.
Gast M&R Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Lijkt me een logisch gevol,we staan allemaal in de rij om de duurdere boxen te kopen,de 800 straks de 8000,waarom zul je dan nog een goedkoop 500 modelletje aanbieden. Er zal ook wel enige vorm van marktverzadiging zijn,dus is er meer vraag naar modellen met meer mogelijkheden. Dreammedia heeft nu een uitzonderlijke positie,we staan in de rij,en als er leverproblemen zijn om wat voo reden dan ook we wachten toch wel. Wat natuurlijk jammer is als we een simpel boxje willen,of de versleten 500 willen vervangen kan dat straks niet meer. Ben benieuwt hoe lang de software voor de egima1 nog gemaakt wordt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen