Ga naar inhoud


Is hetvolgende mogelijk met een dreambox...


lucver

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Momenteel ben ik eigenaar van een topfield 5510. Ik ben zeer tevreden over dit toestel maar, geen HD.

 

Voor ik een dreambox aanschaf, wil ik eerst weten of alle functionaliteiten die ik wens en momenteel heb, wel mogelijk zijn en of dit min of meer eenvoudig te realiseren is. Ik kan wel wat weg met Linux maar ben zeker geen expert.

 

Welke mogelijkheden zoek ik:

1. Twee tuners - mogelijkheid om bvb twee zaken op te nemen en een derde te bekijken (op één van de transponders waarvan opgenomen wordt) of een opname te bekijken.

2. Ophalen van externe data (xml) om een EPG mee te voeden

3. Automatisch opnames maken op basis van de epg en trefwoorden

4. Automatisch verplaatsen van opnames in mappen

5. Automatisch decoderen ('s nachts bvb) van gemaakte geëncrypteerde opnames.

6. Een aantal zaken die hoogst waarschijnlijk standaard ondersteund worden. (Disecq, ...)

 

Dus kan dit? Indien ja, misschien een kort woordje uitleg over welke stappen er moeten ondernomen worden. Voor het lang woordje zie je mij waarschijnlijk wel terug wink

Welk type komt in aanmerking (HD is natuurlijk ook een voorwaarde)?

 

Bedankt alvast voor jullie tijd!

Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Als je volledige vrijheid van opnemen wilt is de 7025s een goede optie. Deze heeft 2 gescheiden tuners. De 7000s heeft 1 tuner maar wel 2 demuxers en kan gescheiden opnemen VERMITS van dezelfde transponder wordt uitgezonden!!

 

HD kan in beide Dreamboxen

EPG data wordt weergegeven via de EPG plugin. Dit verschilt per image, maar MediaHighway wordt vaak goed ondersteund direct vanuit de image. Voor anderen moet een aparte plugin worden geladen.

 

Hij hoeft niet te decoderen smilesmile De Dreamboxen nemen direct ongecodeerd op! Dus geen gezeur dat je na 2 maanden plots niks meer ziet of je kaart is teruggezet..

 

Opnames gaan naar mijn weten in dezelfde map /Media/Hdd. De bestandsnaam is wel erg duidelijk dus dat goed sorteren is wel mogelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucver
Hallo

Momenteel ben ik eigenaar van een topfield 5510. Ik ben zeer tevreden over dit toestel maar, geen HD.

Voor ik een dreambox aanschaf, wil ik eerst weten of alle functionaliteiten die ik wens en momenteel heb, wel mogelijk zijn en of dit min of meer eenvoudig te realiseren is. Ik kan wel wat weg met Linux maar ben zeker geen expert.


Wacht maar "even" op de DM8000 als je HD tv wil hebben
Ik ga even uit van de 7025 (heb zelf ook een TF5500) dan is het antwoord op je vragen:

Welke mogelijkheden zoek ik:
1. Twee tuners - mogelijkheid om bvb twee zaken op te nemen en een derde te bekijken (op één van de transponders waarvan opgenomen wordt) of een opname te bekijken.
JA dat kan
2. Ophalen van externe data (xml) om een EPG mee te voeden
Afhankelijk van het image, maar vooral afhankelijk van C+ heb je ongeveer 1 a 2 dagen EPG standaard.
3. Automatisch opnames maken op basis van de epg en trefwoorden
JA, eventueel is er een plugin voor
4. Automatisch verplaatsen van opnames in mappen
JA dat kan (dacht ik) maar waarom wil je dat?
5. Automatisch decoderen ('s nachts bvb) van gemaakte geëncrypteerde opnames.
NEE, maar hoeft ook helemaal niet, Dream opnames zijn ongecodeerde .ts bestanden, je TF maakt vaak gecodeerde .ts bestanden.
6. Een aantal zaken die hoogst waarschijnlijk standaard ondersteund worden. (Disecq, ...)
Vanzelfsprekend...

Welk type komt in aanmerking (HD is natuurlijk ook een voorwaarde)?
Alleen de DM800, die heeft maar 1 tuner, dus vandaar wachten!

Bedenk dat de TF een heel mooi beeld geeft smile
Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

HD als in:

 

Hard Disk

High Definition TV

 

?

