Ga naar inhoud


(DM800) Oplossing warmte en boot probleem.


Castelldefels

Aanbevolen berichten


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Castelldefels
Dreambox ADVANCED SETUP UTILITY
Information Network Misc Boot Exit
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Information │
│ │
│ Product DM800 │
│ Bootloader Version Build #61, built 20080521 │
│ Board revision 0 │
│ Serial Number 851213000004923 │
│ MAC Address 00:09:34:27:91:9f │
│ Production Date 2008/05/12 │
│ │
│ │


Hmm, zelfde dus als hier, zelfde bootloader.
Daarom denk ik dat het fabeltje is wat je hierboven schrijft. De nieuwe Dreamup plaatst dus gewoon dezelfde bootloader, en dat Gemini "iets" speciaals aan boord heeft lijkt me onzin.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m`n db800 nu 4 weken en ook de zelfde bootloader in de box,begon de eerste dag met gemini en booten die die als de beste, ook het gebruik van pli gaf geen verbetering de eerste dagen.

Echter hoe en waarom is me een raadsel maar heb de laatste drie weken regelmatig ge reboot maar dit zonder problemen.

Heb gegelmatig via settings editor maar ook handmatig (uitknop ingedrukt houden)ge reboot

Telkens meteen weer beeld.

Dus het kan en gaat ook gewoon goed met pli

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de box een bootprobleem had is en feit, geen fabeltje. Dat de box minder warm wordt ook. Of het flashen met Dreamup, de bootloader of Gemini 3.60 de oplossing waren, kan ik niet zeggen.

 

Als iemand dezelfde problemen heeft is het in ieder geval de moeite van het proberen waard. Vandaar mijn bericht.

Castelldefels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Castelldefels

Als iemand dezelfde problemen heeft is het in ieder geval de moeite van het proberen waard. Vandaar mijn bericht.
Castelldefels.


Jouw bericht is goed, en zinvol in het kader van troubleshooting.
Maar gezien dat ik heb gelezen dat Dreamup 1.3.3.1 iets aan de bootloader zou doen is blijkbaar onzin. Mijn eigen 800, en die loopt wél perfect, heeft nog nooit aan Dreamup gehangen en heeft dezelfde bootloader.
En dat er iets in Gemini zit lijkt me onwaarschijnlijk, wat dat betreft zijn alle images (drivers) gelijk aan elkaar.
En als er in Gemini een test driverpakket heeft gezeten die dus wél iets zou verbeteren was zoiets allang vrijgegeven.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Henksat,

 

Er moet toch wel ergens een verschil zijn in de drivers hoor, als ik hier PLi erin gooi dan heb ik onmiddelijk het bootprobleem.

Ook al krijg ik hem soms wel geboot en doe ik een update heb ik het daarna nog.

Of wil dit zeggen dat boor PLi de updates nog niet up to date zijn ?

 

Ik heb dit al meermaals geschreven en had stiekem al gehoopt dat er ondertussen een nieuwe versie van PLi zou zijn.

 

Maaruh een tevreden DM800 gebruiker hier hoor, alles werkt hier perfect !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Simean

Of wil dit zeggen dat boor PLi de updates nog niet up to date zijn ?


PLi is wel up to date, dat is het niet.
Ik heb hier op de probleembox de laatste beta gehad, en die heeft ook kuren, en die is bij qua updates t/m de dag van vandaag.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de probleembox draait nu de laatste Beta van DMM zelf van 2 juli, die heeft het ook.

Dus dat het image-afhankelijk is, is gewoon onzin.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heeft mijn box met serial 85 dan geen problemen met de Nabilo v2 en gemini 3.60 images ?

 

Echt met die images heb ik nog totaal geen reboots gehad en met PLi gewoon onmiddelijk.

 

En ik heb pas nog eens als test opnieuw PLi erin gezet omdat ik gewoon totaal geen problemen had en dus twijfeld aan het feit of het de image was. Ik flash hem en onmiddelijk zat hij terug in de loop.

 

Ik heb nu een nieuwe hier met serial 86... ik hoop morgen de tijd en goesting te vinden om hem aan te sluiten, dan ga ik weer alle images testen !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Moszle
De oplossing voor de warmte heb ik zowiezo al opgelost..!

Ik heb een Fan van 40mm x 40mm x 10mm op de chassis waar normaal de interne harddisk zit.

De mijne loopt als een trein en ik heb geen warme dreambox 800 meer. Verder draai ik ook Gemini 3.60.


Is toch eigenlijk niet normaal meer dat je er een fan in moet zetten. Vind ik toch een gemis van DMM. er zijn al langer klachten over de warmteontwikkelingen in de Dreams en hoewel de componenten er wel tegen zullen kunnen wordt geen enkele ander box (misschien de Topfield uitgezonderd) zo heet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Is toch eigenlijk niet normaal meer dat je er een fan in moet zetten. Vind ik toch een gemis van DMM. er zijn al langer klachten over de warmteontwikkelingen in de Dreams en hoewel de componenten er wel tegen zullen kunnen wordt geen enkele ander box (misschien de Topfield uitgezonderd) zo heet.


Dit is eigenlijk ook niet normaal.......daarom dacht ik al om een fan in te bouwen......de Fan is ook nog een geruisloos en warm wordt de dreambox niet meer.....!! Als je het helemaal goed wilt doen, dan kun je er nog een externe aan/uit knop en snelheids regelaar bijzetten.

Greetz,
Moszle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
En op de probleembox draait nu de laatste Beta van DMM zelf van 2 juli, die heeft het ook.
Dus dat het image-afhankelijk is, is gewoon onzin.


Ik heb geen boot problemen met @Pli de box word ook niet warmer dan met andere image,s.
Dus dat het image afhankelijk is lijkt me idd onzin.

Gr.Zoekertje

Dreambox 8000

Dreambox 800se

Dreambox 800

Relook 400~

Popcorn Hour A-110

Visiosat G4: 13.0° 19.2° 23.5° 28.2°

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
hoewel de componenten er wel tegen zullen kunnen wordt geen enkele ander box (misschien de Topfield uitgezonderd) zo heet.


Weet niet hoe heet de jouw box werd, maar vergeleken bij mijn humax 5400 is m`n db800 maar een ijslollie.
Ps.
welk merk en type fan heb je er in gestopt?

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Moszle
Origineel bericht van: Neptunus

Is toch eigenlijk niet normaal meer dat je er een fan in moet zetten. Vind ik toch een gemis van DMM. er zijn al langer klachten over de warmteontwikkelingen in de Dreams en hoewel de componenten er wel tegen zullen kunnen wordt geen enkele ander box (misschien de Topfield uitgezonderd) zo heet.


Dit is eigenlijk ook niet normaal.......daarom dacht ik al om een fan in te bouwen......de Fan is ook nog een geruisloos en warm wordt de dreambox niet meer.....!! Als je het helemaal goed wilt doen, dan kun je er nog een externe aan/uit knop en snelheids regelaar bijzetten.

Greetz,
Moszle


dat is toch de omgekeerde wereld? Als je een box van € 450 koopt mag te toch verwachten dat die zonder problemen draait, en dat je niet zelf allerlei oplossingen moet gaan bedenken om het apparaat stabiel te laten draaien?
Wat mij betreft ligt de bal nu bij DMM, heb gisteren een ticket ingestuurd, ben benieuwd.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...