Ga naar inhoud

[7000] mounten externe usb schijf aangesloten op router

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas wil dat niet bij Gemini, de invoer via de webif ziet er totaal anders uit als via het menu van de box.

Zo hebben mijn werkende mounts in de webif heel merkwaardige cijfers, die nog verschillen ook bij IE en Firefox, bijv eerste cijfer een 0 en dan 3 cijfers van 5 getallen bij Firefox en 5 bij IE.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ja maar kan je ze niet gecombineerd gebruiken? alleen de regel van Dir invullen? of misschien alleen de _

op de dreambox zelf doe je de rest

Geplaatst:

Nee, inmiddels het bestand dat hoort bij de webif weer teruggevonden en na wissen van zo'n 1300 regels met foute info bleef onderstaande acacadabra over:

ip_0=0.0.0.0

fstype_0=2

localdir_0=/var/mnt/usb

mountdir_0=/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc

username_0=

password_0=

options_0=

description_0=

automount_0=0

ip_1=0.0.0.0

fstype_1=2

localdir_1=/var/mnt/cf

mountdir_1=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

username_1=

password_1=

options_1=

description_1=

automount_1=0

ip_2=0.0.0.0

fstype_2=2

localdir_2=/var/mnt/hdd

mountdir_2=/dev/ide/host0/bus0/target1/lun0/part1

username_2=

password_2=

options_2=

description_2=

automount_2=0

ip_3=0.271515648.271712256.2147046936

fstype_3=1

localdir_3=/var/mnt/cifs

mountdir_3=bla

username_3=

password_3=

options_3=

description_3=

automount_3=0

ip_4=0.271515648.271712256.2147046936

fstype_4=1

localdir_4=/var/mnt/cifs2

mountdir_4=bla

username_4=

password_4=

options_4=

description_4=

automount_4=0

Zoals je ziet heb ik een USB, een HD, een CF een NAS en een USB-HD aan diezelfde NAS gemount.

Iedere herstart of manipulatie van de mounts via de webif voegt 2 sets toe, dus ip5 en ip6 enz.

En dit terwijl de info die bewaard wordt via het menu van de box totaal ongewijzigd is gebleven.

Leuk zo'n vraag, ben gelijk weer de hele avond zoet.

Overigens inmiddels ook upgrade gedaan naar 2.35, zie nog geen verschil.

Update:

de mounts zoals je ze via menu en AB instelt gevonden, staan in bestand config.

Misschien hier eens gaan avonturen

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Gemini en PLi kun je totaal niet vergelijken wat betreft de mounts. Ik heb gelezen dat Gemini daar nog wat bugs in heeft zitten (die ook in CVS zitten).

Had je de "echo 1 > /proc..." geprobeerd?

Geplaatst:

Mount uiteindelijk weer gelukt, wel met Gemini.

Server authenticatie uitgevinkt, bleek niet goed te gaan.

Bij var/mnt een extra dir aangemaakt cifs3 (tja, had er al een paar)

Vervolgens via AB in menu volgende instellingen.

IP: ip van de sitecom

dir USB2_D1P1 ( in config geplaatst en herstart box 3 knoppen, ja ik weet 't beetje barbaars)

LocalDir: /mnt/cifs3

Options ro

Extra: nolock.rsize=8192.wsize=8192

User: dreambox

Pass: root

automount aangevinkt.

Mount wordt correct gemeld, kan alleen niets lezen, wordt verder zoeken.

Geplaatst:

Ondanks dat zowel bij het mounten een melding van geslaagd komt en ook de webif keurig meldt dat er een geslaagde mount is, kan ik niet lezen op de schijf.

Om problemen met de USB stick uit te sluiten maar even de USB HD die aan mijn NAS prima werkt met de box aan de sitecom gehangen, maar helaas.

Via de PC is de schijf perfect toegankelijk, de box meldt dat er niets te vinden is, zowel via bestand > root> enz. als via DCC en via netwerk vanaf de PC, dus Netwerk > Dreambox > Configuration > var > mount.

Vreemd. De sitecom geeft een windows PC wel volledige toegang, de box vindt niets.

Geplaatst:

nou ik krijg het onder pli niet voor elkaar hoor met die instellingen. maar niet zo mooi dat je de inhoud van de schijf niet ziet. je had het ooit toch wel eens werkend gekregen toch?

Geplaatst:

Ook even met Pli zitten stoeien (@DAF, inderdaad mounten veel beter geregeld en inderdaad webif en AB/menu bewerken hetzelfde bestand) wel melding mount OK, maar homaar.

