Ga naar inhoud


[7000] Slecht beeld op LCD TV


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds een aantal dagen mijn DB7000 aan een nieuwe LCD TV gehangen en nu vind ik dat ik behoorlijk slecht beeld heb tijdens de voetbalwedstrijd. Het beeld is blokkig en bij snelle bewegingen zijn er strepen zichtbaar op TV. Ik heb dit ook wel eens als ik via de webinterface stream naar mijn computer, of als ik een slechte kwaliteit MPEG afspeel maar ik heb dit mij mijn oude TV (beeldbuis) nog nooit meegemaakt?

 

Aanvulling:

Ook als ik het menu in beeld zet is het niet egaal blauw,maar een mix van lichtblauw, donkerblauw en grijsblauwe pixels, dus ik denk dat er iets niet klopt aan de instelling van de TV

 

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal morgen een een dvdtje proberen, kijken of het beeld dan ook zo beroerd is

Zelfs de statische beelden (logo nederland 1) ziet er niet strak uit...

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goeie scartkabel, dus dat kan het probleem niet zijn.

Misschien is er iets mis met mijn sat configuratie wat ik voorheen nooit gemert heb. Vandaag even een dvd proberen en dan weet ik meer

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mpeg-artifacten ziet, dan kan dat grofweg twee oorzaken hebben:

 

1) teveel beeldinformatie voor de beschikbare bitrate (bijvoorbeeld veel beweging of veel details), de encoder moet dan gaan "bezuinigen", het probleem zit dan aan de kant van de zender

2) de schakeringen in het helderheidsniveau (met name bij de zeer donkere tinten) van het beeldscherm zijn te grof (te weinig helderheidsniveau's) of de lineairiteit ervan klopt niet (probleem bij de ontvanger).

 

Nummer 1 zie je vooral bij low-budget zenders met veel telefoonnummers erdoorheen :-) Maar de bitrate van de Nederlandse zenders bij CD is zodanig dat er met heel veel beweging (pannende camera over voetbalveld) ook wel eens wat blokjes te zien zijn. Zelfs bij de BBC zie ik wel eens blokjes (op mijn CRT...).

 

Nummer 2 zie je vooral bij slechte LCD panels en dan denk ik vooral aan computermonitoren van een paar jaar oud. Het kan ook voorkomen als je contrast/licht/verscherping/ontruising-instellingen extreem staan, probeer daar eens wat mee te spelen.

 

Het mooiste zou zijn als je met een opname met een goede bitrate afwisselend via je oude CRT en de LCD kan kijken. Dan weet je in ieder geval of het aan de opname of het scherm ligt.

 

Waar ligt het in ieder geval NIET aan: de kabels die je gebruikt (daar krijg je eventueel wel slecht beeld van, maar nooit blok-artifacten) of de dreambox, want bij mij is het beeld prima (en genoeg andere mensen). En ook daarvoor geldt dat de ontvanger nooit blok-artifacten kan maken, die zitten al in het beeld op het moment dat ze encoded worden naar mpeg2.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat je de box wel op rgb hebt en de scart ingang van de tv rgb ondersteund.

Strepen in het beeld bij snelle bewegingen lijkt een deinterlacer probleem van de tv.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me ook te ergeren aan het slechte beeld bij het voetballen.

Zowel op een lcd (Panasonic) als op de beamer (Benq W5000)zie ik rare schaduweffecten rond de letters van de ondertiteling, maar ook rond de voetballers als ze bewegen in een overzichtshot..

Ik vraag me af of er in de 7000 een verscherping wordt toegepast of dat dat misschien in de studio gebeurt??

Bij de interviews zijn de gekleurde reclames ook vaag aan de randen. Tijd voor een nieuwe dreambox misschien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort schaduweffecten treden meestal op als je de scherpte instelling van je beeldscherm te hoog hebt staat. Bij mij staat deze net boven de helft van de maximale scherpte en ik heb een prima beeld zowel in HD als SD.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"maar als je dan de DM 800 aansluit via bijgeleverde HDMI kabel dan zie je pas super beeld zelfs op de niet HD zenders"

 

Heb sinds een aantal dagen ook een DM800 en moet je zeggen dat ik nog nooit zo'n slecht beeld gezien heb op de SD zenders dan.

Heb al heel veel lopen fine tunen maar niets helpt.

Misschien komt het omdat het op een iets wat oudere Philips lcd tv is aangesloten die enkel DVI heeft?

 

Mijn oude vertrouwde 7025 blijft verlopig ook nog wel even staan

 

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de 7025 geeft een beter beeld op SD-zenders dan de 800?

Dan wordt het helemaal een dure grap.

BTW. Ook zonder verscherping op de tv/beamer blijven deze schaduweffecten bestaan. Alleen via de analoge kabel is het weg. Het verdwijnt dan gewoon in de totale vaagheid.

Zou het nog verschil kunnen maken welk image er op staat?

(Ik heb de laatste Pli (Wanneer kont er een nieuwe?)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GerardA
Ik zit me ook te ergeren aan het slechte beeld bij het voetballen.
Zowel op een lcd (Panasonic) als op de beamer (Benq W5000)zie ik rare schaduweffecten rond de letters van de ondertiteling, maar ook rond de voetballers als ze bewegen in een overzichtshot..
Ik vraag me af of er in de 7000 een verscherping wordt toegepast of dat dat misschien in de studio gebeurt??
Bij de interviews zijn de gekleurde reclames ook vaag aan de randen. Tijd voor een nieuwe dreambox misschien?


Wat jij beschrijft is bijna 100% zeker iets wat je TV doet: een denoiser, verscherper of deinterlacer.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...