Ga naar inhoud

[7000s] internet via stroom mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een db7000s (binnenkort ga ik over naar de 800) en ben ook net verhuisd. Nu staat mijn modem op een andere plek en ik kan niet via de normale lan kabel mijn db aansluiten op het internet. Nu heb ik gezocht en gevraagd naar mogelijke oplossing en wat ik heb gehoord is alleen de "Belkin Wireless G Gaming Adapter" (productnummer F5D7330DF) mogelijk om draadloos verbinding te krijgen. USB sticks werkten niet voor zover ik het weet.

Klopt dit? Nu heb je tegenwoordig ook internet via stroom en ik vroeg me af of dit ook wel gaat werken. Of zijn er ook andere opties?

Gast angelico1966
Geplaatst:

ik heb voor mijn nichtje zo,n adapter gebruikt.

1 in de modem[en stopcontact].

en dan kun je de andere gewoon in elk ander stopcontact doen.[waar de pc voor handen is].

maar mijn nichtje heeft een laptop dus die kan gewoon het hele huis door.

die stop contacten moeten wel op de zelfde groep zitten volgens mij.

en ik heb wat spec software op de laptop moeten zetten.

of dat nu nog moet dat weet ik niet.

Gast WanWizard
Geplaatst:

Ik heb in 't verleden ook met die adapters gespeeld, maar ik ben er mee gestopt.

Het grootste probleem was de variatie in latency (pingtijden), waardoor opnemen en afspelen over die link naar mijn server niet te doen was. Voor inhouse cardsharing en downloads zal het wel prima werken.

Ik werk nu wireless, die game adapters (ik gebruik die van Linksys, maar Belkin werkt ook prima) zijn speciaal gemaakt voor low-latency connecties.

Geplaatst:

Bij mijn mams thuis heb ik haar DM500 met twee netgear Homeplug

adapters op het netwerk aangesloten, 1 bij het modem en een

bijn de dm500. Meegeleverde software is alleen om de beveiliging

in te stellen en de verschillende homeplugs in het netwerk

te managen, eenmaal dat voor elkaar kun je zonder software

op elke wilekeurige plek twee netwerken aan elkaar koppelen.

Streamen en opnemen doet ze niet , dus daar kan ik geen info over

geven maar stabiel is het wel, ik kan er altijd remote bij om de dm te configgen en lan sharen gaat zonder hickups. Ik heb het ook

geprobeerd met twee wireless accespoint maar dat werkte niet echt lekker. vaak moest ik de accespoints resetten om de verbinding weer up te krijgen. Dit waren overigens huis tuin en keuken accespoints.

groeten Woody

Gast WanWizard
Geplaatst:

Ik had hier ook Devolo's, maar die eerste serie. Brandhout in mijn geval.

Cardsharing krijg je er altijd wel door, dat is praktisch geen verkeer, en verder maakt een variatie in latency ook niet echt uit.

Doe maar eens een stapel pings met een flinke pakket size over die verbinding, dan weet je snel genoeg of de link stabiel genoeg is voor streaming...

Geplaatst:

Ik gebruik al geruime tijd de netwerkadapters van Netgaer.

Gewoon perfect, plug and play.

Geen beperkingen. :D

Een setje van 2 kost zowat € 85,00

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Geplaatst:

ze werken inderdaad goed voor thuis gebruik. Zodra er meerdere spanningsvelden etc in de buurt zijn, wordt het netwerk slecht tot matig.

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen