Ga naar inhoud


Buitenboordmotor.


chevrolet

Aanbevolen berichten

Een, flink aan de weg timmerende, Chinese fabrikant van buitenboordmotoren (nee geen clone) biedt een aantal modellen aan waaronder een 9.9 pk en een 15 pk.

Als ik deze twee technische specificaties vergelijk is het enige verschil het toerental, de cilinderinhoud,maten,gewicht,etc etc zijn verder gelijk.

 

Zijn deze 9.9.pk modellen "geknepen" dmv bijv. een ring in de carburator of misschien wel een andere carburator? of ligt er iets anders aan ten grondslag?

 

wie weet raad?

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die Chinese modellen zijn vaak motoren die origineel van een Japans ontwerp (Honda) zijn. Echter de materialen zijn vaak van een dusdanig niveau dat de levensduur zeer beperkt is. Als ik jou was zou ik een goede motor kopen van een bekende outboard fabrikant. Dan betaal je wel meer maar je gaat met een gerust hart varen. Ik heb zelf een Honda 30 pk 4-takt en die dingen lopen ALTIJD.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik denk dat de 15 pk een opvevoerde 9.9 pk is
Grotere carburateur,andere kop voor hogere compressie.

Ik zou de voorkeur geven aan de 9.9pk ivm levensduur.


Weet je dit zeker?


de meeste merken doen t andersom van een 15 een 10pk maken, ander carburateurs inlaat enz.
neemt niet weg dat mss die chinezen t wel aan t opvoeren zijn maar dan moet je echt zeker weten en de topic starter niet in verwarring brengen omdat hij mss wel een 15pk wil.

Mijn persoonlijke ervaring is neem liever een bekend merk, die chinezen moeten zich eerst maar eens bewijzen opdat gebied.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens vele berichten is deze bbm geen eigen product maar een wat oudere maar bewezen techniek zoals bijv. Seat/VW en Dacia/Renault.

Ik denk inderdaad dat de 9.9pk een "geknepen" 15pk is maar misschien is hier iemand die dit weet??

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik zou er nooit aan beginnen.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een motorfiets gekocht van het merk Daelim..ook zo´n Koreaans of Chinees prul ding. Vanwege de lage prijs. En hij zag er wel cool uit.

Dat is wel geen buitenboard motor maar toch wel vergelijkbaar.

De kwaliteit is absoluut ontoereikend..hij kwam zelfs na de eerste 3 jaar (met ca. 5.000 km) niet door de Duitse TÜV. Vanwege speling in de achterwielophanging. Hij begon na 2 maanden al te roesten.

Er is zo´n beetje alles aan kapot gegaan wat er maar aan kapot kon gaan. Service en reserve onderdelen zijn zo goed als niet aanwezig.

Ik begin nooit meer aan zo´n avontuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me ook een grote gok, zo'n Chinese bb.

Ik heb qua motorfietsen dezelfde ervaring als Drs. ijzerbout.

In Ethiopie een Chinese motorfiets (125cc) gekocht om van en naar het werk te kunnen rijden, en me op het werk gemotoriseerd voort te kunnen bewegen. Er is daar alleen Chinees rollend materiaal te koop, fietsen, en motoren. Fietsen ook nog wel Indisch, maar dan is het op.

Een 125cc "Off road" fiets gekocht, Honda techniek.

Nu is er inderdaad weinig motorisch op het gebakseltje aan te merken, des te meer mechanisch. De achterbrug is al diverse keren afgescherurd (blijft wel hangen aan de ketting), alle tupperware is ondertussen gebarsten, gescheurd, en afgebroken.

Een collegae van me heeft hem vorige week echt te barsten gereden, de achterbrug was weer eens gescheurd en de ketting (waar aan alles dan hangt) brak. Gelukkig heeft hij zich zelf wel heel kunnen houden. Hij heeft nu een 175cc Chinees aangeschaft, eens kijken of die het langer dan een half jaar vol gaat houden.

 

Ik zou dus ook voor een gerenommeerd merk bb gaan. Dan maar een gebruikte, maar wel een goede.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
alle tupperware is ondertussen gebarsten, gescheurd, en afgebroken.


Tupperware scheurt of barst normaal niet, en indien het wel gebeurt heb je levenslange garantie smilesmile

Hier een chinese motorfiets, die waarschijnlijk in de folder al wegroest. En deze snuiter biedt hem nog duurder aan dan de nieuwprijs crazyconfusedwhistle

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hier een chinese motorfiets, die waarschijnlijk in de folder al wegroest

 

Mijn 125 fiets is nooit aan dat "roest" stadium toegekomen. Voor die tijd scheurde de achterbrug al los, zo goed is de kwaliteit van Chinees staal.

 

Chinees gereedschap is trouwens ook goed. Meestal van dezelfde kwaliteit staal. Voor eenmalig gebruik. :D

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...