Ga naar inhoud


HD zenders bevriezen na 5 min.


fdreesen

Aanbevolen berichten

Hi,;

De HD zenders (op verschillende sats zowel 23° ; 19°, 13° enz...) bevriezen na ongeveer 5 min.

Hardware : Channelmaster 1.2 m ; invicom LNB 4 uitgangen ; PC sat kaart HD ; Dreambox 7000S ; Reelbox Lite ; Kathrein 910 UFS.

Nu bij de Kathrein loopt het precies mis ; heb er de AAF 2.0b instaan in de flash. De SD kanalen werken zonder problemen en uitval op alle sats ; maar de HD kanalen ????!!!!

Als de receiver koud is en ik start op ; direct beeld op Ned 1 HD of één HD ; na 5 min. beginnen de bevriezingen en haperingen.

Ik dacht eerst aan de afstelling van de schotel ; maar ik kan zowel 42° oost t.m. 45° west perfect pakken met mijn dreambox en reelbox (ook pc sat kaart lukt).

Ik heb de antennekabels al eens verwisseld ; dit ook zonder resultaat. Mijn laatste hoop zou kunnen zijn dat ik een "satslope" ertussen plaats ; maar ik betwijfel het.

Met de vorige versies van img. in de Kathrein had ik wel geen problemen met bvb. Premiere HD.

Wat zou het kunnen zijn ?

greetz Frank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

Ja na ongeveer 5 min. lopen zowel de gecodeerde als de vrije vast ; met uitzondering ORF HD ; die werkt perfect.

Heb zelfs de indruk dat de ontvanger vrij warm wordt.

Heb vandaag net een nieuwe coax kabel gelegd (13 meter lang) met nieuwe LNB-f connectoren dit samen met een invicom LNB (4 uitgangen) waarbij de andere ontvangers zonder probleem bijna max. signaal geven (op de SD kanalen want het zijn geen HD ontvangers) ; maar de Kathrein loopt steeds vast op HD!!! (SD geen probleem).

Wat zou dat kunnen zijn ?

Zou de schotel te groot zijn ?

Lijkt mij anders sterk.

groeten Frank

oh ja ; btw ik heb er ook een nieuwe settingslijst ingestoken (de laatste) van Spiderman.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of je veel zult hebben aan dit :

check effen je signaalsterkte (niet signaalkwaliteit) op die hd zenders. Ik weet uit ervaring met mijn Kathrein dat wanneer je een sd beeld hebt met 56% signaalsterkte je ofwel heel schokkering beeld of totaal geen beeld meer hebt als het over een hd zender gaat.

Je moet altijd meer dan 60 % signaalsterkte hebben met een hd zender...anders heb je soms problemen.

 

welke soft gebruik je op je kath?

Ik heb picmod 1.5 en geen problemen.

 

ik heb een triax schotel 88 cm met 4 quad koppen.

Dit weekend een kathrein coax getrokken speciaal voor mijn plasma tv. Schotel afgeregeld met een meter.

Nu heb ik altijd min 63 % signaalsterkte en op zonnige dagen 67-68 %

meer dan dit kan volgens mij niet met de kathrein.

 

hopelijk heb je hier iets aan.

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het signaal is niks mis.

 

Probeer de picmod image eens?

 

Heb ook ook 56%/57% signaal en No Problems

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog in het bezit was van een UFS910 had ik precies hetzelfde probleem. De oplossing voor mij was om een kleine fan op de heatsink van de CPU te monteren. Heb mijn kathrein reeds ingeruild voor een DM800 maar heb nog een nieuwe (papst) fan liggen aangezien ik deze per twee moest bestellen. Als je interesse in de fan hebt stuur maar even een PM.

 

Probeer de box tijdelijk even ergens koeler neer te zetten of zet er een tafelventilator naast, zo kun je in ieder geval testen of het een warmteprobleem is.

 

Succes ermee!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Picmod 1.51 img; erin gezet en nu zijn de problemen opgelost.

Raar maar waar !!!

Dank U voor de reacties.

Groetjes Frank

Nog 1 kleine opmerking : het beeld van mijn reelbox lite via component op mijn plasma van samsung is stukken beter (SD kanalen).

De HD kanalen van de Kathrein zijn uitstekend ; maar de SD kan stukken beter. Misschien de komende img. wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...