Ga naar inhoud


Wimbledon 2008 op BBC-HD


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Toch geeft mijn dolby set aan dat de uitzending gecodeerd is in Dolby digitaal 3.2!


Staat er niet "Dolby Digital 3.2.1" of iets dergelijks?

Dit houdt in: 3 frontkanalen, 2 surroundkanalen, 1 subwooferkanaal.
Als er staat 3.2 kan het misschien zijn dat ergens de subwoofer staat uitgevinkt, waardoor het subwooferkanaal niet staat weergegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is alleen jammer dat BBC-HD heel vaak de commentator in de linker en rechter voor kanalen stopt met z'n stem ipv het centre geluid. Heel vervelend om naar te moeten luisteren. Is niet bij iedere wedstrijd hetzelfde. SOms is het weer wel goed.

 

En de resolutie is dit jaar ook minder als vorig jaar. Is helaas maar 1440*1080 ipv 1920*1080. Misschien dat we in week 2 nog wat extra resolutie kunnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Nee, BBC was 1920*1080. Pas na Wimbledon 2007 zijn ze overgeschakeld naar 1440*1080.


Ik kan het verhaal bevestigen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
Finale herenenkel: een absolute thriller in HD!

Ik heb genoten.



@wammeswaggel,

Helemaal mee eens smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Nee, BBC was 1920*1080. Pas na Wimbledon 2007 zijn ze overgeschakeld naar 1440*1080.


BBC-HD is altijd 1440x1080 geweest. Als je wat oude discussie's op bijv. avforums opdoekt (uit 2006) dan hadden ze het al over 1440x1080. wink

http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=2895551&postcount=9

En hier een topic uit begin januari 2007, afkomstig van DigitalSpy forums;

http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=507121


Vorig jaar in mei is wel de bitrate veranderd, deze is omlaag gegaan van ~20Mbit/s naar 16,35Mbit/s.

Overigens ben ik onlangs wel ergens tegengekomen dat de BBC in november van dit jaar wél naar volledig 1920x1080i overgaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: wammeswaggel
Finale herenenkel: een absolute thriller in HD!

Ik heb genoten.


Ook mee eens. Nog nooit heeft een finale op Wimbledon zo lang geduurd, als het gaat om de heren enkel.

En inderdaad een dak volgend jaar.
Moet eerlijk zeggen dat ik BBC-HD wel ga missen, zodra ik mijn appartement ga betrekken. Hier is helaas geen schotel toegestaan en ben ik weer aangewezen op de digtale kabel (van Ziggo). Helaas hebben ze nooit overeenstemming kunnen bereiken om de engelse zender in het HD pakket op te nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...