 

de enige dreambox die High Definiton TV aan kan is de DM800 op dit moment, deze heeft 1 tuner onboard.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als je CCcam 2.0.9 gebruikt en op dezelfde transponder moet opnemen kan die tot 4 opnames doen in SD en 2 in HD,

en tergelijk een opname kijken,

ben dit opt moment aan het doen.

voor de TV Vlaanderen zenders is dat geen probleem,

de nederlandse wordt al moeilijker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet die EPG nog maar even, die is in Topfield veel en veel beter, wordt wel aan gewerkt.

 

Verder kan ik als ex Topfield gebruiker zeggen dat de Dream verder op alle fronten wint, en niet zo'n klein beetje ook!

 

Ik zou overigens ook wachten op de 8000, met vier tuners aan boord nooit meer problemen met de transponder beperkingen en er komt steeds meer HD content.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EPG werkt op de 7025 perfect, alleen is de extra graphical EPG plugin wel een aanrader.

 

Beeldkwaliteit, ik denk dat er weinig ontvangers aan de Topfield kunnen tippen, een Echostar PVR5020 komt aardig in de buurt.

 

Verder heeft de Dream een troef en dat is dat er erg veel kan omdat er voor de meeste vragen wel een oplossing is gemaakt door iemand.

 

Timeshift loopt alleen bij de 7025 naar mijn idee belabbert, er zit een grote vertraging tussen het moment van stoppen en er zitten hikken in voor het ook echt gebeurd.

Bij de Topfield gaat dat stukken beter.

 

Ik weet niet hoe de Enigma I ontvangers hiermee omgaan, het is te lang geleden dat ik de 7000 had staan.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tarlmars
Origineel bericht van: digitaal kijker
maar als je CCcam 2.0.9 gebruikt en op dezelfde transponder moet opnemen kan die tot 4 opnames doen in SD en 2 in HD,
en tergelijk een opname kijken,
ben dit opt moment aan het doen.
voor de TV Vlaanderen zenders is dat geen probleem,
de nederlandse wordt al moeilijker.


Over welk type heb jij het dan Dm800 of ander toestel
Marc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de vele reacties.

 

Even ter verduidelijking:

 

HD: High Definition

 

Welk type dreambox: Weet ik nog niet.

 

Voorlopige conclusie, wachten op de 8000?

 

 

Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucver


Voorlopige conclusie, wachten op de 8000?




@lucver,

Als je een Dreambox wilt met 2 tuners en HD dan is op dit moment wachten op de DM8000 de enige optie.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tarlmars
Origineel bericht van: digitaal kijker
maar als je CCcam 2.0.9 gebruikt en op dezelfde transponder moet opnemen kan die tot 4 opnames doen in SD en 2 in HD,
en tergelijk een opname kijken,
ben dit opt moment aan het doen.
voor de TV Vlaanderen zenders is dat geen probleem,
de nederlandse wordt al moeilijker.


Over welk type heb jij het dan Dm800 of ander toestel
Marc

de DB800S HD PVR,kheb geen ander toestel meer die kan werken met CCcam wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, vloeken in de kerk, maar als het perse een Dreambox moet zijn: DM8000. Als die er ooit nog echt komt.... Enige punt: geen HDMI. Anders kijk even in het forum er zijn nog meer merken. Wel met HDMI.

 

Alfman.

 

ps. Ik ben tevreden over m'n dreamboxen, maar kijk ook een beetje breder omdat ik Dream vind achterblijven met HD.

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
De EPG werkt op de 7025 perfect, alleen is de extra graphical EPG plugin wel een aanrader.


Dan ken jij de meerdaagse (tot 7 dagen!) EPG TAP van Topfield niet, die was echt goed en eindelijk van de super irritante BIENTOT af!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik vind de EPG op de Dreambox (ik heb hem nog maar kort) een enorme teleurstelling. Ook ik was de Topfield gewend.

 

Ik vind het eigenlijk ook onbegrijpelijk dat er niet iets voor de Dreambox is/wordt gemaakt. Zo moeilijk kan het naar mijn idee toch niet zijn.... En er is volgens mij heel veel behoefte aan.

 

Ik zou er ook best voor willen betalen.

 

Naar mijn idee is er een aantal problemen met de huidige EPG:

1 de data is zeer beperkt en matig van kwaliteit. Ik heb nu al een paar keer het einde gemist ondanks verlengde opnames.

2 de gebruikersvriendelijkheid laat te wensen over. De 3PG oplossing (van de Topfield) werkte wat dat betreft perfect en zeer intuitief.

 

Ik hoop toch echt dat er een mooie EPG komt, dat zou de Dreambox voor mij (en mijn vriendin)echt een meerwaarde geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...