Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, goed erg leuk een 6cm fan erin of erop bouwen, maar het is toch van de gekke dat dit nodig is.

Het is géén box van 150 euro's... Je praat over een kastje van 450!!!!!!! euro.

Ook met de fabriekssoftware heeft die het probleem, oftwel is dus alweer hardwarematig.

Leren ze bij dream multi media nooit van het verleden.

Ik kan er niet bij dat ze de 800 niet uitgevoerd hebben in eenzelfde afm. behuizing als een 7020 etc. dan was het probleem er waarschijnlijk niet of nauwelijks geweest en was er inderdaad ruimte voor wat aktieve koeling.

Nu ligt de tuner ook vlak bovenop de processor, lijkt mij ook niet echt bevordelijk.

Heb inmiddels mijn leverancier gebeld om te melden dat ik 'm terug kom brengen.

Hoop dat ik van hun nog wel te horen ga krijgen waar het probleem uiteindelijk zal zitten.

Op dit moment heb ik er even genoeg van, voorlopig voor mij géén HD ontvanger van Dream Multi Media meer in huis.

Geplaatst:

Nemesis_dup1,

Met fan valt bij mij nog het signaal helemaal weg met het zappen van HD naar SD.

En een fan mod is echt van de gekke, na al die jaren van uitstel mag ik toch wel verwachten dat ik een hardwarematig/technisch goede box krijg.

Behuizing is te klein en daardoor wordt de box te warm.

Tuner is niet ok.

het is gewoon een technische cq ontwerp fout van de 800.

Heb al contact gehad met de winkel waar ik heb vandaan heb en ik kan hem als DAO terug brengen.

Ga nu een UFS-910 halen die doet het tenminste zonder problemen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: hemertje
de verschillen komen door de gebruikte LNB's Henk?

Speelt zeker mee.
Ter info: Ik heb op Astra 23.5 een Alps Quad, rest is allemaal Smart Titanium.

Nou ik ben er ook uit. Althans, het lijkt er wel op. blush
Na dit laatste bereicht gelezen te hebben heb ik ook even een Alps Quad LNB erbij gepakt, makkelijk als je nog iets hebt liggen, en wat denk je?
Op de transponder waar ik op aan het testen was ruim 1,5 db minder maar heb nu wel ruim 12 db op de regionalen. Beeld dus.

Schiet mij maar lek.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

allereerst heb ik totaal geen problemen qua vastlopen .enige raar ding wat ik heb is dat soms op hd kanalen geen beeld wel geluid keer schakelen dan wel alles .en soms lang voor beeld heb . maar vastlopen nee .

ik heb er een alps tuner inzitten geen hd en sky uk op 99% en 26 snr .en mn eigen zenderlijst erin rotating .

oh ja en met lasen firmware via sireel(doe ik niet meer hoor ) blijft stan bij checksum doet dan niks meer en ronalld image gaf hij aan was te groot .

ik draai gemini 3.6

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Ben via de zoekfunctie bij dit bericht uitgekomen. Heb het volgende probleem.

Dm800 laatste newnigma2 image, CCam. Zenders gescand op astra 1 2 3 en hotbird. Tot zover geen probleem. SD en HD zenders gewoon te bekijken.

Laatste Henksat 45w-45o kanalenlijst erin gezet en dan wordt het interessant.

Gecodeerde HD kanalen gaan niet meer open. Krijg onmiddellijk een melding 'afstemmen mislukt' BBC HD is FTA en dus geen probleem. Ook EenHD gaat niet meer open.

Aangezien alleen de kanalenlijst is veranderd meen ik dat het daar iets fout gaat. Heb aantal transponders opnieuw gescand en dat geeft geen verbetering.

Wie helpt me op weg?

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Ik loop ook op de DM8000 tegen hetzelfde aan. Geen beeld bij sommige HD kanalen.

