Ga naar inhoud


[DM ALLES] Is het mogelijk om bij dreambox, subforums te maken per db type


Gast jansen5554

Aanbevolen berichten

Gast jansen5554

Geachte en innig geliefde Moderatoren.

Is het misschien mogelijk om topics te plaatsen per DB nummer ??

Het scheelt jullie een hoop werk met nummertjes erbij ZZ, en mij een hoop leestijd. (je zoekt jezelf de %&$#%& als je wat gevonden wil krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet gewoon de zoekfunktie juist gebruiken.

Als je in de zoekfunktie bijvoorbeeld het type nummer meegeeft krijg je alleen de resultaten waarin dat type verwerkt is.

 

Bijvoorbeeld +[800] firmware

 

Je krijgt dan ook wel een paar resultaten waarin in het onderwerp misschien een ander type staat maar in de thread zal je zien dat de 800 ook ter sprake wordt gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel kunnen, maar dan krijg je een verknipt forum.

Aangezien verschillende plugins / emu's, en problemen, vaak niet gerelateerd is aan het type van de dreambox.

Wat uiteraard wel belangrijk is, voor de zoekfunctie, dat men wel een goed onderwerptitel verzint.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve jansen5554 smile

 

in het db-forum dient er gepost te worden met een zogeheten prefix, dit scheelt ook een hoop qua relevantie.

het zoeken naar juiste informatie kan je het beste doen zoals Alans heeft omschreven.

 

+800 +tip van Alan +brandlucht

 

smile

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel makkelijker als je subforums zou hebben.

 

bijv:

 

Algemeen (plugins etc)

DM100

DM500

DM600

Dm7000

Dm7020

Dm7025

DM800

Dm8000

 

zo wordt het wel overzichtelijker en dat lijkt me ook voor de mods.

 

Misschien ff een poll maken?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist. er zijn al 12 receiverforums plus 1 voor de analogen.

Als we deze nog eens gaan onderverdelen in subforums komen we wel op 100 subforums. Ik denk dat het beter is dat we door de bomen het bos nog wel kunnen zien. Met de zoekfunctie kom je bijna overal terecht.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je straks 4 keer dezelfde vragen in 4 verschillende sub forums eek

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan dat dus niet doen.

Er zijn meer tegenstanders dan voorstanders.

Subforums lijkt leuk, maar maakt in dit geval het forum eerder onoverzichtelijker dan overzichtelijker.

Je moet dan veel meer handelingen uitvoeren om de informatie te kunnen lezen die je zocht.

Als iedereen gewoon eens zou lezen alvorens maar wat op het forum te "kwakken" zou het forum ook zonder ons dagelijks 100 x bewerken van berichten stukken overzichtelijker zijn.

Er zijn zelfs mensen die het in het Dreambox forum presteren midden in iemand anders topic, zelf een totaal andere vraag te stellen of bijvoorbeeld in een topic waar men vraagt "Wie heeft een DM600", antwoorden? "Ik heb een DM7025!!" (of zoals in een praktijk geval, wie heeft er problemen met de DM800 serienummer 86XX..., schrijven hoe goed hun DM800HD met serienummer 85XX.. wel niet werkt). Die zou je het liefst alle hoeken van het forum laten zien toch?

Het forum overzichtelijker maken doe je dus zelf!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, goed he ?

 

Hebben we vanaf het begin zo gedaan, maar toch blijven er ezels bij die gewoon zonder die prefix posten, moet ik het weer handmatig veranderen..... Maarja, daar ben je als mod nu eenmaal toe veroordeeld ;-)

 

Doen we tenslotte ook weer wat nuttigs ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik benijd je niets Ozzo op dat punt, ik vind het prima werken met die vierkante haken. Gewoon invoeren bij heel sat4all whistle


Dat gebeurt al een hele tijd in het dreambox forum. Maar er zijn nog genoeg leden, die dat nog steeds niet doen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.. als een user bijherhaling de mist in gaat bij de prefixes dan krijgt ie van mij gewoon een waarschuwing. Er staat tenslotte bovenin het Topfield forum gewoon een richtlijn HOE je een bericht maakt, incl. PREFIX en een goede onderwerpregel.

 

Het heeft dus alles met lezen te maken in plaats van plompverloren plaatsen van een bericht.

 

Zal in elk forum wel zo gaan......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan toch kunnen zoeken als je iets speciaal voor de 600 zoekt met de regel +600 +de zoekopdracht/onderwerp. Helaas blijkt dat niet te werken (zoeken met + om aante geven dat BEIDE zoekwoorden in de titel moeten staan) want je krijgt dan alle berichten met off 600 of het zoekonderwerp. Das de zoekfunktie zou beter moeten. Als dat het geval zou zijn dan lijkt me een sub forum alleen maar lastig.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...