Ga naar inhoud


Switch achter Xyzel P2602R-D1A modem


gsm

Aanbevolen berichten

Ik heb een naamloos switch achter mijn modem hangen maar ik krijg die niet werkend ?

Vanuit het modem van Telfort (abo adsl + Tel) heb ik de bijgeleverde UTP kabel verbonden met de Up-Link ingang van de switch. Vanuit die switch ga ik met 3 UTP kabels weg, 1 naar een AP en 2 kabels naar mijn 2 PC's

In deze situatie krijg ik geen verbinding met internet met mijn 2 PC's maar wel via mijn AP

Haal ik de UTP kabel uit een PC en doe die in mijn laptop dan heb ik wel verbinding.

 

Wie heeft raad ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De uplink is vaker/soms de zelfde als je eerste of de laatse poort op een switch (zit er altijd naast) alleen zijn bepaalde aansluitingen omgedraaid zoals bv bij een crosskabel.

 

Je kan dus niet de upload gebruiken en tegelijk "port 1" (als ze naast er elkaar zitten EN eigelijk het zelfde poortje zijn). Er zijn veel verschillende switches te koop en bij de een kan het wel en de ander weer niet maar mogelijk is dit bij jou het probleem.

 

[OJA, nog wat]

Even WPW verbeteren/aanvullen een upload port is altijd te gebruiken als normale port je moet dan alleen een crosskabel gebruiken. Andersom werkt het natuurlijk ook dus een/dat knopje heb je niet echt nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat begrijp ik want als ik de kabel vanaf het modem in de Up-Link doe gaat het lampje van 1x branden maar ik heb geen verbinding op de andere poorten met mijn PC maar wel met het AP en met mijn laptop.

Wat kan het dan zijn ?

 

De PC direct aansluiten op het modem werkt perfekt dus het ligt niet aan de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb toch wel meer poorten?

 

Dus die uplink voor laptops en pcs helemaal vergeten en dus gewone kabels gebruiken tussen die en de switch. Voor het modem een kabel gebruiken waarmee het lampje bij de port gaat branden dus een gewone kabel als je op de uplink gaat gebruiken (denk ik zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de aansluit poorten even getest en het komt er alsvolgt op neer als ik de kabel steekt in de poorten Up-Link en 1 en 2 en 3 en 4 en 5:

Modem brand bij alles

AP brand bij alles

Laptop brand bij alles

PC brand alleen bij Up-Link

Uplink heeft geen eigen lampje maar als ik daar iets insteekt gaat het lampje van 1 branden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Poorten van een switch hebben gekruiste aansluitingen, zodat je tussen het aangesloten apparaat en de poort een rechte kabel kunt gebruiken.

 

De Up-link heeft juist een rechte aansluiting omdat het modem van je provider vaak ook een gekruiste poort heeft. Zo kun je dus een rechte kabel tussen modem en switch gebruiken.

 

Uit jouw laatste beschrijving maak ik op dat poort 1 en de Up-link in feite dezelfde pooort zijn, doch met twee verschillende aansluitingen. Je mag dus maar één van beide poorten gebruiken!! Dit is heel normaal bij dit soort appaartuur.

 

Het feit dat jouw PC alleen contact wil maken met de Up-link poort duidt er m.i. op dat je een cross kabel gebruikt bij je PC, met een rechte kabel zou je een andere poort moeten kunen gebruiken.

 

Veel apparatuur kan tegenwoordig elektrisch een kruis maken, dus de pinnen van de aansluiting omschakelen tussen ontvangen en zenden. Daarmee kun je rechte en cross kabels gebruiken, zonder hoeven na te denken welke het eigenlijk zou moeten zijn. Misschien kent je PC dit trucje nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...