Ga naar inhoud


(DM800) Oplossing warmte en boot probleem.


Castelldefels

Aanbevolen berichten

Vanaf het begin had mijn dm800 het probleem dat bij een herstart de box in het bootproces in een soort loop bleef hangen en niet door wilde starten. Bovendien werd de box zeer warm (heet!). Na een halfuur stroomloos afkoelen, starte de box wel weer normaal op, maar bij restart, zelfde probleem.

 

Nu had ik ergens gelezen dat dit probleem mogelijk veroorzaakt zou worden door de second stage bootloader en dat serial flashen van de box met Gemini 3.60 (dus geen ander image!) via dreamup 1.3.3.1 de oplossing zou kunnen zijn.

 

Dat bleek echter niet zo simpel. Na connect bleef dreamup hangen met de mededeling "Calculating checksum". Misschien vista probleem, dus dan maar proberen met XP, maar dat lukte ook niet. Als laatste optie wilde ik Win98 dan maar proberen. (Geinstalleerd als virtual maschine in VMWare workstation.) En zowaar, het werkte! Duurde wel bijna een uur.

 

Resultaat: Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en de box wordt een stuk minder warm. Vervolgens heb ik BA geinstalleerd en alle images worden probleemloos geboot van USB.

Wat mij ook is opgevallen is dat de box in standby afkoeld, wat voorheen niet zo was.

 

De dm800 draait nu werkelijk probleemloos. Aangezien ik in Spanje woon en geen ac heb (kamertemperatuur nu 34º)denk ik niet dat de box een warmteprobleem heeft.

 

 

castelldefels.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Castelldefels
Volgens mij zit het "geheim" in Gemini 3.60. Box wordt duidelijk minder warm dan met Gemini 3.50 of Pli.

dm800, interne HD (Samsung Spinpoint), gbox. SN: 85xxxxx castelldefels.


nee joh, het ligt aan je Gbox crazy

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Calculating checksum" duurt maar een fractie van een seconde. Het programma blijft kennelijk hangen. Ik had hetzelfde probleem in Vista en ook in XP. Toen heb ik Win98 geprobeerd maar als VM in Vista met VMWare. Toen lukte het wel. Mogelijk is het een probleem met je poort instellingen voor Com1 of van het moederboard in je PC (Asus?). Probeer het eens wat te veranderen aan de instellingen van je com poort of probeer het via VMWare, bij mij is daarmee het flashen probleemloos gelukt of probeer een andere PC, b.v. een laptop.

castelldefels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht nog maar eens toevoegen dat bij het serieel flashen

van de box via dreamup ook USE NETWORK moet zijn aangevinkt

en dat de juiste ip nummers moeten zijn ingevuld

 

Dus aangesloten moeten zijn de seriele kabel en de netwerkkabel !

 

laat men dit na dan zal dreamup blijven hangen bij :

 

"Calculating Checksum ".

 

Marinus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was dat een bug in dreamup 1.3.3.0. In 1.3.3.1 gaat het ook met alleen serial kabel. Ik heb het zonder netwerkaansluiting gedaan en dat is gelukt. Duurde dus wel bijna een uur.

 

Mocht iemand overigens geen bootprobleem hebben en wel een warmteprobleem, dan is het veel makkelijker om via de webbrowser er eens Gemini 3.60 in te zetten. Dat is veel sneller en makkelijker. Je zult zien dat de box dan beduidend koeler blijft.

castelldefels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Castelldefels

Nu had ik ergens gelezen dat dit probleem mogelijk veroorzaakt zou worden door de second stage bootloader en dat serial flashen van de box met Gemini 3.60 (dus geen ander image!) via dreamup 1.3.3.1 de oplossing zou kunnen zijn.



Doe mijns een lol, en zet de box eens in stopmode. Maak dan een telnetverbinding, je loopt dan auto het BIOS in, de informatiepagina waar serienummer en bootloader staan, maak daar eens een kopietje van en plak die hier eens.
Daarna met exit het BIOS verlaten, box start dan weer normaal op.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox ADVANCED SETUP UTILITY

Information Network Misc Boot Exit

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐

│ │

│ Information │

│ │

│ Product DM800 │

│ Bootloader Version Build #61, built 20080521 │

│ Board revision 0 │

│ Serial Number 851213000004923 │

│ MAC Address 00:09:34:27:91:9f │

│ Production Date 2008/05/12 │

│ │

│ │

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing voor de warmte heb ik zowiezo al opgelost..!

 

Ik heb een Fan van 40mm x 40mm x 10mm op de chassis waar normaal de interne harddisk zit.

 

De mijne loopt als een trein en ik heb geen warme dreambox 800 meer. Verder draai ik ook Gemini 3.60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...