Ga naar inhoud


[800] Hoe ventilator inbouwen


deblaauwesigaar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gaitman
Ik heb mijn 70x70x15mm 12v fan op 5 volt lekker stil draaien smile
Past precies in de bracket!


waar haal je de voeding vandaan? Intern of extern?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit, dat het daadwerkelijk een hardware probleem is. Anders had DreamMultimedia mij niet zo snel gevraagd de box naar DE op te sturen.

 

Hoewel de Dreambox zelf misschien wel met de hitte overweg kan (m'n PopcornHour A-100 HD mediaplayer wordt dit ook), kan deze warmte wel funest voor de eventueel ingebouwde harddisk zijn of worden......

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast djdakman

Dan ben ik benieuwd wat het hardware probleem is dan , het zijn trouwens bijna allemaal HD zenders op de 23,5 die vastlopen op de 19 weer veel minder ........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik zie me al met mijn ontvanger en een ventilator lopen te rotzooien.

Alles pure onzin. Een beetje temperatuur moet zo´n ding gewoon kunnen verwerken. Ook de stroom die een ventilator nodig heeft kost warmte ontwikkeling als je deze stroom uit de ontvanger weghaalt.

En dan de herrie niet vergeten en de stof ontwikkeling in de box.

Wat een gerotzooi! eek

 

Ik bedoel een humax 5400 kon ook niks bijzonders af fabriek,tot dat er iemand een firmware schreef waardoor deze box jarenlang als topbox door kon gaan.

Nadeel was alleen dat hij erg veel hitte ontwikkelde.

Kan het niet ook zo zijn met de dm 800?

 

War raar dat die van mij helemaal niet warm wordt en emuleren doet ie vandaag nog als de beste..! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast merlin1

Ben het niet vaak eens met een mod maar deze keer absoluut wel. want deze wordt niet voor niets zonder fan geleverd als deze nodig is wordt hij er wel vanaf de fabriek ingezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik niet. De Topfield 5000pvr werd ook erg heet, de CDS kaartjes trokken krom en de bedrading was gewoon zacht van de warmte.

 

Een klein fannetje, aan te sluiten op de IDE kabel net onder het ventilatierooster en de box was nog nauwelijks warm, de lucht werd eruit gezogen, geen stofvorming dus. En dan kan de electronica de warmte misschien wel verdragen maar het komt de levensduur niet ten goede.

 

Ik had ook een Panasonic harddisk recorder en daar zat er wel één in, waarom niet in de sat ontvanger?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik zie me al met mijn ontvanger en een ventilator lopen te rotzooien.
Alles pure onzin.


Dit standpunt had ik al eerder uitgedragen.
En onzin is het. Als nu werkelijk blijkt dat de warmte funest is, mooi, dan gaat ie vast binnen de garantietermijn dood.
Stel je voor dat ie nét ná de garantietermijn kapot gaat als je er een ventilator inbouwt?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Gaitman
Ik heb mijn 70x70x15mm 12v fan op 5 volt lekker stil draaien smile
Past precies in de bracket!


waar haal je de voeding vandaan? Intern of extern?

Intern op de poweraansluiting van de interne schijf met een powerconnector die je normaal op een floppydrive doet. Draadjes van fan en connector aan elkaar gesoldeerd met een krimpkousje er om heen.

Origineel bericht van: metoo
@ Gaitman
de vraag blijft, had je crashes/reboots voor je de fan erin had, en zijn die er nu niet meer

Voordat ik de fan er in had heb ik geen crashes gehad. Maar toen heb ik de DM800 ook niet voor lange tijd achterheen aangelaten. Ik vindt het gewoon prettiger als de box gekoeld wordt wink

En trouwens mocht die binnen de garantietermijn opgestuurd moeten worden dan kan ik de fan er zonder enige zichtbare "schade" eruit halen

formerly known as GJAman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik zie me al met mijn ontvanger en een ventilator lopen te rotzooien.
Alles pure onzin.


Dit standpunt had ik al eerder uitgedragen.
En onzin is het. Als nu werkelijk blijkt dat de warmte funest is, mooi, dan gaat ie vast binnen de garantietermijn dood.
Stel je voor dat ie nét ná de garantietermijn kapot gaat als je er een ventilator inbouwt?


Op zich ben ik het met jullie eens maar
warmte is natuurlijk een rekbaar begrip en dat kan iedereen anders uitleggen misschien dat de temperatuur eens gemeten
moet worden om het verschil te kunnen maken..
Dan kan je nog de interne temperatuur meten en de temperatuur aan de buitenkant van de box.
Ik heb alleen geen temperatuurmeter bij de hand lol :D

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dit topic eigenlijk niet over HOE een ventilator in te bouwen?

 

Onderhand gaat het daar allang niet meer over maar alleen nog

maar over de vraag OF het zinvol is om een ventilator in te bouwen.

Volgens mij is dat een ander(e) onderwerp/vraag dat denk ik beter

in een apart (te openen) topic aan de orde kan komen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik weken terug al gedaan en gepost hier op het forum.

Mijn dm500 wordt 35 graden en de 800 39 graden als hij op een HD kanaal staat. gemeten met een zgn thermokoppel

als je met je hand voelt LIJKT het verschil groter, het is dus handwarm, sommigen noemen dat heet.

 

Sommigen hebben crashes/reboots met de 800 en gaan er van uit dat het de warmte is, ik heb nog geen enkele post gezien van iemand waar dat opgelost is door het plaatsen van een fan.

Ik heb wel enkele postings gezien van dm800 met een interne harddisk (dus meer warmte!!) die een stabiele box zonder problemen hebben.

dan zouden die mensen, met problemen dus beter een interne harddisk kunnen nemen in plaats van een fan, niet logisch?

 

Omdat een topfield heet wordt en er ook een fan in een hardiskrecorder zit er ook maar 1 in een dm800 bouwen ontgaat me ook de logica van, en dat is niet persoonlijk bedoeld.

 

Wat ieder in en aan zijn box bouwt moet ie zelf weten.

Maar de hype over de warmte wordt groter als de warmte zelf, begint te lijken op warmtefundamentalisme, een nieuw geloof.

 

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen enkel ander electronisch bruingoed apparaat wat zo heet wordt als de Dreambox en de voorganger Topfield. Ook nog een Philips DST gehad en die werd totaal niet warm. Het kan wel zijn dat de componenter tegen die warmte kunnen maar het voelt gewoon niet goed, althans bij mij.

 

Ik vind het niet normaal dat de CDS kaartjes van de warmte kromtrekken en dat kan gewoon niet goed zijn voor de levensduur van het apparaat, omdat mijn Dream in een half afgesloten kast staat heb ik de IDE kabel verlengd en de harddisk buiten de box gebracht waarmee het probleem is opgelost.

 

Het is toch een investering van honderden euro's en ik moet nog maar zien of je nog iets van garantie hebt na bijvoorbeeld anderhalf jaar.

 

Komt ook nog eens bij dat ik één van de twee boxen 24 uur per dag aan heb staan want dat is de server, de andere staat 16 uur per dag aan. Een kleine, nagenoeg geluidsloze fan van fabriekswege ingebouwd had toch mijn voorkeur gehad.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...