boeda Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 Is het mogelijk om de zwarte achtergrond van de ondertiteling te verwijderen zodat je dat niet ziet Ik heb overigens de laatste gemeni erop staan Momenteel alleen DVB-T stick
Altobelli Geplaatst: 16 juni 2008 Geplaatst: 16 juni 2008 Waarchijnlijk doe je de ondertiteling via teletekst, dan krijg je een zwarte ondergrond, je kunt het ook doen via gsub onder blue panel, als je dat hebt geinstalleerd, krijg je de ondertiteling gewoon, als de provider Ned.meezendt hierbij een klein beetje text en uitleg ivm gsub. Ga naar bleu panel. Dan ga je naar toevoegingen. Vervolgens ga je naar download(gemini server). Nu ga je naar plugins(36 items). Je kan gsub hier vinden en downloaden. Op je beeldscherm verschijnt nu de text "are you sure you want to install this/tmp/e1-gsub 2.0713 071018.tar.gz. Druk nu op de groene toets. nu een paar keer op exit drukken. Druk nu op de gele toets,en ga naar gsub config. Nu kan je gsub instellen,maar voor de duidelijkheid volgt hier een lijstje met mijn instelligen. SubtitleType: Normal First Language: Dutch Second Language: English Recording Delay 1 sec 4:3 Start Y position: 0 16:9 Start Y position: 0 Start X position: 0 Center text: ON Text Color: 31 Outline: 0 Background: 0 Outline Size: 2 Use Outline Only Er staat noch veel meer,maar hier heb ik niks in veranderd. Als gsub nu nog niet werkt.kan je de box eens opnieuw opstarten. Ik hoop dat het lukt vrgr. Altobelli
boeda Geplaatst: 16 juni 2008 Auteur Geplaatst: 16 juni 2008 Oke bedankt ga het morgen proberen en werkt dit ook voor andere zenders? Momenteel alleen DVB-T stick
boeda Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Geplaatst: 17 juni 2008 Oke, bedankt voor de uitleg het werkt. Momenteel alleen DVB-T stick
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen