Ga naar inhoud


Humax Icord en Canal Digitaal


Gast MdeVos

Aanbevolen berichten

met de epg kun je bij cd niet voorruit kijken, maar ik kijk nooit naar ned zenders dus dat was mij nog niet eens opgevallen, bij de duitse zenders kun je 1 week voorruit kijken.

op de aston is 2.17 prima, in de icord kun je zowat alle cam's instoppen.

Ik heb je icord gekozen omdat er teveel gezeur over was op dit forum en vooral de zeer slechte service die iedereen op dit forum mee heeft gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks again Geronnimo,

Wel (erg) jammer van de EPG. Ik kijk dus juist veel meer naar het CD-pakket en ivm de PVR-functionaliteit vind ik dat erg belangrijk. Wij kijken namelijk veel van de programma's opgenomen. Scheelt ook veel tijd ivm het lang commercials zippen. :D

 

Met de Topfield zijn gewoon nog erg veel probleempjes. Maar als ze de meeste bugs kunnen fixen zou het een mooie ontvanger kunnen worden. En ik weet niet eens of de EPG van de deze ontvanger ook problemen heeft met CD-kanalen.

 

Ik zat vandaag ook te kijken naar de Homecast HS 8100 HD. Deze lijkt ook wel potentie te hebben, plus het feit dat er een Nederlandse supportsite voor is met een forum (inclusief een admin die z'n best doet) spreken ook wel voor deze ontvanger.

En de Homecast zou bes wel eens CD-gecertificeerd kunnen worden, wat het hele EPG-verhaal zou oplossen...

 

Het blijft lastig. Er is niet een probleemloze HD Twintuner PVR lijkt het. En degene met de beste support en bugfixes zal een goede kandidaat zijn. Of is het de moeite waard om nog langer te wachten. Dat is ook weer zoiets, want dan kun je altijd blijven wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SkullOne

Wel (erg) jammer van de EPG.


Zodra de ethernetpoort geactiveerd wordt middels een toekomstige firmwareupdate kun je een meerdaagse EPG downloaden via TVTV (internet). De iCord ondersteunt dit.

Is natuurlijk wel de vraag wanneer die ethernetpoort geactiveerd wordt en of het daadwerkelijk goed gaat werken met TVTV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, en het is ook maar de vraag of je afhankelijk wilt zijn van een third party als TVTV. Toegegeven, het idee is mooi, maar voor mij is zo'n EPG een zeer belangrijke feature voor een PVR.

 

Ik heb nooit begrepen waarom al die Duitse zenders wel een probleemloze EPG hebben en dat voor CD blijkbaar een 'probleem' is.

 

Ik ga nog eens goed kijken naar de Homecast. Daarvoor komen heel regelmatig updates uit. Voor de iCord en de Topfield 7710HD is dat met grote tussenpozen. Homecast lijkt hier voor de Benelux wat gelokaliseerder goed werk te doen. Dat is wel belangrijk omdat de situatie hier in Nerderland anders is dan die in Duitsland. Problemen met de 'CD-compatibaliteit' worden blijkbaar hier in Nederland ook aangepakt. Voor de iCord moet je dan naar Duitsland voor het programmeerwerk, en ik vraag me af hoeveel prioriteit NL heeft boven Duitse problemen. En Topfield... tja, die moeten steeds naar Korea ermee. Ik begrijp niet waarom dat met die bugfixes en updates zo langzaam gaat. Dat kan eigenlijk alleen maar liggen aan wat ik hierboven noem, kort gezgd, marktprioriteiten en wellicht het gebrek aan goede interne testmogelijkheden (je kunt geen CD kijken in Korea!).

 

In ieder geval ga ik eens een lijst vraagjes maken en die op het MyHomecast-forum neerzetten. Jammer dat Sat4All geen Homecast-area heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geronnimo
Hallo allemaal,
Ik zal als tevreden icord gebruiker een paar vragen beantwoorden,
De diablo werkt in de icord maar de trex werkt beter metname snelheid zappen, de epg van de nederlandse zenders doen het wel maar de duitse doen het beter, de aston 1.07 doet het prima met de icord, de resolutie is apart in te stellen maar gaat standaard op 1080 en je kunt op elke uitgang bv. scart component enz.. een tv aansluiten en naar alle tv's tegelijk kijken.
Ik vind de icord tot nu toe de beste ontvanger wat betreft beeldkwaliteit, en als alle beloofde software uitbreidingen komen is het helemaal een geweldig ding, maar je moet hem niet vergelijken met een open linux ontvanger, dat is meer voor een andere doelgroep.


