henkie v Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 als je met een pc connect naar de disk hoef je geen ww in te voeren ?? zoniet vul dan een fictieve username en ww in, zodat de box kan connecten. VU+DUO OpenPli DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite
tajvdz Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 nee ik hoef op de pc niets in te voeren. ik kan dat wel aanvinken. maar wat moet ik bij Dir invullen?
boaz Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Kan goed zijn dat je via de PC niets hoeft in te voeren namelijk als: 1. je geen authentica hebt ingesteld. 2. als de gebruikersnaam en w8woord voor de schijf hetzelfde is als op je PC. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
dAF2000 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: tajvdz het is pli ja. ja wat er bij options staat en extra klopt volgens mij niet. maar waar ik vooral denk dat het mis gaat is wat er bij Dir moet komen te staan. Het is dus een usb server met ip 10.0.0.180 die aan me router hangt. als ik de computers binnen de werkgroep bekijk dan staat ie er bij als LN-308 (Sitecommfp). Als ik daar op klik dan zie ik de netwerk map USB1_D1P1. Dat is de harde schijf die is aangesloten op de server. Als ik op die map klik dan zie ik gewoon de inhoud van de schijf. Zoals ik zei werkt dit op de pc omdat je er in windows gewoon heen kan klikken maar ik weet dus niet welke verwijzing ik in de dreambox moet maken. Als iemand weet hoe een mount in Pli moet worden gemaakt naar deze lokatie dan hoor ik het graag! Dan is 't "USB1_D1P1/Dreambox".
boaz Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Dan ga je er toch vanuit dat op die schijf aan de sitecom een dir Dreambox bestaat, of niet? BTW, bij mounten via de AB en het menu, hoe krijg ik bij Dir een _ ingevoerd? lukt wel bij inlognaam e.d. maar niet bij Dir.....????? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
dAF2000 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: boaz BTW, bij mounten via de AB en het menu, hoe krijg ik bij Dir een _ ingevoerd? lukt wel bij inlognaam e.d. maar niet bij Dir.....????? Druk maar op de HELP-toets als je zo'n veld geselecteerd heb.
tajvdz Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Kan goed zijn dat je via de PC niets hoeft in te voeren namelijk als: 1. je geen authentica hebt ingesteld. 2. als de gebruikersnaam en w8woord voor de schijf hetzelfde is als op je PC. ik heb de authenticatie niet aangevinkt. als ik dat wel doe dan wordt er op de pc wel om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. maar als je het toch niet aanvinkt dan moet het vanaf de dreambox toch ook werken? en het vakje enable internet access? Die heb ik ook niet aangevinkt. Maar dat maakt voor de pc dus ook niets uit. met die 2 aangevinkt werkt het trouwens ook niet op de dreambox
tajvdz Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 is het maken van een nieuw account op de pc perse nodig voor een mount zoals hier beschreven? http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=223&catId=21 Ik hoef dus niet op de schijf op te nemen maar alleen maar af te spelen. Is er verder niemand die ervaring heeft met het mounten van een netwerkschijf (NAS bijvoorbeeld)? Lastig ook dat het in iedere image net weer anders is. Ik zou graag willen weten wat ik moet invullen. Bij dir moet ik daar alleen kleine letters gebruiken misschien? Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit moet.
tajvdz Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 nee dat werkte niet. maar dan weet ik natuurlijk niet of de fout daar in zit of in een andere instelling... de enige instellingen waar ik zeker van ben is het IP adres en het vinkje bij automount. verder weet ik het niet. de voorbeelden zijn allemaal andere soort mounts (om op te nemen of schijf in pc). Ik zal toch niet de enige zijn die een schijf aan een server wil mounten? Lijkt mij ook het handigst omdat je pc dan niet aan hoeft te staan.
boaz Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: dAF2000 Origineel bericht van: boaz BTW, bij mounten via de AB en het menu, hoe krijg ik bij Dir een _ ingevoerd? lukt wel bij inlognaam e.d. maar niet bij Dir.....????? Druk maar op de HELP-toets als je zo'n veld geselecteerd heb. Heb ik gedaan maar dan mis ik nog steeds de underscore _ niet, wel op bijv. het naam veld, maar bij Dir mag je de _ kennelijk niet gebruiken. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
dAF2000 Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: tajvdz nee dat werkte niet. maar dan weet ik natuurlijk niet of de fout daar in zit of in een andere instelling... de enige instellingen waar ik zeker van ben is het IP adres en het vinkje bij automount. verder weet ik het niet. de voorbeelden zijn allemaal andere soort mounts (om op te nemen of schijf in pc). Ik zal toch niet de enige zijn die een schijf aan een server wil mounten? Lijkt mij ook het handigst omdat je pc dan niet aan hoeft te staan. Typ dit eens in telnet, en probeer daarna de mount opnieuw: echo 0 > /proc/fs/cifs/LinuxExtensionsEnabled
dAF2000 Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Heb ik gedaan maar dan mis ik nog steeds de underscore _ niet, wel op bijv. het naam veld, maar bij Dir mag je de _ kennelijk niet gebruiken. Okee, dan is 't opgelost in de volgende PLi image (ik draai natuurlijk geen Iolite meer). Ondertussen kun je de web interface gebruiken (Box control / configuration / mount manager). Is nog een stuk makkelijker ook.
boaz Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 @Daf, ik probeer het momenteel op Gemini, in het verleden dezelfde combi als de OP al eens draaiende gehad, alleen even vergeten hoe precies (was wel met vorige firmware van de sitecom en ouder image). Toen zat er volgens mij geen underscore in de naam (was ook wel met een echte HD en test nu even met USB stick). VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 de _ is op zich het probleem nog niet want je kan dat in de webinterface invoeren met toetsenbord en later op de dreambox zelf de rest. maar verder is het voor mij allemaal nog steeds onduidelijk wat ik moet vullen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen