Ga naar inhoud


[ all ] Probleem met 2 dreambox afstandsbedieningen gebruiken.


Plepkeshenkie

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een dreambox 800 en een 7020. Nu staan deze in elkaars bereik.Ik heb het nu wel zover voor elkaar dat ik ze alletwee apart in kan stellen.1 staat er in mode 2 en de andere voor de dreambox 7020 in mode 3. Tot zover geen probleem. Als ik nu echter met de afstandsbediening van de 7020 op de plugin toets ga staan en ik open daarna een plugin dan gaat dit ook nog goed. Als ik daarna weer van de plugin af wil dan gaat dit niet meer. Het vreemde is dat dan het lampje met tv opligt.Daarna wil er niks meer.Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden en /of is er iemand die hier misschien eeen oplossing voor weet. Oja er staat gemini op de 7020 en op de 800 gemini 3.60. Verder ben ik wel blij met mijn nieuwe speeltje

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik maakte gebruik van de plugin abswitch of zoiets dat je kan downen via het bluepanel.

Hiermee kan je instellen welke code je geeft aan de dreambox. Als je db1 wil bedienen, dan druk je 1x de code in die je aan db1 gegeven hebt. De andere db2 kun je dan gewoon vergrendelen. Wil je dan db2 bedienen , dan vergrenden je db1 en druk je 1x de code in voor db2.

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Plepkeshenkie schreef;

Ik heb het nu wel zover voor elkaar dat ik ze alletwee apart in kan stellen

 

Wil je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt.

Ik heb dreamboxswitch geinstalleerd, maar kan het niet terug vinden.

 

En hoe bevalt de 800 en wat voor tv heb je (als ik vragen mag)

 

Groet blakkie

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, op sommige AB's als je daarop kanaal 3 gebruikt, dan is de EXIT toets plots iets anders. De rode TV toest geeft dan licht. Echter, op de AB van m'n 500 kon ik wel in mode 3 wereken. Dus die maar op dat kanaal gezet. maar al sje er 2 hebt, dan heb je nog 2 andere kanalen om uit te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...