tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 nog even de printerserver geprobeerd maar die kreeg ik ook nu niet werkend. Op de pc is het hetzelfde principe, je krijgt een share maar mount gaat niet lukken op de dreambox. Nou is in ieder geval een bevestiging dat ik die nas misschien niet nodig had gehad als ik bij die printer server de box opnieuw had opgestart. ik had wel even een probleem met mijn windows netwerk. de nas was opeens niet meer bereikbaar in mijn werkgroep. even op iedere pc en nas een andere naam voor de werkgroep opgegeven en probleem ook weer opgelost. ik denk dat de werkgroep een beetje overstuur was door het afkoppelen van de nas, het aansluiten van de printerver etc. weet iemand eigenlijk het verschil tussen het bestandssysteem ext2 en ext3? op de nas werd de schijf geformateerd als ext2 en de schijf in mijn dreambox is ext3. is het aan te raden de schijf in de dreambox af en toe opnieuw te formatteren? hij komt dadelijk leeg en dan is dat misschien makkelijk te doen. hoe kan je eigenlijk 2 .ts bestanden die bij elkaar horen op de pc aan elkaar plakken tot 1 compleet bestand? is het nodig de .eit bestanden te bewaren op de nas? ik zag ook indexmarks of zoiets. die kwamen ook opeens op de nas schijf te staan.
boaz Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Zelf geplaatste bestanden is ook ietsjes anders dan door de box opgenomen bestanden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Zelf geplaatste bestanden is ook ietsjes anders dan door de box opgenomen bestanden. wat bedoel je daarmee? dat indexbestand? de andere bestanden zoals .eit staan op de harde schijf van de dreambox. maar zal ik die moeten bewaren op de nas als ik alles daar heen zet? die indexbestanden staan trouwens ook op de harde schijf van de dreambox. maar op de nas schijf had ik er geen staan maar die is daar later komen te staan.
boaz Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Het zijn inderdaad die .eit bestanden maar die heb je verder niet nodig. De .ts bestanden zijn genoeg om de opnames te bewaren en met de eerder getipte big movie list builder, heb je ze ook niet nodig om een compleet overzicht te krijgen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
tajvdz Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 ok dan haal ik gewoon alles naar de nas schijf en gooi ik later alle .eit bestanden weg. maar die ts.indexmarks worden volgens mij door pli aangemaakt als je er in gaat spoelen denk ik. het enige waar ik nu nog even over zit te twijfelen wat ik met de video bestanden moet doen die over meerdere ts bestanden zijn verdeeld. dat kan met winrar toch? wat nog op de dreambox staat kan ik ook met dreamtsman downloaden dan zit het meteen aan elkaar. maar als het met winrar kan dan maakt het niet uit of ik ze aan elkaar plak op de harde schijf van de pc of op die van de nas of wel?
tajvdz Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 weet iemand hoe je .ts bestanden aan elkaar kan plakken die de lb heeft gesplitst in .ts.001 etc?
tajvdz Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Geplaatst: 29 juli 2008 ik heb een filemerger gevonden. die werkt op zich wel. Op de harde schijven van de pc is hij wel wat sneller dan rechtstreeks op de schijf van de NAS. Iemand daar een verklaring voor? Verder probeer ik met Dreamtsman de bestanden vanaf de dreambox meteen aan elkaar te plakken. Eerste probleem is dat het programma in de meeste titels een ? laat zien. die wil hij dan niet opslaan. als ik de ? uit de naam haal dan haalt dan download hij wel maar aan elkaar geplkate bestanden spelen niet af. Het was .ts en .ts.001 Bij downloaden ging hij 3 bestanden downloaden. zal hij dan de ts.indexmarks ook proberen? want als ik op het plusje klik dan staan daar de 2 .ts bestanden, een .eit en die indexmarks. Ik ga er straks nog wel even mee verder maar misschien heeft iemand hier al een verklaring voor waarom ik een bestnad krijg wat niet af te spelen is..
riji Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: tajvdz weet iemand hoe je .ts bestanden aan elkaar kan plakken die de lb heeft gesplitst in .ts.001 etc? Met projectX hier vrij te halen:http://www.videohelp.com/tools/ProjectX
tajvdz Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Geplaatst: 29 juli 2008 dit probleem is opgelost..die filemerger is heel wat handiger in gebruik dan projectx. dat is op zich een goed werkend programma maar door de vele instellingen vind ik het lastig in gebruik. iemand nog wat antwoorden op mijn bevindingen met Dreamtsman?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen