tajvdz Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Hoi, Kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe ik een usb schijf die via een usb server op mijn router is aangesloten kan gebruiken om opgenomen .ts bestanden naar toe te kopieëren via ftp en dan weer op de Dreambox (7000s) en op pc's in mijn netwerk kan afspelen. Er hoeft dus niet rechtstreeks op deze schijf te worden opgenomen. Dat blijf ik nog steeds doen op de interne schijf in de Dreambox. Ik neem aan dat ik de harde schijf als eerst ntfs moet formatteren en dan moet mounten? Ik heb een beetje in de database gekeken maar dat is allemaal net niet zoals ik het wil en weet daarom niet welke ik moet volgen. is dat een NFS of CIFS mount en wat is het verschil? Als een van de onderwerpen in de database wel voor mij van toepassing is dan is een verwijzing daarheen ook goed. Ik heb alleen nu geen idee waar ik moet beginnen.
boaz Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Stap 1. vermeld wat je router ondersteund, CIFS/Samba NFS ..... of is de schijf enkel toegankelijk via FTP of speciale software, dan einde verhaal VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 4 juli 2008 Auteur Geplaatst: 4 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Stap 1. vermeld wat je router ondersteund, CIFS/Samba NFS ..... of is de schijf enkel toegankelijk via FTP of speciale software, dan einde verhaal ik heb geen idee wat mijn router ondersteund. Ik ben helemaal niet thuis in zulke dingen. Het is een speedtouch 510. Het enige wat ik van netwerken weet is hoe ik pc's in dezelfde werkgroep moet zetten en een map moet delen. CIFS, samba etc zegt me helemaal niets. @Boaz, het is die printerserver van Sitecom die jij ook hebt en je zei dat het werkte. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dat moet instellen.
boaz Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Als je die multifunctional hebt (= geen router), die ondersteund samba/cifs, dus met het beheer programma even kijken hoe je schijf heet in het netwerk (staat beschreven in de handleiding, te downloaden bij sitecom, btw zag dat er een nieuwe beta is, maar neem de voorlaatste versie voor de zekerheid). Dan wordt het een standaard CIFS mount. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 4 juli 2008 Auteur Geplaatst: 4 juli 2008 nee maar die multifunctional komt wel aan de router te hangen. Moet er nog iets voor samba ofzo geinstalleerd worden? de pc kan die schijf dan ook benaderen of niet? kan ik dan ook met ftp bestanden van de schijf in de dreambox verplaatsen naar de externe schijf? als ik een mappenstructuur aanmaak op de externe schijf kan ik dan ook op de dreambox door die structuur bladeren en daaruit de videobestanden aanklikken om af te spelen. Ik naam aan dat de schijf het beste ntfs geformateerd kan worden?
boaz Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Die router maakt verder niet uit, de box, PC en HD blijven lokaal (mits je natuurlijk de stekkertjes op de goede plaats inplugd). Vervolgens even de software op je PC installeren en de firmware upgraden van je sitecom (de versie in de winkel heeft nog wat bugs). Vervolgens via Control Center kijken hoe je USB-HD heet in het netwerk en welk IP je MFN heeft. Daarna is het standaard CIFS werk op je dreambox. O ja, via Control Center je MFN wel even instellen op een lokaal IP. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 met lokaal IP adres bedoel je een vast ip adres? maar kan de dreambox met de mappenstructuur overweg als ik die aan zou maken en kan ik bestanden van de interne schijf in de dreambox naar de usb schijf verplaatsen met ftp?
boaz Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Bij voorkeur inderdaad een vast IP, maar wel in de range van je LAN, dus uit 192.168.0.x (bijv.). Eénmaal gemount zal je dreambox inderdaad door de mappenlijst kunnen bladeren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 ok dank je..dan zal ik vandeweek eens gaan testen met mijn huidige schijf. De schijf gewoon ntfs formatteren denk ik he en niet in de indeling van linux zoals die in de dreambox?
boaz Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Die indeling van je HD maakt totaal niet uit,zolang de sitecom het maar kan lezen. Je box weet niet eens hoe de schijf geformatteerd is. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 schijf zit aangesloten via printerserver en is op de pc te zien bij de gedeelde mappen. Hoe moet ik deze schijf nu mounten op de dreambox? Bij deze uitleg kan ik alleen het ip adres van de printerserver opgeven maar de gedeelde naam die de printerserver hem gegeven heeft niet. http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=223&catId=21 Dan bedoel ik dus wat daar bij punt 3 staat. wat er bij options en extra moet weet ik ook niet. user en wachtwoord is dat van de dreambox? en is dat nodig als ik vanaf de dreambox bestanden wil afspelen die op de externe schijf staan? ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen. Op de pc afspelen van de .ts bestanden met vlc mediaplayer lukt al wel. schrijven naar de schijf toe niet maar dit heeft volgens mij te maken met de printerserver die dat niet ondersteund met ntfs. met een fat schijf lukt dat wel. het is bedoeld om af te spelen en voor schrijven op de schijf kan ik altijd de schijf even aansluiten op een pc. ik weet niet of ik last ga krijgen van de beperkingen van fat32 anders zou ik een nieuwe schijf ook fat32 kunnen formatteren. alleen hoe doe ik dat want windows schijnt het wel te kunnen lezen tot 2 TB maar niet kunnen formatteren groeter dan 32 GB?
tajvdz Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 niet iemand een idee hoe een netwerk lokatie gemount kan worden aan de dreambox? het is dus geen gedeelde map op een pc maar een schijf die aan een usb server hangt. die server heeft een vast IP adres en geeft een naam aan de schijf: USB1_D1P1. Deze staat zo ook bij de gedeelde mappen bij netwerklokaties. vanaf de pc kan ik de .ts bestanden afspelen met vlc mediaplayer.
tajvdz Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 Dit is ongeveer zoals het scherm er uit ziet. Er staat wat niet goed want de mount is offline. maar wat moet er veranderd worden? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zal toch niet de enige zijn die een schijf wil mounten? alle info in de database is niet bruikbaar omdat het hier geen schijf in een pc betreft! Description: Extern Filesystem Type: 1 (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS) Auto Mount: v Client Directory: /media/server1 Server Directory: Sitecommfp/USB1_D1P1/Dreambox Remote Host Name/IP: 10.0.0.180 User Name: Password: Options: rsize=8192,wsize=8192 Extra options: nolock.rsize=8192.wsize=8192 sync: atime: execm: noexec: ro: rw: users: nolock: intr: soft: udp:
dAF2000 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Maak eens van "extra options" alleen maar "nolock". Ik zie er punten ipv comma's staan en de rsize/wsize stond al bij "options". En zo te zien is 't een PLi image?
tajvdz Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 het is pli ja. ja wat er bij options staat en extra klopt volgens mij niet. maar waar ik vooral denk dat het mis gaat is wat er bij Dir moet komen te staan. Het is dus een usb server met ip 10.0.0.180 die aan me router hangt. als ik de computers binnen de werkgroep bekijk dan staat ie er bij als LN-308 (Sitecommfp). Als ik daar op klik dan zie ik de netwerk map USB1_D1P1. Dat is de harde schijf die is aangesloten op de server. Als ik op die map klik dan zie ik gewoon de inhoud van de schijf. Zoals ik zei werkt dit op de pc omdat je er in windows gewoon heen kan klikken maar ik weet dus niet welke verwijzing ik in de dreambox moet maken. Als iemand weet hoe een mount in Pli moet worden gemaakt naar deze lokatie dan hoor ik het graag!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen