Ga naar inhoud


Geen internet met AAF 2.0


Gast IMBean

Aanbevolen berichten

Ik had AAF 1.5, 1 watt versie, geinstalleerd en via usb-stick versie 2.0 op mijn Kathrein gezet. Alles schijnt te werken maar ik krijg geen internet verbinding. Die had ik wel met versie 1.5. Ik heb geprobeerd zonder en met DHCP. Dus handmatig Ip-adres, dns, gateway e.d. Ik had hetzelfde probleem met versie 1.5 maar nadat ik de hardware defaults had geladen, werkte het. Dit truukje werkt niet met versie 2.0

 

Heeft iemand een idee??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste PG,

 

heb je helemaal geen verbinding met je netwerk ? Of is de router wel te pingen ?

 

Standaard AAF instelling is 192.168.0.25.

 

Vervolgens moet je uiteraard de netwerk gegevens nog aanpassen. Via de rode toets is het mij nog niet gelukt. Maar dit ligt ongetwijfeld aan mij. Kan via telnet. Maar dan moet je wel een verbinding hebben.

 

Ik doe dit hier met een normale recht-toe ethernet kabel.

 

Kabel direct verbinden met de PC (in mijn geval een Linux PC).

 

Stel vast ip adres (netwerk settings) van PC in op 192.168.0.100. en de Gateway op 192.168.0.1

Geen DNS aangeven.

 

Netwerk starten en de browser op http://192.168.0.25 en krijgt de web-pagina van de Kathi om hierop de netwerk instellingen aan te passen. En je ziet tegelijk of netwerk aansluiting werkt.

 

Daarna ga je uiteraard met je PC weer terug in de oorspronkelijke instellingen en kabelaansluiting.

 

Recentelijk had ik wel de netwerk verbinding. Echter geen contact met de download server. Toen opnieuw flash uitgevoerd met de USB stick. Hier eerst opnieuw de bestanden erop gezet. En daarna werkte het wel goed. Waarom ?

 

Misschien heb je wat aan deze informatie.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal geen netwerk, getest met een direct crossover UTP verbinding. Maar wat een gedoe om het netwerk actief te krijgen, ik heb nu rudbox erop. Ook het root wachtwoord wordt vaak verkeerd genoemd. Inloggen met root en een leeg wachtwoord. Standaard heeft rudbox 192.168.0.100 als IP.

Dus weer met een cross-over UTP aan de gang, aangezien mijn range niet in de 192.168.0... valt. Maar, eindelijk functioneert het netwerkkaartje van de kathrein.

 

Tsja, ik ben een verwent dreamboxgebruiker, waarbij het netwerk in een wip klaar is. Vind dit wel een gebrek aan deze kathrein.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

Tsja, ik ben een verwent dreamboxgebruiker, waarbij het netwerk in een wip klaar is. Vind dit wel een gebrek aan deze kathrein.



Beste PG,

dat is toch echt de onwennigheid. In principe is het netwerk instellen in grote lijnen identiek. Maar wel anders.

Kan ook via een menuutje dat tevoorschijn kan komen met behulp van de rode knop. Ik heb dit echter uit gemakzucht nog nooit gedaan. Gewoon via de web-pagina en even met de kabel direct op de PC, is het zo gebeurd.

Het is met alles zo, als je het weet, is het eenvoudig.

Destijds met de Dreambox ook eindeloos zitten prutsen met hakkelende opnames en het maken van de NFS verbinding.

Gelukkig vond ik de site van Sat4all en de heer PaardenG, die mij uiteindelijk uit de brand hielp met het advies PLI en een softcam te gaan gebruiken. Daarna werkte het opnemen zonder vastlopers en onderbrekingen.

Groet,


Bram




Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr


dat is toch echt de onwennigheid. In principe is het netwerk instellen in grote lijnen identiek. Maar wel anders.



Het instellen is identiek ( even op een andere manier via putty VI ingesteld ), maar het zal wel onwennigheid zijn.
Vind het wel een leuke ontvanger.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de versie's van Aaf is het heel eenvoudig in te stellen. Gewoon via de knop menu en dan de rode knop. Daar kan je in het menu netwerkinstellingen het gewenste ip instellen.

 

Een kind kan de was doen smile . Heb hier alles draadloos, geen gedoe met netwerkkabels. Gewoon de image via usb erop en dan de netwerkinstellingen aanpassen.

 

Succes !

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Met de versie's van Aaf is het heel eenvoudig in te stellen. Gewoon via de knop menu en dan de rode knop. Daar kan je in het menu netwerkinstellingen het gewenste ip instellen.
Succes !


En kijk, dat wist ik niet. Ik kon niet vinden, waar ik de Ip instellingen via de afstandsbediening. Alweer wat geleerd laugh

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Gewoon de image via usb erop en dan de netwerkinstellingen aanpassen.


Geflashed met kathiUp, nulmodemkabel met netwerk-ondersteuning in de flash.

met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ReElDrAgOn

hallo ik heb het probleem ook na image 1.5 geen netwerk meer intern wel maar niet naar buiten en binnen. 20b erop wel netmwerk maar kan niet connecten met mgcam op een externe radegast server wat voor heen wel ging. ik heb notfall image erop gezet met telnet flash gewist orgine image erop 1.3 maar geen internet mee onder de images 2.0 rara wie kan me vertellen hoe het komt misschien andere kernel die mijn 1 wat katrein over de zeik haalt ??????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...