In het verleden wel een werkend gehad, maar hoever ik toen gegaan ben met testen? Kan zijn dat ik met een lege stick heb getest en gestopt ben na melding mount geslaagd........

Ik heb een Iomega NAS met 2 USB aansluitingen en die werkt prima.

Die Sitecom is primair bedoeld voor een HP multifunctional en eerlijk gezegd, het werkt maar is, hoe zullen we 't noemen, "kwetsbaar".

Maar in Windows werkt 't prima al heb ik ook vandaag weer een keer de stick eruit moeten halen en terug steken om onder Windows de bestanden weer te zien (herstart was niet afdoende).

Omdat de dreambox de _ niet geeft bij instellen via het menu ben ik bang dat hier toch het probleem zit, maar ik vindt geen mogelijkheid die USB2_D1P1 te wijzigen.

Geplaatst:

ja ik had die sitecom server dus ook gekocht voor een canon multifunctional maar omdat er nog een usb poort vrij was dacht ik dat ik die er voor kon gebruiken. Ik heb nog een andere usb schijf die ik daar aan zou kunnen hangen en dan voor de dreambox een andere oplossing kan zoeken. Ik betwijfel of het aan de _ ligt. In de webinterface kan je die wel gewoon invullen. Volgens mij is het gewoon een foutje in de invoer dat je hem niet kan kiezen. Als hij er eenmaal staat moet dat geen probleem opleveren.

Maar ik zit nu nog even te bedenken of ik nog tijd ga stoppen in het werkend krijgen van dit geheel. Ik moet de schijf toch nog kopen die ik er voor wil gebruiken (test het mounten nu even met een andere) en zou ook wat anders kunnen kopen. een NAS of een externe schijf met netwerk aansluiting.

Maar ja dan zou ik wel graag van te voren willen weten hoe ik het moet instellen.

iemand wat tips? Ik wil dus een externe schijf via het netwerk aansluiten en niet in een pc zodat hij ook als de pc uitstaat te bereiken is voor de dreambox.

Geplaatst:

Inderdaad een NAS kopen, da's overigens een externe schijf met netwerkaansluiting. wink

Koop je er een met ook nog USB poorten kun je daar nog meer schijven aanhangen.

Geplaatst:

Dan zou ik er eerder eentje nemen met sata of esata aansluitingen, dan gaat het tenminste ook nog vooruit. Er is op zich niks mis met USB2.0, maar de harddisks met USB2 aansluitingen (c.q. de interfaces) zijn zooooooo traag.

Maar een NAS met (e)sata is dan weer meteen zo duur...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Maar als je die schijf gebruikt voor opnemen en weergeven van opnames is die USB weer snel genoeg en heeft sneller geen enkel voordeel.

Wel als je opnames wilt gaan bewerken op je PC.

Maar overzetten naar je PC kun je ook in de achtergrond doen of onbewaakt, oftewel het "klassieke drinken".

Geplaatst:

wie heeft er een nas of andere externe schijf via het netwerk aangesloten om .ts te streamen naar de dreambox? ik merk nu met een usb server dat niet alles werkt op de dreambox dus voor ik wat aanschaf wil ik wel graag weten of ik het gemount krijg op de dreambox.

• 2 weken later...
Geplaatst:

is er niemand die met mij wat ervaringen wil delen? Ik ben dus op zoek naar een NAS die te mounten is aan een dreambox 7000s waar van ik .ts bestanden kan streamen. opnemen is niet nodig..

Geplaatst:

ik heb nu een NAS die andere gebruikers hebben kunnen mounten maar mij lukt het wederom niet om in Pli Iolite een mount te maken.

ik heb de installatie wizard op de NAS doorlopen en daarna via windows een map aan gemaaakt dreambox in Volume_1. Op de pc ziet dat er dus zo uit:

\\Ch3snas\Volume_1\dreambox

in die map heb ik snel even 3 .ts bestanden gezet.

Het ip adres dat ik gekozen heb is: 10.0.0.200

Ik heb een gebruiker aangemaakt met wachtwoord en die als share toegevoegd. Op de pc werkt alles zo als het zou moeten.

dan komt het instellingenscherm op de dreambox met Pli Iolite:

Host/IP: 10.0.0.200 CIFS

Dir: dreambox

LocalDir:

Opties:

Extra:

User: gebruiker die ik heb opgegeven

Wachtwoord: wachtwoord die ik heb opgegeven

Automount: X

dan heb ik vervolgens vanalles geprobeerd bij LocalDir, Opties en Extra maar krijg geen succesvolle mount...

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben nu al weken bezig om een succesvolle mount te maken in Pli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen