Ga naar inhoud


gemini 3.6.


dream-on

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tijdens het installeren van VLC zie je een aantal dingen aangevinkt. 1 van deze opties is de pluging voor IE, met de naam: ActiveX plugin. Voor Firefox moet je de Mozilla plugin aanvinken. Wanneer de plugin niet geinstalleerd is zou hij trouwens niet naar een Page cannot be displayed moeten gaan, maar de vraag geven waar hij het bestand mee moet openen.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb nu de allernieuste geinstalleerd met activex plugin en als ik op het icoontje klik opent een nieuw venster met in de adresbalk hxxp://192.168.2.101/web/stream.m3u?ref=1%3A0%3A1%3AFAC%3A451%3A35%3AC00000%3A0%3A0%3A0%3A.

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die URL in mijn explorer zet en aanpas met mijn IPnummer van mijn box, komt er een schermpje van VLC, bestandnaam: stream.m3u met de vraag wilt u dit bestand openen of opslaan.

Klik op openen en ik kijk naar een uitzending van Ned1.

 

Je kan overigens kijken naar een andere zender als die je op de TV zit te kijken.

Meerdere zenders opnemen en streamen, als je maar binnen dezelfde transponder blijft.

Codering van meerdere zenders is ook geen probleem.

 

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het hetzelfde als mobieltje. Ik heb alleen het vinkje uit gezet zodat het schermpje met de vraag niet steeds komt en komt vlc direkt. Probeer eens het volgende: selecteer die url van het nieuwe scherm en doe een copy, open vlc handmatig, ga naar Bestand, Open netwerk stream, optie http en plak de url daar in. Kijk of het dan wel werkt.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan krijg ik wel beeld zou ik ergens dan nog iets moeten instellen.? Heb ook Mozilla Firefox geinstaleerd dan krijg ik wel dat schermje maar dan wordt niet vlc geopend maar mediaplayer en ja die doet het niet.

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pendragon1
Ik heb alleen het vinkje uit gezet zodat het schermpje met de vraag niet steeds komt en komt vlc direkt. Probeer eens het volgende: selecteer die url van het nieuwe scherm en doe een copy, open vlc handmatig, ga naar Bestand, Open netwerk stream, optie http en plak de url daar in. Kijk of het dan wel werkt.

Werkt ook perfect, overigens zie ik geen Ned1 maar Ned2
Als ik jou was zou ik dat vinkje niet weghalen, bij iedere download van een bestand krijg je dan ook geen waarschuwing vooraf of je het bestand wil openen of opslaan, je kan dan ook geen enkel bestand meer opslaan.

Wat je ook kan doen is het bestand stream.m3u opslaan, koppel dan de zendernaam aan het bestand b.v. stream-Ned2.m3u en je kan door op het bestand te klikken direct de stream voor Ned2 starten

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boeda
Ja dan krijg ik wel beeld zou ik ergens dan nog iets moeten instellen.? Heb ook Mozilla Firefox geinstaleerd dan krijg ik wel dat schermje maar dan wordt niet vlc geopend maar mediaplayer en ja die doet het niet.


Bewaar de .m3u file, ga naar die file en klik er met je rechter muisknop op. Kies voor Openen met, kies programma, ga naar VLC en kies eronder voor Altijd openen met. Probeer het dan nog eens in Firefox en IE daarna. Het lijkt erop dat .m3u bestanden bij jou niet gekoppeld zijn aan VLC.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...