Ga naar inhoud


problemen met popcorn hour


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren de popcorn binnengekregen en ben vandaag flink aan de slag gegaan, tenminste met de voorbereidingen. Ik heb de tv aangesloten, netwerk aangesloten en hd aangesloten. Tot nu toe ging alles goed. Hdmi in de tv stroom op popcorn en gaan met die banaan. Maar nu komt het. Het opstartscherm vertoont die heel mooi op de tv(jvc 26s60bu) maar dan komt verschijnt de meldding hdmi 1080i en het beeld begint te knipperen. Instellingen kan ik bijna niet instellen vanwege het knipperen.

Ik heb al een keer een factory reset gedaan en een keer via instellingen op 720p50 mhz gekregen. Resultaat geen beeld.

Stekker eruit gedaan daarna tv mode en 0 en het begon weer van voren af aan.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik word hier nu al schijtziek van.

 

bvd

alex

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is een kip en ei situatie.

 

a. Probeer hem eens via component aan te sluiten. als je geen kabel hebt, gebruik dan desnoods audiosnoertjes die je vast wel hebt liggen (als nood)

 

b. Probeer hem eens bij de buurman via HDMI

 

c. Probeer eens een andere HDMI kabel.

 

Het probleem kan zijn dat de Tv en de Popcorn elkaar niet helemaal snappen via HDMI. Dit is een digitaal protocol en dit kan tussen bepaalde merken problemen geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
dit is een kip en ei situatie.

a. Probeer hem eens via component aan te sluiten. als je geen kabel hebt, gebruik dan desnoods audiosnoertjes die je vast wel hebt liggen (als nood)

b. Probeer hem eens bij de buurman via HDMI

c. Probeer eens een andere HDMI kabel.

Het probleem kan zijn dat de Tv en de Popcorn elkaar niet helemaal snappen via HDMI. Dit is een digitaal protocol en dit kan tussen bepaalde merken problemen geven.


Als ik het goed begrijp zeg je als het via hdmi niet lukt dat je over moet gaan op component?
Maar via component krijg je toch een mindere beeldkwaliteit?
In ieder geval via component lukt het en kan ik instellingen maken.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik de popcorn
wel uit kan zetten met de ab maar niet meer aan dan moet ik de stekker er uit trekken en weer aandoen
dan start hij pas weer op
lijkt mij niet normaal weet iemand hier iets op?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alexrocketman
Ik heb gisteren de popcorn binnengekregen en ben vandaag flink aan de slag gegaan, tenminste met de voorbereidingen. Ik heb de tv aangesloten, netwerk aangesloten en hd aangesloten. Tot nu toe ging alles goed. Hdmi in de tv stroom op popcorn en gaan met die banaan. Maar nu komt het. Het opstartscherm vertoont die heel mooi op de tv(jvc 26s60bu) maar dan komt verschijnt de meldding hdmi 1080i en het beeld begint te knipperen. Instellingen kan ik bijna niet instellen vanwege het knipperen.
Ik heb al een keer een factory reset gedaan en een keer via instellingen op 720p50 mhz gekregen. Resultaat geen beeld.
Stekker eruit gedaan daarna tv mode en 0 en het begon weer van voren af aan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik word hier nu al schijtziek van.

bvd
alex


Andere HDMI kabel gebruiken kan helpen. Een kameraad van mij kreeg met de kabel die erbij zat helemaal geen beeld. Gewoon een andere kabel genomen en het probleem was opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan niet echt uit. En idd als je hem uit zet op jouw manier, kan hij alleen weer aan met de stekker eruit en erin. Er zijn er velen die er zo'n op afstand bediend stopcontact bij hebben

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD film?

 

Dan geeft waarschijnlijk de windows/smb share het probleem, die kan nl. niet genoeg snelheid (dus data) leveren voor het kijken naar een HD film.

 

Zelf heb ik geen PCH maar een vriend van me had hier ook last van en wat ik van hem begrepen heb is dat een bekend probleem en moet je voor HD content NFS gebruiken! Hij had dan ook een NAS gekocht waar dmv. van een truuk/plugin NFS, onder linux, mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Een HD film?

Dan geeft waarschijnlijk de windows/smb share het probleem, die kan nl. niet genoeg snelheid (dus data) leveren voor het kijken naar een HD film.

Zelf heb ik geen PCH maar een vriend van me had hier ook last van en wat ik van hem begrepen heb is dat een bekend probleem en moet je voor HD content NFS gebruiken! Hij had dan ook een NAS gekocht waar dmv. van een truuk/plugin NFS, onder linux, mogelijk is.


Ik kan gewoon vanuit Vista 1080p streamen naar de popcornm, en Vista gaat bij mij al aan de trage kant over het netwerk. Dus de snelheid lijkt me niet echt een probleem. Wat misschien wel helpt is de QoS services en alle andere rommel uitschakelen voor je netwerk adapter in Vista ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Ik kan gewoon vanuit Vista 1080p streamen naar de popcorn, en Vista gaat bij mij al aan de trage kant over het netwerk. Dus de snelheid lijkt me niet echt een probleem. Wat misschien wel helpt is de QoS services en alle andere rommel uitschakelen voor je netwerk adapter in Vista ;-)


Hij streamde het vanaf zijn NAS en niet vanaf een pc. Die NAS-sen (in het algemeen) hebben vaak een veel slechtere doorvoer/snelheid dan een pc met windows/smb sharing. Ik zie het al aan mijn NAS met smb haal ik zo'n 4Mb/s en met NFS (en FTP) ruim 10Mb/s.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu ik alles heb draaien heb ik nog een vraagje over het muziek gedeelte van de popcorn. Als ik naar het muziek gedeelte navigeer van de popcorn speelt hij maar 1 mp3tje af daarna moet ik weer een ander opstarten terwijl de map (op de synology nas)helemaal vol staat met mp3 bestanden. IS het mogelijk om op de een of andere manier de bestanden achterelkaar af te spelen?

zo ja hoe?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...