Ga naar inhoud

{pli?} browsen door bouquets/services erg traag voor aantal seconden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Graag wilde ik het volgende aan iedereen voorleggen.

Het is een probleem dat ik al een release of 3 of zo van Pli bemerk.

Echter ik weet niet of het alleen in Pli voorkomt of dat het gewoon in enigma zit.

Wat ik merk is dat wanneer je de bouquetten op roept met pijltje-naar-boven of pijltje-naar-beneden, dat de schermopbouw van enigma soms er traag is (eerst de randen, dan een deel van de pagina, en soms pas na +- 20 sec de rest van de pagina).

De release voor Helenite hadden dit probleem nog niet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met info dat ie moet ophalen uit EPG of zo.

Ik heb al van alles uitgeprobeerd in de OSD instellingen en verschillende EPG instellingen (sqlite wel/niet, op HD/CF , etc)

Maar ik raak het probleem maar niet kwijt.

Ook merk ik dat het niet kanaal-gebonden is, de ene keer doet het zich voor op een bepaald kanaal en dan weer ergens anders.

Ook het verplaatsen van de selectiebalk over de kanalen is dan erg traag, dan verdwijnt ie voor een paar seconden en dan ineens is ie er weer en voert ie alsnog alle verplaatsingen uit die je hebt ingetoetst toen ie 'vast' zat.

Dezelfde traagheid doet zich ook voor wanneer je met pijltje-naar-links en pijltje-naar-rechts zapt.

Ook heb ik naar processen en memory gekeken wanneer het zicht voor doet ,maar niks duidt op een probleem.

Zou het dan toch iets van engima zijn?

Op zich heb ik dit probleem altijd voor lief genomen, echter nu vraag ik me af of er meer zijn met dit probleem en of iemand weet wat de oorzaak is. Ik vind het vreemd omdat het in de oudere images niet voor doet.

Ik hoor graag jullie ervaringen en hopelijk oplossingen

Geplaatst:

heee, in het verleden had ik dit op mijn 7000S ook wel eens echter alleen als ik gebruik maakte van cccam.

als ik gbox selecteerde was dit probleem weg (ook na dagen zonder reboot).

is/was voor mij 1 van de hoofdredenen om gbox 2.25 te gebruiken i.p.v cccam. die gebruikte ik alleen voor kaartupdates.

sinds ik een 7025s heb ben ik dit "probleem" niet meer tegengekomen.

misschien heeft het met het beperkte geheugen te maken ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Daar zeg je me wat merde, ik heb het inderdaad sinds dat ik cccam gebruik.

Maar het geheugen leek niet het probleem, en ook werden genoeg cccam processen geforked en bleef de CPUload ongeveer gelijk als met gbox.

Misschien dat iemand toch een oplossing heeft.....

Geplaatst:

Met de volgende regel in CCcam.cfg is dat opgelost...

Code:
DISABLE EMM : yes

CCcam vreet processorrekentijd als de EMM aan staat. Zeker bij transponders (ja dat gaat per transponder) waar meedere coderingen op zitten (Bij CDS Seca Nederland, Seca Belgie, Irdeto, Soms ik Viaccess, Seca Frankrijk, Cryptoworks en vooral bij veel MTVs...).

Een nadeel heeft het wel. Je kaartjes worden lokaal niet geupdate. Dus zet dit ff eens per maand ff terug.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

bedankt voor de tip.

Ik heb de regel er in gezet (in CCcam.cfg neem ik aan).

Het lijkt inderdaad beter nu.

Dan maar ff met een scriptje+cronjob dit de laaste paar dagen in een maand er in zetten.

Geplaatst:

Je hoeft CCcam hiervoor niet te herstarten. Wel zal deze "setting" pas gezien worden na een eerste zet. Dus op het moment dat de EMM filter start. CCcam moet namelijk alle EMM stream volledig parsen en dat kost rekentijd...

Ik zou voor de 5e dag ff kiezen ' snachts...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Die EMM zijn idd een zware belasting, zeker als je bv naar Premiere kijkt, die geven vaker EMM`s dan ECM`s.

Hier heb je trouwens alleen last van als de kaart in de box hebt.

Mijn DB geeft ook EMM`s naar een LAN-servertje en ik merk er nooit iets van.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Je hoeft CCcam hiervoor niet te herstarten. Wel zal deze "setting" pas gezien worden na een eerste zet. Dus op het moment dat de EMM filter start. CCcam moet namelijk alle EMM stream volledig parsen en dat kost rekentijd...

Ik zou voor de 5e dag ff kiezen ' snachts...

Ok ik heb nu een script gemaakt dat door crontab de optie elke maand de 5e dag om 00:00 aan zet en om 06:00 die dag de optie weer uit zet.

Het lijkt me dat 6 uur toch genoeg moet zijn om een update te ontvangen toch?
Geplaatst:

oh had ik ook met de laatste Pli

en met het weghalen van het hekje is het inderdaad beter

maar wel raar dat ik het bij ronaldd en oozoon niet zo bemerk.

kan dat een specifiek Pli bugje zijn?

dan wordt het hopelijk binnenkort verholpen, daar ik deze Pli voor de dm 800 wel heel prettig vindt.

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst:

Dit is niet image afhankelijk. Dit is gewoon "een foutje" van CCcam. En het is zeker vooral te merken met een eigen kaart in je box...

Die Crond is onzin... het is geen garantie dat die nacht je kaart een upgrade krijgt. De boel moet namelijk ook nog op deze zender staan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

dan wordt het hopelijk binnenkort verholpen, daar ik deze Pli voor de dm 800 wel heel prettig vindt.

Op welke kaart(en) ervaren jullie dit dan? Ik heb geen kaart in mijn 800, maar CDS geeft per kaart hier hooguit 2 á 3 EMM`s per maand.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Tonskidutch

Op welke kaart(en) ervaren jullie dit dan? Ik heb geen kaart in mijn 800, maar CDS geeft per kaart hier hooguit 2 á 3 EMM`s per maand.

ik heb een CDNL kaart
Geplaatst:

Maar CDS (en alle ander transponders met gecodeerde zenders) zend een constante stroom van EMMs uit... deze complete stroom moet CCcam scannen (dus alle EMMs voor alle kaarten) en dat kost tijd. Naar je kaart gaan uiteraard alleen de door CCcam gefilterde EMMs.

Geplaatst:

heeft zo een regeltje zin als je je kaarten niet lokaal draaien op je dreambox?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
heeft zo een regeltje zin als je je kaarten niet lokaal draaien op je dreambox?

Als je kaarten mag/wil updaten op een andere box/server is die regel van belang.
Dus als je wilt kunnen updaten op die kaart moet je de regel niet aktief hebben.

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen