Ga naar inhoud


Is hetvolgende mogelijk met een dreambox...


lucver

Aanbevolen berichten


Gast WanWizard

Zucht. Hier gaan we weer... frown

 

Nog maar eens dan: er is een verschil tussen AANSLUITING en PROTOCOL.

 

Het chassisdeel achter op de DM800 is een DVI chassis deel, geen HDMI chassis deel.

 

Het protocol dat gebruikt wordt is HDMI (overigens is dat een uitbreiding op het DVI protocol, met onder andere Audio). Audio en Video zijn hier in gewoon verschillende frame types in de datastroom, daarvoor zijn geen andere pennen of zo nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard
Zucht. Hier gaan we weer... frown

Nog maar eens dan: er is een verschil tussen AANSLUITING en PROTOCOL.

Het chassisdeel achter op de DM800 is een DVI chassis deel, geen HDMI chassis deel.

Het protocol dat gebruikt wordt is HDMI (overigens is dat een uitbreiding op het DVI protocol, met onder andere Audio). Audio en Video zijn hier in gewoon verschillende frame types in de datastroom, daarvoor zijn geen andere pennen of zo nodig...


Ik zeg ook niet dat het slecht is of. Volgens mij zeggen we min of meer hetzelfde. Ergo: laten wet de vraagsteller niet in verwarring brengen met een discussie over DVI en HDMI. Is genoeg over gezegd in diverse fora.

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat ook audio over de dvi aansluiting van de DM800.

plat gezegd is het een dvi stekker die het hele hdmi signaal doorgeeft.

wat boeit het dan dat het geen hdmi stekker is, is toch spijkers op laag water zoeken?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

Precies. Voor een gebruiker is uitsluitend interessant om een antwoord te hebben op de vraag hebben: "kan ik een DM800 aansluiten op de HDMI interface van mijn TV?" (en dat is "JA!").

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arene
Inderdaad, ik vind de EPG op de Dreambox (ik heb hem nog maar kort) een enorme teleurstelling. Ook ik was de Topfield gewend.

Ik vind het eigenlijk ook onbegrijpelijk dat er niet iets voor de Dreambox is/wordt gemaakt. Zo moeilijk kan het naar mijn idee toch niet zijn.... En er is volgens mij heel veel behoefte aan.

Ik zou er ook best voor willen betalen.

Naar mijn idee is er een aantal problemen met de huidige EPG:
1 de data is zeer beperkt en matig van kwaliteit. Ik heb nu al een paar keer het einde gemist ondanks verlengde opnames.
2 de gebruikersvriendelijkheid laat te wensen over. De 3PG oplossing (van de Topfield) werkte wat dat betreft perfect en zeer intuitief.

Ik hoop toch echt dat er een mooie EPG komt, dat zou de Dreambox voor mij (en mijn vriendin)echt een meerwaarde geven.



Dat de data niet goed is ligt aan de Mediahighway (BIENTOT) EPG waar de box van gebruik maakt. Overigens is de interface niet slecht maar je moet even weten welke knoppen je moet gebruiken.

De meeste Dreambox gebruikers kennen de Topfield EPG niet en zijn de huidige EPG gewend dus dan weet je ook niet wat je mist.
Bijkomend probleem is dat het zich alleen in Nederland voordoet, anders was er allang iets verschenen.

Er schijnt wel aan gewerkt te worden maar eerlijk gezegd werd dat ruim een jaar geleden ook al gezegd. Ik heb zelf helaas niet de juist programmeurs kennis om zelf iets uit te proberen.

Er zit niets anders op dan te wachten.

Verder is de Dreambox op allen fronten ruim beter dan de Topfield en zou ik echt niet meer terugwillen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand of ik een dm8000 of dm800 fullhd kan aansluiten op een samsung le40a656 fullhd tv? ik weet dat deze twee modellen geen hdmi aansluiting hebben. Als ik het me goed herinner gebruiken deze modellen hdcp via een andere uitgang (dvi?) en de samsung heeft dsub (oogt als normale vga aansluiting van pc).

 

Mogelijk zijn er kabeltjes op de mark te krijgen die één of meerdere dm800[0] aansluitingen omzetten naar een hdmi connector. Wel vraag ik me af of hd materiaal van b.v. canaal digitaal dan wel beschikbaar is aangezien dreambox juist de hdmi connector achterwege heeft gelaten i.v.m de beveiliging/licenties die hdmi met zich meebrengen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...