Ga naar inhoud


Asus P5W-DH blijft hangen op Auto-detecting 4th Master


dreamlover8000

Aanbevolen berichten

na nieuwe installatie van windows xp, blijt pc hangen op Auto-detecting 4th Master,start dus ook niet door.

 

als ik sata connecter op de onderste poort(oranje kleurige)steek start ie wel door alleen wordt die harddisk of sata dvd brander niet herkend.

zodra ik sata apparaa van die oranje poort afhaal blijft de bios weer hangen op autodetecting 4th master.

Het rare is dat dit probleem is onts taan na installie van meegeleverde asus drivers cd?

Wie weet hoe ik deze "software" fout eruit krijg?

bios upgrade en downgrade reeds geprobeerd, cmos clear, batterij mainboard verwijderd is allemaal al gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet de raid controller in je bios uit. Wellicht staat die standaard aan. Nieuwste bios is altijd goed. Sata stekker in oranje aansluiting. Gebruik XP SP3. Daar zitten recente sata drivers in, zodat je die van het moederbord niet nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang dit moederbord draait is die wel redelijk, maar hij blijkt idd moeite te hebben met andere hardware.

Heb herhaaldelijk conflicten gehad met diverse geheugenbankjes en ook met de primary hdd.

Probeer eens een andere hdd, ik kreeg 'm met samsung en maxtor al sowiezo niet lekker aan de praat, pas op m'n raptor liep die goed.

Wel bij installatie en eerste boot géén andere schijven aanhangen dit vindt die blijkbaar ook niet fijn.

Denk zelf nog steeds dat het een bug in de bios zal zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan ik ezconnecter mainboard compleet uitzetten?

 

of kan iemand uileggen hoe een harddik op ez-raid poort te configureren?

wil liefst gewoon als sata modus laten draaien en niks als raid.

ez programma wat bij moederbord zat geinstalleerd.

scan devices maar niks gevonden. in bios staat ie in basic mode, dus niet als raid of als ahci.

iemand een oplossing, ander gaat mainboard prullenbak in.

2 sata schijven en 1 sata brander moet ik aansluiten, altijd gedaan,nu na nieuwe windows xp installatie, deze problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...