Ga naar inhoud

Ervaringen m.b.t. verschillen van kwailiteit in DVI==>HDMI kabel

Aanbevolen berichten

Gast gerard0610
Geplaatst:

1) Hoe zijn de "praktische" ervaringen met de standaard bijgeleverde DVI==>HDMI kabel in vergelijk met de duurdere DVI==>HDMI kabels, voor wat betreft de beeldkwaliteit?

2) zijn er ook die ervaringen hebben tussen de duurdere DVI==>HDMI kabels. Prijs / kwaliteit beeld?

Ik benieuwd of dat een verbetering geeft.

Groet

Gerard.

Gast angelico1966
Geplaatst:

toen ik de box eergisteren binnen kreeg heb ik direct een duurdere kanbel er tussen gedaan.

Had ik toevallig nog.

Maar ik moet zeggen dat ik weing verschil zie.

Ik denk dat je alleen verschil gaat zien bij heel lange kabels.

Dan moet je pas voor de duurder kabels gaan.

Geplaatst:

persoonlijk denk ik dat je geen verschil zal gaan zien. Het signaal is digitaal, dus de televisie zet dit signaal weer om naar analoog, maw er is wel of geen beeld.

Als het een analoog signaal was geweest, was de kans groot dat je verschillen zou gaan zien.

....Ik ben geen expert, maar volgens mij is dit het groote verschil tussen digitaal en analoog.....

(vergelijk met analoge satelliet onvangts, waarbij als de uitrichting en ontvangst niet ideaal is er spikes ontstaan. Terwijl bij digitale ontvangst er geen beeld is bij slechte uitrichting....)

Geplaatst:

Hier HDMI kabels van een bekende supermarkt met 4 letters. Prijs 7,95. Werkt perfect. Gen verschil te zien met de kabels die ik getest heb van 100 of meer euro.

Geplaatst:

Ik heb met mijn beamer wel slechte ervaringen met een goedkope 5 meter DVI-HDMI kabel.

Het blijkt dat er geen (nauwelijks?) error correctie is en HDCP (voorlopig niet via de DM800) maakt de zaken nog minder rooskleurig.

Gelukkig zie je direct of je een probleem hebt of niet dus ik zou zeker met een goedkope kabel beginnen voor de korte afstanden, als het goed gaat worden de bitjes niet "mooier" van een dure kabel wink

Geplaatst:

Ik heb veel plezier beleefd aan het bekijken van de volgende reportage, waar ze dure en goedkope HDMI kabels vergelijken. Het is een filmpje van het consumentenprogramma van omroep CBC in Canada. Daar bleek het vooral in electronicawinkels een truuk te zijn om extra geld te verdienen bovenop iemands LCD of Plasma. Wetenschappelijk gezien was er geen verschil.

HDMI goedkoop versus duur

(De filmpjes over winterbanden aan-huis-computer-reparatie services zijn ook grappig)

Gast gerard0610
Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Ik heb veel plezier beleefd aan het bekijken van de volgende reportage, waar ze dure en goedkope HDMI kabels vergelijken. Het is een filmpje van het consumentenprogramma van omroep CBC in Canada. Daar bleek het vooral in electronicawinkels een truuk te zijn om extra geld te verdienen bovenop iemands LCD of Plasma. Wetenschappelijk gezien was er geen verschil.

HDMI goedkoop versus duur

(De filmpjes over winterbanden aan-huis-computer-reparatie services zijn ook grappig)

Dit is een interessante link.
Is dit overtuigend of heeft iemand toch andere ervaringen of andere testervaringen?

Groet
Gerard
Gast mhoekstra
Geplaatst:

De kwaliteit is belangrijk bij langere kabels. Ik begreep dat HDMI geen error correctie heeft en dat er bij langere afstanden verschil kan zijn in de tijd dat de signalen over de verschillende 'aders' erover doen. Korte kabels zul je het verschil niet kunnen zien (een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0)

Geplaatst:

Omdat ik met mijn kabel door de muur moet was de meegeleverde kabel te kort.

Ik had reeds een degelijke HDMI kabel en daarom heb ik een adapter DVI-M HDMI-F gekocht. Bij Mediamarkt hadden ze die enkel met vergulde contactpunten en die kosten net geen 30 euro. Ik heb daarvan dan maar Hama gekozen, maar mijn beklag gedaan dat er geen standaarduitvoering beschikbaar was.

Ik merk overigens geen kwaliteitsverschil met de originele DVI-HDMI kabel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen