Ga naar inhoud


TV kijken moet goedkoper


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
De kabelnetten waren ook aangelegd door de Gemeenten, ofwel belastinggeld... Dit door ons betaalde kabelnetten zijn vervolgens verkocht door de gemeenten...


Ja, maar die coaxnetwerken zijn "eerlijk" verkocht aan de kabelaars die hier tientallen (honderden) miljoenen voor betaald hebben aan de gemeentes, "ons" belastinggeld is dus weer teruggekomen in de gemeentekas.
KPN heeft geen 100 miljoen hoeven te betalen voor het telefoonnetwerk, dat hebben ze in feite "cadeau" gehad van onze belastingcenten.

Ik blijf de constructie dusdanig vreemd vinden en zie
gelijkenis met een taxichauffeur, die van zijn eigen zuurverdiende centjes gekochte taxi, deze moet afstaan aan een werkloze zodat deze er ook taxichauffeur mee mag spelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Eerlijk verkocht".... Ik was er destijds tegen. Het is gewoon gebeurt(!) Want vooral dat verkopen van gemeenten aan de groot kabelaars heeft de basis (analoge) pakketten behoorlijk opgedreven. Daar waar de kabel nog van de Gemeente is zijn de prijzen voor een (analoog) basispaket zo'n 10 Euro... Dat is 33% minder dan de groot kabelaars. Dus eerst een politieke maatregel om de prijzen te verhogen en dan weer iets om het te verlagen(??)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor UPC is 16 euro nog te smerig om aan te pakken.

Met een analoog abbo zonder dat "internet" van hun moet je per kwartaal betalen.

Aardige helpdeskers hebben ze in dienst, maar wat een rot organisatie, bah...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Voor UPC is 16 euro nog te smerig om aan te pakken.
Met een analoog abbo zonder dat "internet" van hun moet je per kwartaal betalen.
Aardige helpdeskers hebben ze in dienst, maar wat een rot organisatie, bah...

Ja, en daarom is het goed dat er concurrentie komt!
Immers, nu is er niets te kiezen: als je kabel wilt moet je het doen met die ene aanbieder van jouw gemeente.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
"Eerlijk verkocht".... Ik was er destijds tegen. Het is gewoon gebeurt(!) Want vooral dat verkopen van gemeenten aan de groot kabelaars heeft de basis (analoge) pakketten behoorlijk opgedreven. Daar waar de kabel nog van de Gemeente is zijn de prijzen voor een (analoog) basispaket zo'n 10 Euro... Dat is 33% minder dan de groot kabelaars. Dus eerst een politieke maatregel om de prijzen te verhogen en dan weer iets om het te verlagen(??)

Precies! feitelijk is de kabel-prijs die we nu betalen aan de gemeenten "te danken". Het geld moest immmers terug verdiend worden.
De gemeenten zijn er in de meeste gevallen "leuke dingen" voor gaan doen en zouden het geld eigenlijk aan de inwoners hebben moeten teruggeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Voor UPC is 16 euro nog te smerig om aan te pakken.
Met een analoog abbo zonder dat "internet" van hun moet je per kwartaal betalen.
Aardige helpdeskers hebben ze in dienst, maar wat een rot organisatie, bah...


Noem mij eens een provider waar je gewoon per maand je tv op kunt zeggen? Dat kan zover ik weet alleen bij UPC.

Zó'n rot organisatie is het nou ook weer niet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je alleen per maand mag betalen als je hun internet ook afneemt.

Raar toch ?

Toen Alkmaar nog het superieure "De Alkmaarse Kabel" had, betaalde je via de gasrekening netjes een redelijk bedrag per maand.

Dus het KAN wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Noem mij eens een provider waar je gewoon per maand je tv op kunt zeggen?


Opzeggen ?
Ik heb het over betalen per maand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Origineel bericht van: Apple740

Noem mij eens een provider waar je gewoon per maand je tv op kunt zeggen?


Opzeggen ?
Ik heb het over betalen per maand.

Bij zakelijke rekeningen komt het nogal eens voor dat iedere transactie geld kost, dan wil je dus zo min mogelijk transacties.

Niet dat ik daarmee wil ontkennen dat met de inkomsten van de kabelaars je ook per week zou kunnen betalen zonder dat ze verlies maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen hoor ik klagen over de kabel, maar ik zie bij velen in de handtekening dat ze diverse satellietontvangers hebben. Dus waar maken jullie je druk om. Bedrijven zoals UPC en Ziggo zijn er om winst te maken en het liefst zoveel mogelijk. Zou ik ook doen. Dat de kabel goedkoper zal worden is naar mijn bescheiden mening niet waar. Kijk naar het internet. Er zijn diverse providers die allemaal precies het zelfde rekenen. Daarbij komt bij dat je bij de kabel nooit datgene kan krijgen wat de schotel biedt. Voor mij geen UPC meer. Niet om de producten die ze leveren, want die zijn best goed. Maar de service is ronduit k*t. Pas als je kunt kiezen uit een 10tal kabelaars en je zelf je pakket(dus custom made)kunt kiezen dan wordt het misschien een optie voor de kinderen op de slaapkamers, maar anders echt niet.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Apple740

Noem mij eens een provider waar je gewoon per maand je tv op kunt zeggen? Dat kan zover ik weet alleen bij UPC.

Ook bij Ziggo. Het wordt tijd dat CDS er ook op overgaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Apple740
Wat ik eigenlijk het vreemde vind; UPC en Ziggo zijn
gewoon eigenaar van al die coaxnetwerken. Hebben dit "eerlijk"
overgekocht van alle gemeentes in de afgelopen jaren. Een geintje
wat honderden miljoenen heeft gekost.

Vervolgens komt Pietje en die mag - zonder die investering gedaan te hebben - voor kabelprovidertje spelen?

Dat is inderdaad zo. De veel gemaakte vergelijking mat het KPN telefoonnet gaan niet op. Dat is destijds aangelegd door het Staatsbedrijf PTT, dus o.a. met belastinggeld.
Dat het latere KPN het vaste net (gratis) mocht houden, toen ze daarnaast een van de telecomproviders werden, is een grote blunder van de overheid geweest.


De overheid heeft best wel behoorlijk veel €€€€ ontvangen bij de verkoop van de aandelen KPN. Dus dat KPN het vaste net gratis heeft gekregen is grote onzin.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Pacman
Voor UPC is 16 euro nog te smerig om aan te pakken.
Met een analoog abbo zonder dat "internet" van hun moet je per kwartaal betalen.
Aardige helpdeskers hebben ze in dienst, maar wat een rot organisatie, bah...


Noem mij eens een provider waar je gewoon per maand je tv op kunt zeggen? Dat kan zover ik weet alleen bij UPC.

Zó'n rot organisatie is het nou ook weer niet...

Digitenne, na het eerste jaar. Was vroeger bij Casema ook zo (1 jaar contract, daarna per maand op te zeggen). Ik weet niet hoe Ziggo hier mee omgaat.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Hageneis
[Dus dat KPN het vaste net gratis heeft gekregen is grote onzin.

Dat de overheid veel heeft ontvangen door aandelen KPN verkoop heeft er maar zijdelings wat mee te maken. Punt blijft KPN heeft niets voor het vaste net hoeven te betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...