Dat klinkt goed... ik ben aan het tijfelen of ik deze Icord zou kopen of de Technisat HD S2. Nadeel daarvan is dat er maar 1 HD tuner inzit, maar volgens mij is dat niet echt zo erg, omdat er nog niet echt veel HD zenders zijn die de moeite waard zijn om te bekijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
ik ben aan het tijfelen of ik deze Icord zou kopen of de Technisat HD S2. Nadeel daarvan is dat er maar 1 HD tuner inzit, maar volgens mij is dat niet echt zo erg, omdat er nog niet echt veel HD zenders zijn die de moeite waard zijn om te bekijken.


Nee, maar volgend jaar misschien wel.

En volgens mij is het een kwestie van tijd dat de Technisat HD S2
zal worden verbetert/uitgebreid met een 2e HD tuner. Zal je precies zien; je koopt zo'n ding, en een maand later komt Technisat met een dubbel HD tuner opvolger voor hetzelfde geld of een beetje meer...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike

Hier sinds paar dagen ook een icord, ben er zeer tevreden over. Gebruik hem i.c.m. een multytenne. Zeer tevreden, bijzonder goede beeldkwaliteit in hd, het sd beeld is ook geweldig en beter dan mijn "oude" Topfield 5000pvr.

 

Ik heb alleen probleem met het ontvangen van NL1 HD, ALLE andere hd/sd zenders uitstekend. Zal wel canal digitaal zijn of mijn canal digital cam (?) graag hulp als iemand weet of dit op te lossen is.

 

Verder dacht ik om een diablo te kopen, of kan ik beter een andere cam kopen om te beginnen met "hobbyen" ?

 

Bugjes tot nu toe :

 

- De 5 favo lijsten kan je zelf een naam geven, maar als je hem een naam geeft van meer dan 3 characters, gaat het mis. Laat ze dus maar gewoon op de standaard namen staan.

 

- Als je de tvtv epg aanzet gaat de icord elke paar uur aan om de epg op te halen. Nu heb ik de tvtv uitgezet en jawel hij gaat nog steeds af en toe aan. Is dit normaal ?

 

Verder zeer tevreden en dat voor 369 euro !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmike
Origineel bericht van: SkullOne
Heb je ook een meerdaagse EPG met alle kanalen van het CD-pakket? Werkt dat allemaal een beetje naar behoren?
En hij haalt dat dus binnen via Internet?

Nee helaas geen meerdaagse EPG (tot nu toe) voor het CD-pakket, ik krijg alleen de now en next zaken. Voor zover ik weet kunnen allen CD ontvangers en de topfield reeks, overweg met het niet-standaard mediaguard EPG van CD.

De overige gegevens van de TVTV-EPG haalt hij van een sat kanaal, de icord heeft wel een netwerk aansluiting maar deze heeft vooralsnog helaas geen functie.

In vergelijk tot mijn oude topfield 5000 ben ik zeer te spreken over de icord hd, maar je moet rekening houden dat je de EPG van cd kwijt bent als je overstapt op de icord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dutchmike

Ah, bedankt. Ik wist niet dat TVTV ook via de satelliet binnenkwam. Dacht dat dat alleen via Internet kon.

 

Ik wacht nog even tot de EPG's goed werken met CD. Daarvoor vindt ik het een te belangrijke functie. Dan maar geen HD-programma's kijken. De eerste ontvanger die dit wel kan zal waarschijnlijk een nieuwe klant hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in Apple...

Ik heb gisteren nog eens het testbericht zitten lezen van de icord in "Sat+Kabel", een Duits tijdschrift dat eerder ook al de Technisat testte. Daar zijn ze ook vol lof over de Icord, maar de Icord haalt 86,65 punten van de 100, en de Technisat 87,7. Nou ja... Het beeld van de Humax is beter volgens de test, 14,75 van de 20 tegen de Technisat 14,50... marginaal verschil. Wat ik begrijp is de EPG van Technisat beter... maar als ik het allemaal zo lees is Humax met tvtv ook niet slecht. Of die het bij CD nou wel of niet goed doet maakt voor mij niet echt uit... ik kijk alleen Duitse en Zweedse zenders... en of de epg het daar goed doet weet ik al helemaal niet. Heb daarover niets gelezen. Ik doe het nu al jaren met alleen "Now/Next" en alles wat er meer komt is dus gewoon een verbetering.

De Humax is bovendien ook nog eens goedkoper... dus misschien toch deze...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...