Ga naar inhoud

[7000S] Opnames Streamen van dreambox naar PC?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het ook mogelijk om opgenomen bestanden die op mijn interne schijf van de box staan te streamen naar mijn PC?

Live streamen lukt wel met VLC maar de opgenomen films rechtstreeks van de box naar pc krijg ik niet voor elkaar.

Helenite op de DM7000.

Alvast bedankt

Eric

Geplaatst:

Als je live wel kunt,is VLC goed geïnstalleerd. Ga in de webif naar movies, kies een opname en klik, hij wordt afgespeeld.

Correctie: opname selecteren en op knop VLC klikken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Wat bedoel je met webif?

Als ik movies selecteer dan zie ik de opnames staan op mijn harde schijf maar ik kan nergens de selectie VLC maken.

Als ik op Web-X-Tv klik laat hij de live stream zien.

Eric

Geplaatst:

De uiteindelijk beste methode (imho) maar-wel-even-doorbijten, is op de dreambox een nfs server installeren. DMM biedt een compleet pakketje aan in hun forum. Wellicht dat de diverse images dit ook geintegreerd hebben, je kunt dan gewoon de inhoud van de schijf bekijken/lezen op je PC.

Ik bedenk me net dat de meeste images (alle?) ook een smb server (aka samba, aka windows file sharing) meeleveren.

Het aller-aller-mooiste is natuurlijk je dreambox laten opnemen op een schijf op het netwerk (nas of server) whistle Dan kun je gewoon altijd bij je opnames.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

De web interface, oftewel met je browser naar het IP van je box gaan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Dan moet je wel de box laten opnemen met grote bestanden (min 4 GB) anders moet je steeds het volgende stuk starten. Standaard neemt de box op met 1 GB en een beetje film is al meer.

De box zelf plakt deze onmerkbaar aan elkaar bij weergave.

Overigens, met Samba kun je de box zelf als NAS laten fungeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen