Ga naar inhoud


Ik wens over te stappen naar digitale Sat


Gast

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand vertellen welke ontvanger er goed zijn ???<BR>Zou graag weten of Nokia zowel Viaccess en mediaguard ondersteund. Kan men er dan codes voor C+ die men vind op internet insteken via de ontvanger ???<BR>Met digitale sat heb ik nog geen ervaring, zou graag weten hoe het mogelijk is om bvb naar cartoon network en C+ gratis te kunnen kijken. Weet niet welke apparatuur en methodes daarvoor mogelijk zijn. Indien iemand mij meer informatie kan verschaffen, gelieve te laten weten.<P>thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste U96,<P>Allereerst moet je onderscheid maken tussen FTA-ontvangers (vrije kanalen) en digitale ontvangers die ook gecodeerde programma´s kunnen laten zien (bv C+)<P>Daarnaast zijn er ontvangers die een ibgebouwde interface hebben (bv Irdeto of Seca) en/of slots voor een Interface.<P>Het voordeel van ontvangers met CA -slots is dat je hierop diverse systemen kunt gebruiken.<BR>Een "goede" ontvanger is zeker de Humax 5400 (zonder reclame) maar ook de Nokia.<P>Het gebruik van kaarten+interfaces is afhankelijk van welke programa´s je wilt zien:<P>De Canaal dig ( RTL4, Net5, SBS, C+ etc) zitten op zowel Irdeto als Seca; waarbij er meer zenders in het Seca pakket zitten.<P>PW (duits) met o.a. voetbal, F1 zend uit in Irdeto.<P>Voor het ontvangen van deze programma´s heb je dus een interface (bv voor irdeto) en een zg smartkaart nodig (deze stop je in de interface)<P>Het is waarschijnlijk niet toegestaan om uit te leggen hoe je een kaart kunt maken, maar indien je dit wilt weten moet je eens rondneuzen op dit board, en als je er dan nog niet uitkomt zal ik je wel iets mailen;<P>suc6<P>Allcamjan wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed versta koopt men beter een Humax of nokia receiver die de free to air kanalen kan ontvangen + die de mogelijkheid hebben om kaarten in te pluggen voor geencrypteerde kanalen te kunnen zien. Iemand zei mij dat je viaccess en mediaguard nodig had om dan ook C+ te kunnen ontvangen, klopt dit ?<BR>Die Irdeto, is dat dan ook een kaart die je moet inpluggen, of moet je een receiver kopen die dit ondersteund ?<BR>Plus welke werken met gemotoriseerde schotel ?? Ik heb dirt nl die gestuurd wordt via coaxkabel.<P><BR>Graag meer uitleg,<P>U96

Link naar reactie
Delen op andere sites

@U96<BR>het is vrij simpel<BR>er zijn kortweg gezegd 3 soorten ontvangers.<BR>1-secadoos = canaal plus goedgekeurde ontvanger. voordeelen smartcard om canal plus te zien zit erbij, is relatief goedkoop. naadelen canaal plus is baas op jouw beeldbuis, zonder canal pluskaart is je ontvanger dood, hij doet absoluut niets.<P>2-FTA (free to air) ontvangers, eventueel met mogelijkheid tot plaatsen van decoder via CI (common interface) slot. voordeelen: baas op eigen buis, je kan de decodermodule met smartcard in de ontvanger stoppen die jij denkt dat je nodig hebt, en zonder canal plus kaartje kan je altijd de fta kanalen nog kijken. naadelen deze ontvangers zijn met decodermodule wat duurder dan de c+ doosjes. ook moet je bij c+ zelf je smartcard aanvragen hoewel veel goede satboeren dit ook voor je doen.<P>Afgeleide van deze ontvangers zijn de ontvangers met embedded (ingebouwde)decoder.<BR>populair zijn de nokia en de humax waarbij mijn pers. voorkeur toch een beetje richting humax gaat.<P>3-draaibaare ontvangers. dit zijn type 2 ontvangers met de mogelijkheid een positioner aan te sturen waardoor je diverse satelliten kan kijken. voordeel er is altijd wel ergens wat te kijken, gewoon teveel kanalen om op te noemen, naadeel is relatief duur doordat je een draaibare schotelopstelling moet hebben. <BR>deze laatste optie is wel het neusje van de zalm. ontvangers bv. echostar 2500 / 3000, manhattan, etc. iets voor de echt veeleisende en verwende schotelaar of hobbyist.<P>wat je nodig hebt kan ik niet bekijken, ook kan ik niet bekijken wat je ervoor uit wilt geven. een canal plus goedgekeurde seca ontvanger kan ik je alleen wel afraden, of je moet absoluut niet veeleisend zijn.<BR>begin eens met een fta ontvanger, niet draaibaar, ben je dit tzt. zat dan kan je altijd nog uitbreiden. een draaibare opstelling lijkt mij voor een beginner wat hoog gegrepen, of je moet de schotel door een bedrijf laten plaatsen. het plaatsen van een draaibare schotel is een heel gepruts.<BR>succes<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax IRCI-5400 ontanger is een prima ontvanger waar 2 extra modules in kunnen worden geplaats, en is toch wel het neusje van de zalm dacht ik.<BR>Met uitzondering van draaibaar heeft hij alles in huis, een zee van mogelijk heden wat men van de meest ander ontvangers niet kan vertelen.<BR>M.a.w. hij kan irdeto, seca en viacces als je er een module voor instopt.<BR>Ik vind dit een echte aanrader rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot slot,<P>Een mediaguard interface (aston 1.04 of 1.05) is geschikt om de "seca" gecodeerde programma´s te ontvangen (mits met geldige smartkaart uiteraard). Hiermee kun je ook Taquilla mee ontvangen.<P>Een irdeto interface Allcam d.w.z. zowel de hollandse als duitse zenders (PW + ORF) is moeilijk verkrijgbaar; hierbij komt nog dat niet bekend is hoelang C digitaal irdeto blijft ondersteunen.<P>Conclusie; indien je alleen het hollandse pakket wilt zien kun je het beste een medieguard (aston) module kopen (met een bijbehorende kaart).<P>PS; als je alleen de hollandse commerciele zenders wilt zien (geen C+ en discovery, adult, taquilla) dan kun je zo´n kaart gewoon kopen (ik dacht 110.-). Wil je meer kijken dan kun je een abbonnement ?? nemen bij C+ of een *ll*g**l kaartje kopen (proggen) nadeel is echter dat deze elke maand opnieuw moet worden geprogt<P>NB; aan een viacces module heb je weinig !!<P>Groetjes,<P>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze middag gaan kijken in winkel. Zal waarschijnlijk een strong 8000 of 8500 kopen met kaart voor C+ (discovery, adult, taquilla, en nog andere) daarmee zal ik toch al veel kunnen zien, niet ?<BR>Ben toch niets met viaccess, zijn toch voor meeste franse zenders die ik toch nooit zal bekijken. Heb trouwens ook gehoord dat niet elke maand nodig is om up te daten, enkel zo'n 3 a 4 x per jaar !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een slotwoord;<P>Een strong is een goed apparaat; ik heb een kleine voorkeur voor mijn Hummie maar toch.<P>Men zegt dat er ´kaarten´zijn die niet of maar zelden geprogt moeten worden; dit is enkel voor voor EEN PROVIDER. Bij mijn weten (als dit niet zo is laat het mij dan weten) is er nog geen kaart te krijgen die auto-update is.<P>Maar hoe het ook moge zijn; veel suc6 met je Strong en veel plezier aan je hobby !!<P><BR>Allcamjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...