Blackadder Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Hallo, ik heb geprobeerd om een zenderlijst te maken. Ik heb de zenders zelf niet gescanned die komen af van een Italiaans site, maar de hele inhoud vd zenderlijst heb ik wel zelf gedaan wat verschrikkelijk veel werk is. Alleen de HD zenders staan er nog niet apart bij. Ik hoop dat het wat is en suggesties zijn altijd welkom. Blackie's Rotor Settings gr, Blackadder I have a cunning plan !
ghostecho Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 ik wil eigelijk een een settings lijst hebben met de meest gebruikte feeds, heeft u deze feeds ook verwerkt in de lijst in een appart boeket ?
Blackadder Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 Origineel bericht van: ghostecho ik wil eigelijk een een settings lijst hebben met de meest gebruikte feeds, heeft u deze feeds ook verwerkt in de lijst in een appart boeket ? Sorry de feeds zijn niet verwerkt in een apart boeket. HDTV ook nog niet. Maar misschien kan ik dat doen in een volgende update. mvg, Blackadder I have a cunning plan !
Henksat Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Er missen wel héél erg veel zenders op sommige satellieten, kijk maar eens naar Astra 23,5, daar zitten toch over 400 zenders, in deze lijst ruim 100. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Hensat Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 ik ben ook voor een complete lijst,maar ik vind het toch grandioos dat er van alles geprobeerd wordt en hier geplaatst wordt
Blackadder Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: Henksat Er missen wel héél erg veel zenders op sommige satellieten, kijk maar eens naar Astra 23,5, daar zitten toch over 400 zenders, in deze lijst ruim 100. Dat klopt, ik zie dat Kabel Deutschland nog gemist word. Ik probeer dat wel bij te werken. Dit is pas de eerste keer dat ik dit doe dus er zullen idd genoeg fouten inzitten, maar zoals Hensat al zei, het is poging om te proberen een goede rotor lijst te maken. Er is al lang geen update meer geweest voor draaibare settings en daarom deze poging. I have a cunning plan !
Henksat Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Tuurlijk, maar met de door jou gebruikte satellites.xml kom je er niet, hier staan niet alle transponders in. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
ghostecho Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Blackadder Hoe dan ook ik vind het top dat je zo actief bezig bent,supper, IK ben nog volop aan het zoeken op het net naar goede en bruikbaare info over feeds,en dan moet ik nog uit vogelen hoe dat ik daar met een editor een settings lijst van kan maken zonder alles in te kloppen, als ik zo ver ben, kan dat boeket jou setting misschien aanvullen. maar het zal nog wel even duren voordat ik zo ver ben.
Hensat Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: Henksat Tuurlijk, maar met de door jou gebruikte satellites.xml kom je er niet, hier staan niet alle transponders in. hier een idee,mischien heeft iemand een ontvanger met blindscan?,die vist alle transponders er uit,en dan mischien in het forum plaatsen ,zodat iedereen het eventueel kan bewerken. mvg hensat
ghostecho Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Dat zo top zijn Henksat ( heb jij een idee waarom blindscan op een dreambox niet wil lukken, het zo de box completer maken het het maken van een setting een stuk eenvoudiger maken)
Henksat Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Origineel bericht van: Hensat ik geloof dat de dreambox 800 het wel kan Geloven doe je in de kerk. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Blackadder Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 Ik ben vrij onervaren op dit gebied en probeerde en rotor lijst te maken. Nu wees Henksat mij er op dat ik een hoop zenders miste en dat klopte. Nu probeerde ik bijv op 23,5 oost een automatische transponder scan te doen, maar hij vind degene niet die ik mis, bijv het KD pakket. IK heb mijn xml aangepast en de transponder staat er wel in. Kan iemand mij vertellen waarom die bj een scan dan toch een hoop mist? Of weet iemand een goede site waar ergens een goede handleiding staat over dit gebeuren ? Alvast vriendelijk bedankt Blackadder I have a cunning plan !
Henksat Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Blackadder, In de bijlage een complete satellites.xml, welke óók geschikt is voor HD kanalen. Deze xml is compleet met alle in gebruik zijnde transponders, scannen kan dan wel heel erg lang duren maar is niet anders. Mocht je ná het scannen met deze xml nog zenders gaan missen ligt het puur aan je schotelafstelling welke niet optimaal is. Welke box gebruik je om te scannen? (niet dat dat nou zoveel uitmaakt hoor) satellites.zip Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Blackadder Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 Origineel bericht van: Henksat Blackadder, In de bijlage een complete satellites.xml, welke óók geschikt is voor HD kanalen. Deze xml is compleet met alle in gebruik zijnde transponders, scannen kan dan wel heel erg lang duren maar is niet anders. Mocht je ná het scannen met deze xml nog zenders gaan missen ligt het puur aan je schotelafstelling welke niet optimaal is. Welke box gebruik je om te scannen? (niet dat dat nou zoveel uitmaakt hoor) Bedankt voor de xml ! Ik heb een db500. Dit is het probleem. Als ik de transponders 11778V en 11635v wil scannen dan krijg ik dat niet voor elkaar. Als ik bijv op Lyngsat kijk dan zie ik staan dat de Fec 9/10 is. Als ik dat wil instellen dan heb ik die optie niet. 8/9 is de hoogste die erop zit hier. Ik heb op die satelliet een snr en agc van boven de 90% ALs ik die 2 eerder genoemde transponders bij de Fec op automatisch zet dan gaan de snr en agc naar de 80% en de ber naar 17000. mvg Blackadder I have a cunning plan !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen