Ga naar inhoud


Humax Icord en Canal Digitaal


Gast MdeVos

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om een Humax Icord met PVR aan te schaffen maar heb al bij twee 'speciaalzaken' te horen gekregen dat ze deze Humax niet verkopen ivm minder goede resultaten in combinatie met Canal Digitaal. De Homecast 8100 en de Topfield 7710 zouden het er beter vanaf brengen. Als ik de diverse forums bekijk zie ik met alle drie genoemde ontvangers de nodige problemen. Maar ook de nodige fixes na software updates.

Mijn oog is echt gevallen op de Icord vanwege de goede specs (zoals 4 programma's (HD) opnemen en 1 kijken en volgens gebruikers zeer goede beeldkwaliteit).

Iemand goede of minder goede ervaringen met Icord + CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de iCord inmiddels ook, ben er zeer tevreden over.

CanalDigitaal en TVVlaanderen werken perfect met de originele module op de standaard kanalen. HD kanalen doen het nog niet goed icm met de officiële module, wel icm met diverse andere modules.

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raydel,

 

Wat bedoel je precies met standaard module? Wordt er een CI meegeleverd met de Icord?

Ik heb gehoord dat de PowerCam pro een goede combi zou zijn met de Icord. Weet je hier iets meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de seca module met canaldigitaal en tvvlaanderen afbeelding er op welke perfect werkt op standaard kanalen.

 

SC-en-CI.jpg

 

Module wordt zoals gebruikelijk niet bijgeleverd.

Powercam Pro module heb ik geen ervaring mee.

 

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe gaat de Icord met een Diablo cam om, werkt dit probleemloos?

 

Ander vraagje; kan deze ontvanger de diverse resolutie's

één op één naar je tv toe sturen? Dus dat bijv. BBC-HD in 1080i wordt uitgestuurd, NGC-HD in 720p, PAL in 576p.

Ik vraag dit omdat het een modeverschijnsel lijkt te zijn de laatste tijd dat bepaalde recente ontvangers enkel een vaste resolutie uit kunnen sturen, bijv 720p of 1080i. Een automatische stand lijkt voor sommige fabrikanten te ingewikkeld te zijn tegenwoordig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij Apple740 mag aansluiten... ook ik heb wat vragen (afweging voor mij is TF 7710HD óf iCord):

 

- Hoe goed is de EPG met het CD-pakket? Ik neem aan dat dat TVTV-gedoe nog niet werkt? Is er nu alleen een now-next EPG voor CD, of werkt het zoals veel beter?

 

- Werkt deze machine goed met de Aston 1.07 (v2.17)? Of is zo'n Powercam de betere optie?

 

- Wat zijn de problemen met de Disecq? Ik heb nu twee switches met drie twin-LNB's (Astra 1, 2 en 3)aan m'n twintuner Inverto hangen. Die worden met Disecq 1.0 aangestuurd. Gaat dat met de iCord sowieso, of werkt dat nog niet?

 

- Als je via HDMI kijkt, zowel op HD of SD, is er dan simultaan een (al dan niet gedownsampled) signaal over de SCART of composiet uitgang? Dit ivm mijn TV op de slaapkamer die op die uitgang moet hangen.

 

Als iemand antwoorden heeft, graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik zal als tevreden icord gebruiker een paar vragen beantwoorden,

De diablo werkt in de icord maar de trex werkt beter metname snelheid zappen, de epg van de nederlandse zenders doen het wel maar de duitse doen het beter, de aston 1.07 doet het prima met de icord, de resolutie is apart in te stellen maar gaat standaard op 1080 en je kunt op elke uitgang bv. scart component enz.. een tv aansluiten en naar alle tv's tegelijk kijken.

Ik vind de icord tot nu toe de beste ontvanger wat betreft beeldkwaliteit, en als alle beloofde software uitbreidingen komen is het helemaal een geweldig ding, maar je moet hem niet vergelijken met een open linux ontvanger, dat is meer voor een andere doelgroep.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geronnimo
Hallo allemaal,
Ik zal als tevreden icord gebruiker een paar vragen beantwoorden,
De diablo werkt in de icord maar de trex werkt beter metname snelheid zappen, de epg van de nederlandse zenders doen het wel maar de duitse doen het beter, de aston 1.07 doet het prima met de icord, de resolutie is apart in te stellen maar gaat standaard op 1080 en je kunt op elke uitgang bv. scart component enz.. een tv aansluiten en naar alle tv's tegelijk kijken.
Ik vind de icord tot nu toe de beste ontvanger wat betreft beeldkwaliteit, en als alle beloofde software uitbreidingen komen is het helemaal een geweldig ding, maar je moet hem niet vergelijken met een open linux ontvanger, dat is meer voor een andere doelgroep.

Thanks Geronnimo,

Dat met de NL EPG, hoe lang kun je vooruit kijken? Idem voor de Astra 3-zenders van CD als je dat weet.

Weet je ook welke software je op de Aston 1.07 nodig hebt? Ik heb nu zelf 2.17 namelijk.

Wat waren voor jou de redenen waarom je de iCord verkoos boven de Topfield 7710HD?

Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...