Gast merlin1 Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Dir: dreambox LocalDir: de eerste moet je nas zijn de naam en de 2e de directory van je dreambox bv /media/server1
tajvdz Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Geplaatst: 26 juli 2008 hij heeft een soort share aangemaakt op die nas met de naam dreambox. maar heb wat jij bedoeld ook geprobeerd. local dir had ik ook media/server1 maar options en extra is eigenlijk ook hetgene wat ik totaal niet weet wat ik daar moet invullen
unox Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 hoi, probeer options eens met deze info rsize=8192,wsize=8192 en zie je in windows de map dreambox staan ? of heet de share zo ? Mzzl
tajvdz Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Geplaatst: 26 juli 2008 nou bij options kan ik dat niet invullen. daar kan ik alleen maar kiezen uit ro, rw en wat combibaties met udp, nolock etc. ik heb het bij extra neergezet maar ook geen succes. ik zie de map dreambox staan ja bij de gedeelde mappen. de share op de nas heet ook zo. op de pc werkt alles normaal. het lijkt er alleen op dat mijn dreambox niet wil mounten. of dit nou aan Pli ligt of aan iets wat ik fout doe geen idee. mijn mening is dat het veel te complex is met al die instellingen. Het zou net zo simpel moeten zijn als het toevoegen van een interne harde schijf.. op de interface van de nas werkt het super simpel. daar kan je een share zo mounten op een pc zodat ie een driveletter krijgt. kan met 1 druk op de knop..
metoo Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Start je de dreambox wel opnieuw op als je de mountinstellingen gemaakt hebt,? dat wil nog wel eens helpen. Anders begin eens opnieuw en dan met Jade, daarin is het mounten eenvoudiger en makkelijker geworden. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
unox Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Origineel bericht van: tajvdz nou bij options kan ik dat niet invullen. daar kan ik alleen maar kiezen uit ro, rw en wat combibaties met udp, nolock etc. Doe je dat op de webinterface of via de TV? (boxcontrol -> Configuration -> Mountmanager)
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 ik heb het beide geprobeerd. maar als ik nou eens wist op welke instellingen het bij een ander werkt dan zou ik even helemaal opnieuw kunnen beginnen. Nu verander ik telkens een stukje wat ik denk dat toch anders moet. Het is toch voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan niet te snappen met al die instellingen. Dan doel ik dus vooral op extra en options. Maar ik denk dat ik eens ga beginnen met Jade. probeer ik eerst het mounten wel voordat ik de rest weer instel. maar ik start de dreambox niet opnieuw op. ik verander wat en druk de gele knop. maar er blijft staan dat er geen mount is.
metoo Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Als je Jade instaleert en dan mount via de mountmanager, zoals hier beschreven, zou het in enkele minuten moeten werken. http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1Mount ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 dit ziet er inderdaad wat simpeler uit. ik ga dat eens proberen. als dat niet lukt dan ga ik eerst de nieuwste firmware eens in de nas zetten. alleen dat is een beta..
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 nou het is met Jade gelukt. ik heb die handleiding gevolgd maar nog steeds kreeg ik geen mount. Nou de box maar een keer opnieuw opgestart en ik wist niet wat ik zag op de webinterface. geen rood kruis meer maar een groene V. Dat was dus het hele probleem. Ik denk dat het me dan in Iolite ook wel was gelukt op deze manier want deze instellingen had ik gister ook. Maar goed meteen weer een nieuwe image op de Box. ik ga straks toch maar weer eens even mijn oude apparaatje erbij pakken en kijken of ik die op deze manier wel aan de praat krijg.
metoo Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Veel instellingen die je verandert worden pas opgeslagen en werken pas nadat de box een reboot heeft gehad. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 ja ok maar er staat dat je op opslaan moet drukken en dat je dan een mount hebt. ik ben er ook al zo'n 4 weken mee bezig om dit voor elkaar te krijgen. maar volgens mij is dit bij andere boxen ook niet noodzakelijk. bij een 7000s dus wel. 1 ding heb ik nu wat niet werkt en dat is via de webinterface. als ik movie klik dan kan ik source kiezen. ik kies de mount en dan komt er in het grote vak none te staan. er staan 3 bestanden om te testen in en die zijn op de dreambox zelf wel zichtbaar en af te spelen. als ik weer kies voor de interne harddisk dan verschijnen wel weer de bestanden op die schijf. weer terug naar de nas dan zie ik weer none.. als ik er via root en dan media/server1 heen klik dan komen ze wel.. wat doet die blauwe recover knop onder aan bij movies?
boaz Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Nee, opslaan (geel) en dan nog even mount (groen) en je mount is actief. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Origineel bericht van: tajvdz wat doet die blauwe recover knop onder aan bij movies? Soms raakt je recordings.epl in de knoei (vergelijk maar met de FAT) en dan kun je 'm hier mee herstellen. Als alles in orde is, afblijven. Is de boel in de knoei, indrukken en vingers gekruist houden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Nee, opslaan (geel) en dan nog even mount (groen) en je mount is actief. dat werkte bij mij dus niet. na een herstart van de dreambox is de mount succesvol. ik ben nu druk aan het testen enzo. met een share die niet beveiligd is werkt het ook prima. is wat makkelijker ook op de pc en ftp denk ik. ik zal eens even op recover drukken dan. de bestanden die ik op de netwerkschijf heb zijn toch kopieen. dan zal de rede wel zijn dat bij movie recordings.epl wordt ingelezen. zoals ik zie via root en puur de bestanden werkt het wel. bij movie en dan harddisk ziet er toch wat anders uit. recover heeft geen resultaat. ik had nog even een lege recordings.epl in de map gezet maar ook dan kan de lijst niet worden samengesteld. er blijft none staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen