Ga naar inhoud


Nieuwe DVB-T zender in Roermond ?


Wwizard

Aanbevolen berichten


Nu maar hopen dat de zenders er snel staan en gaan werken.

Krijg hier al maanden de duitse zenders en belgen perfect door met een zolder antenne. Echter de NL zenders uit Venlo en Maastricht zijn zeeeeer zwak.

 

gtz.

Sat87

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Leef in Duitsland en begrijp niet zeer goed netherland. Iets transalted ik met een online vertaler. Ik veel worden tevredengesteld, als de zender Roermond tot me zou bereiken. De zenders Heerlen, Venlo en Maastricht komen slechts met me aan.

Ik hoop deze tekst in begrijpelijke taal am. Verbeter als niet tevreden.

Groetjes Andre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je een geluksvogel , enkel dat de conax-codering ,

da's het enige probleem , uitgezonderd NED 1/2/3 & TV Limburg FTA !!

Euh , schiet me niet dood , als ik het verkeerd voor heb smilewink

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

@menni:

 

Hi,

Leef in Duitsland en begrijp niet zeer goed netherland. Iets transalted ik met een online vertaler. Ik veel worden tevredengesteld, als de zender Roermond tot me zou bereiken. De zenders Heerlen, Venlo en Maastricht komen slechts met me aan.

Ik hoop deze tekst in begrijpelijke taal am. Verbeter als niet tevreden.

Groetjes Andre

 

 

 

Hallo

Woon in Duitsland en kan me niet zo goed in het Nederlands uitdrukken.

Ik vertaalde mijn tekst met behulp van een online vertaalprogramma.

Ik zou erg tevreden zijn als het bereik van de zender Roermond tot hier zou komen.

De zenders Heerlen , Venlo en Maastricht komen hier niet goed door.

Ik hoop dat mijn tekst hier in begrijpelijke taal overkomt.

Verbeter deze als u er niet tevreden over bent.

Groetjes Andre.

 

Antwort von Piet Bakker:

 

Afhankelijk van waar u woont in Duitsland is ontvangst van Nederlandse DVB-T zenders soms mogelijk en in het grensgebied rondom Roermond dan wel te verwachten.

Het zendbereik van Roermond DVB-T kan uiteraard niet goed tevoren worden aangegeven. Het stralingsdiagram van deze DVB-T zenders is nog niet bekend gegeven aan het publiek. Wel zijn vaak Nederlandse dvb-t zenders in bepaalde richtingen en naar het buitenland meer of minder afgeschermd.

Wel kan ik zeggen dat in hoger gelegen grensgebieden de kans groter is dat Nederlandse dvb-t zenders nog doorkomen in Duitsland.

Woont u in een woud , dan is met een hoog opgestelde antenne kanaal 54 met de publieke kanalen ned 1, 2 en 3 en L1 moeilijker te ontvangen . de boeketten op kanaal 24 en 34 met de commerciële programma’s komen dan wel door , maar de hogere frequenties zoals kanaal 54 en 64 moeilijker, of soms helemaal niet meer, op 20 km afstand van de grens.

 

In Nederland kan hoog op de Vaalserberg met gemak gekeken worden naar alle beschikbare Duitse en Belgische en Nederlandse DVB-T programma’s, ook de L1 en zelfs omroep Brabant ( Eindhoven) , maar in het dorp Vaals zelf, is niets te ontvangen , ook geen Heerlen, is er totaal geen ontvangst van Nederlandse dvb-t zenders, en probeert men soms met erg hoog opgestelde buitenantenne’s op hoge gebouwen toch nog soms ontvangst te verkrijgen van Heerlen.

Zelf ontvang ik in Duitsland op 20 km vanaf de grens in de Eifel, in het bos , nog wel de zenders Heerlen, met behulp van de “ buitenboordmotor” van Clixxun ( De uiterst gevoelige duitse actieve binnenantenne )

Het NL DVB-H signaal op kanaal 27 komt in Duitsland echter opmerkelijk sterker door dan de NL DVB-T zenders.

Groeten Peter.

[/i]

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...