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Vandaag de nieuwe image gemini 4.1 op de DM8000 en DM800 gezet +CCcam 2.11. Ook de zenderkljsten van Henksat erop gezet. 19,2 en 23.5. Wat blijkt bij de DM800 kan ik bijna alle HD zenders ontvangen en op de DM8000 maar een paar. Andere NIET HD zenders is geen probleem. Het lijkt er op dat er tocn iets moet worden ingesteld op de DM8000. Getest met en CCcam.prio en channelinfo geen enkele invloed. Interne sharing staat uit.

Gast Runnerstwo
Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Wat heeft het kunnen ontvangen met CCcam en/of sharing te maken?
Veelvuldig wordt het "kunnen ontvangen" vertaald naar beeld krijgen op gecodeerde zenders.

Mee eens ik gaf dit als extra informatie maar ik praat over ontvangst met een kaart. Als ik dezelfde kaart plaats in de DM8000 kan ik wel enkele HD zenders ontvangen maar niet zo veel. Ik heb de DM800 en DM8000 ook gewisseld maar dit levert ook niets op. De DM8000 ontvangt minder HD zenders althans met mijn huidige instellingen
Geplaatst:
Origineel bericht van: Runnerstwo
Wat blijkt bij de DM800 kan ik bijna alle HD zenders ontvangen en op de DM8000 maar een paar. Andere NIET HD zenders is geen probleem. Het lijkt er op dat er tocn iets moet worden ingesteld op de DM8000. Getest met en CCcam.prio en channelinfo geen enkele invloed. Interne sharing staat uit.

Wat heeft het kunnen ontvangen met CCcam en/of sharing te maken?
Veelvuldig wordt het "kunnen ontvangen" vertaald naar beeld krijgen op gecodeerde zenders.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Runnerstwo

Mee eens ik gaf dit als extra informatie maar ik praat over ontvangst met een kaart.

Daar gaan we weer.... mad
Je hebt het over het wel/niet kunnen ontvangen met je schotel, de ontvangst dus.
óf je hebt het over de vrijschakeling met b.v. een kaart. Die laatste heeft niks met het begrip "ontvangst" te maken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Nogmaals, één schotel, dezelfde kaart, dezelfde kabels, maar één DM800 en als ik op dezelfde plaats met dezelfde kabels en kaart een DM8000 plaats heb ik niet bij alle HD zenders beeld. Bij de DM800 wel. Om in herhaling te vervallen image gemini 4.1 op beide en CCcam 2.0.11. Ik weet niet hoe ik nog duidelijker kan maken.

Geplaatst:

Door duidelijk te vermelden of je ONTVANGST hebt (zie ontvangst-gegevens, zoals SNR, AGC, BER) en of het beeld gedecodeerd kan worden (en daar heb jij zo te zien last van). Geen BEELD betekent zeker niet dat er geen ONTVANGST is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Ik heb er nog eens naar gekeken. Het probleem is denk ik dat op een aantal gecodeerde HD zenders de SNR gewoon terugvalt naar 0. Geen beeld dus.

Merkwaardig genoeg hebben andere gecodeerde HD zenders daar geen last van (bijvoorbeeld ORF1 en HD Suisse). Het signaal is er dus wel, maar de ontvanger lijkt erop vast te lopen. Wanneer ik bijvoorbeeld Een HD wil kijken gaat dat niet. Stop ik mijn kaart in een doorgeluste Topfield HD ontvanger (zelfde schotel), dan heb ik onmiddellijk beeld.

Wie weet raad?

Geplaatst:

Ga dan eerst eens kijken (bijvoorbeeld op lyngsat) op welke frequenties deze zenders zitten en of er een systeem in zit.

Ik vermoed dat die HD-zenders allemaal dvb-s2 zijn, terwijl de andere op dvb-s worden uitgezonden. De satellites.xml file in je box moet dan wel kloppen... Is die wel up2date eigenlijk? Probeer eens een single transponder scan te doen op de betreffende transponder met de frequentie en andere gegevens van lyngsat.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen