Ga naar inhoud


vreemd probleem met Install XP


Unetwork

Aanbevolen berichten

Op mijn Asus werkte alles tot op vanmiddag. Ik wou een keer zonder dat ik ooit wat had ge-instaleerd restarten, alles ging goed maar...zonder beeld wel geluid en gezien de rode led verlichting van de HD liep alles.

 

Nu de monitor omgewisseld en kreeg ik weer beeld maar zonder resolutie. Dual monitor erop aangesloten maar kreeg met de Gforce 8700 GT geen optie voor tweede monitor.

Ik dus vanuit gegaan dat mijn PCI-e kaart kapot was dus omgewisseld, tijdelijk van een PC naar de andere en de oude in een andere PC met voorheen ook 8700GT kaart gedaan.

 

De kaart was niet kapot want werkte wel op mijn andere PC, ook met dual view.

 

Ik dus mijn XP CD in de Asus gedaan en setup gedaan en daarna gekozen voor repair [r]

Maar na de sessie van hardware install ging het mis en kreeg een spontane reboot tot keer op keer.

 

Een verse installatie lukte ook niet, dit op een andere HD want bij de eerste start kreeg ik geen profiel rechten.

 

Nu mijn 500Gb HD op een andere PC gedaan met bijna dezelfde chipset en daar liep de repair wel goed en kon normaal starten.

 

Maar gooi ik de HD weer terug in de Asus met AMD 2X 64 gaat die spontaan weer rebooten.

In safe mode gaat het wel goed.

 

Alle hardware zoals mijn pro video Storm RT2 kaart zijn eruit dus geen extra kaarten momenteel in de Asus zitten.

 

Hardware:

Mobo: M2N-Sli

DDR: 4 GB

HD: 500 GB

VGA: Gforce 8700 GT 512 Mb

Processor: Athlon 3800+ 2X

 

Mocht iemand nog een idee hebben waar naar te kijken dan graag.

Ik heb deze mobo gekocht via sat4all en heeft het eigenlijk nooit heel goed gedaan dus wellicht zit er een fout in.

Andere hardware zijn wel nieuw.

 

 

 

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt inderdaad op een foutje in het moederbord, misschien een scheurtje in een soldeerverbinding.

Een elec.trucje is om voorzichtig met de achterkant van een schroevendraaier tegen de soldeerverbindingen te tikken.

Maarrr een nieuw bord kost €67,31 ,dus ik zou geen risico nemen.

groeten,

lock

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie in SAFE-MODE wel goed opstart dan heb je gewoon een driver probleem.

 

Ik zou XP gewoon opnieuw installeren en dan niet vergeten de AMD (VIA) drivers te laden. Dat zou het probleem KUNNEN zijn.

Je wou zowieso ff de VIA 4-in-1 drivers kunnen installen en dan even kijken of ie weer wil booten op de normale manier,.

 

Anders een verse install en dan gelijk een image maken van het werkende systeem.

 

(Had je geen image van je werkende PC voorhanden ?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci mensen, maar er zit NVidia chipset in en geen via.

Dan nog een andere vraag, als ik drivers install probeer krijg ik een error.

Dus hoe deze drivers dan te installeren?

Krijg bericht:

Citaat:
Can't execute Kernel Mode Driver Service

en daarna:

Citaat:
Can't load ASUSWHIO.DLL

 

En hoe komt het dan dat ik met een verse installatie ook geen succes heb?

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je er op goegelt merk je dat het een Asus-probleem is (softwarematig).

ik kon derhalve niet een bevredigend antwoord vinden wat het waard was hierheen te pasten smile

 

dus veel hebbie er niet aan maar ik hoorde dat het kl#teweer in Macedonië is dus ik zou zeggen, mocht je een backup hebben, de zaak "even" opnieuw te installeren ...

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja backup heb ik maar zoals eerder verteld gaat zelf een fresh install op deze asus niet.

error code:

0x0000007E (0xC0000005, 0xBAA68750, 0xBACCB42C, 0xBACCB128

 

en Merde als je bedoeld met Kl*te weer dat het vandaag hier ruim 36 graden is? wink

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep daar had ik meteen al aan gedacht..

Vreemd krijg xp er niet op dus alles opnieuw installeren.

Heb inmiddels een andere 500 GB schijf en nu gaat het wel weer goed.

 

Maar zoals Ome Merde al vertelde deze Asus heeft een hoop problemen, heb hem gekocht via het TK forum hier en de verkoper al een PM gestuurd want er is nog garantie, dus helaas terug weer naar Nederland sturen.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste U,

 

stopt er eens een Knoppix Live CD of DVD in en kijk eens of deze de hardware wel goed ziet.

 

Knoppix geeft bovendien aan welke hardware wordt aangetroffen.

 

Dan weet je tegelijk of het een hardware probleem is of een Windows driver probleem.

 

Opsturen zou ik houden als de laatste optie.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7

Een 0xC0000005 heeft met geheugen te maken: ofwel een programma dat zich niet gedraagt, ofwel geheugen / geheugencontroller / 'device' dat geheugenresources moet indelen niet in orde. Ik werk met Visual Foxpro en oudere versies lieten dit soort meldingen regelmatig verschijnen, gelukkig niet in een BSOD wink maar in een application popup. BSOD's duiden op een fout op 'intiemer' niveau...

Aangezien je het over een verse installatie hebt lijkt me dit een hardware probleem - geheugen, bios, geheugencontroller of moederbord - of een grof chipset-driverprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allen voor jullie reacties!

Tja het blijft een vreemde stand van zaken.

Zoals gezegd heb ik een nieuwe zelfde HD gekocht en gisteren nacht een verse instal met maar een HD erin.

Nu loopt alles wel naar wens en XP draait.

 

Maar blijf eerlijk gezegd nu denken aan een virus.

 

Wat ik nu als laatste redmiddel ga doen is de oude schijf in een andere PC doen en wederom een repair doen.

Daarna kan ik dus deze weer terug plaatsen en in safe mode weer opstarten.

 

Op welke manier kan ik het beste aan het werk volgens jullie?

Is er een goed programma waar ik de bestanden kan testen en eventueel fouten verwijderen?

 

Omdat deze schijf vol staat met geïnstalleerde plugins zou ik deze graag weer in orde brengen, spaart me dan heel veel tijd uit.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook weleens help is alles eruit halen standaard config starten met een BIOS reset.

 

Het lijkt alsof je en een conflict heb.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hemant
Wat ook weleens help is alles eruit halen standaard config starten met een BIOS reset.

Het lijkt alsof je en een conflict heb.

Ja daar waren wij inmiddels ook achter smile en met alles eruit halen betekend dat het zelfde als formatteren..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daarmee bedoel ik alle extra hardware die je erin hebt gezet even er uit en een bios reset uitvoeren.

 

Heb dit laats ook gehad met een van mijn machines, niks werkte meer zelfs een nieuwe installatie niet, repair gaf een blauw scherm of reset.

 

Even het minimale erin gezet om de pc te starten en een bios reset hij liep daarna weer als een trein, na de installatie alles weer erin gepropt en geen problemen meer.

 

Kreeg een soort gelijke melding over het geheugen alles eruit en nieuwe geheugen erin zelfde probleem.

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork

Op welke manier kan ik het beste aan het werk volgens jullie?
Is er een goed programma waar ik de bestanden kan testen en eventueel fouten verwijderen?

Kloon de ouwe HD naar de nieuwe, oude HD erin, savemode starte, sysprep voor XP deroverheen en normaal starten. Eventueel herhalen met de nieuwe HD.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...