Ga naar inhoud


Welke USB stick voor DVB T op laptop?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik zou graag zenders in DVBT willen bekijken op mijn laptop via een USB stick, welk merk raden jullie mij aan?

 

Ik werk met Windows XP Mediacenter Edition.

 

Voor mee te nemen op reis naar Frankrijk en om daar naar TV te kunnen kijken ik weet niet of er daar TV zal zijn.

 

Is er bij de USB stick ook mogelijkheid om op hardeschijf op te nemen?

 

In België zijn één, Ketnet/Canvas en Nederland123 beschikbaar via DVBT, klopt dit?

 

Alvast bedankt voor een antwoord.

 

PS. Ik zoek een DVB-T stick USB, dus zonder aansluiting van analoge kabeltv, want die heb ik niet meer.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Timm1983

In België zijn één, Ketnet/Canvas en Nederland123 beschikbaar via DVBT, klopt dit?



Nee, dat klopt niet.

In Vlaanderen zijn Één en Ketnet/Canvas te ontvangen.
In Wallonie zijn La Une, La Deux, La Trois en Euronews te ontvangen.

Nederland 1,2,3 zijn alleen in de omgeving van de Nederlandse grens te zien.

In grote delen van Frijkrijk zijn 14 programma's te ontvangen.
Zie deze site

Ik maak gebruik van een Strong SRT 101 USB ontvanger, en ben daar heel tevreden mee.

Groeten,

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jan de Vries

 

Ik zal volgende week zaterdag mijn USB DVB T stick kopen, ik hou jullie op de hoogte.

 

Ik ben eens benieuwd wat ik er dan allemaal mee kan ontvangen, op reis naar Frankrijk de zondag 3 augustus ga ik onderweg in Luxemburg eens tv kijken via de USB, misschien dat ik dan onderweg in Luxemburg even naar RTL4 kan kijken.

 

Wordt vervolgd ...

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Origineel bericht van: Timm1983
@ Jan de Vries

Ik zal volgende week zaterdag mijn USB DVB T stick kopen, ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben eens benieuwd wat ik er dan allemaal mee kan ontvangen, op reis naar Frankrijk de zondag 3 augustus ga ik onderweg in Luxemburg eens tv kijken via de USB, misschien dat ik dan onderweg in Luxemburg even naar RTL4 kan kijken.

Wordt vervolgd ...

cool Timm1983


Ik wil ook zo'n USB stick kopen om met de laptop volgend jaar in Frankrijk (regio Savoie / Annecy) ook de Tour de France te kunnen volgen.
Hoe was jouw ervaring met de ontvangst via die USB stick in Frankrijk en welke heb je gekocht ?

groeten
Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar via een_of_andere_veiling_site.de bij een duitse internetshop een Geniatech DVB-T usb2 stick gekocht voor 16 euro + 9 euro verzendkosten.

Hierbij zat een uitgebreid software pakket bij ook voor opnemen op HD en er zat een IR afstandsbediening bij met 28 toetsen, ondersteund Vista 32 + 64.

Gogel maar eens op "geniatech dvb-t"

post-8661-1318259959,8786_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veelal worden bij deze usb ontvangers passieve antennes meegeleverd. Mijn ervaring is dat een actieve antenne (dus met versterker) een betere ontvangst geeft. Het is dan handig dat die usb ontvanger ook die 5 volt spanning via de coax levert, en je dus niet een powerinserter nodig bent. Freecom levert volgens vele reviews goede usb-ontvangers.

Zelf heb ik een pinnacle flashstick, maar die vertoont net als vele andere software programma's van pinnacle soms hardnekkig problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik heb een Quintezz USB stick, identiek aan de Sweex. Net te groot om rechtstreeks op de USB van mijn notebookte prikken maar gelukkig geleverd met verlengsnoertje. Op de verpakking staat dat je eerst software moet installeren voor je 'm aansluit. Als je de CD erin stopt krijg je een menutje van

-driver installeren

-software installeren

-handleiding lezen

In de handleiding staat niets over installatie.

De driver eerst installeren lukt niet, die klaagt over verkeerde DirectX versie en over geen stick gevonden. De software eerst installeren lukt ook niet, want die zegt geen driver gevonden.

Gelukkig staat op het CDtje ook een losse DirectX setup. Dus eerst die maar gedraaid, stick erin, driver geinstalleerd, software geinstalleerd. Dat gaat wel helemaal in tegen de instructie op de verpakking, maar het schijnt goed te gaan. Hij begint meteen met zenders zoeken. Zelfs zo "slim" om te gaan zoeken naar Nederlandse zenders. Wist dat ding veel dat ik in Frankrijk zat?

Maar goed, de Nederlandse, Franse, Duitse en Engelse band gescant zonder resultaat. Als ik zeg "scan de hele band" loopt de computer muurvast.

Achteraf ben ik erachter gekomen dat het punt waar ik zat net in de zenderschaduw van een kaap lag, maar het zou ook nog kunnen dat ik toch een driver-probleem had. En zelfs relatief dicht bij een zender wordt in Frankrijk het gebruik van een buitenantenne aanbevolen. Moet je ook maar weten.

Terug in Nederland heb ik nog niet getest, ga ik zo doen.

 

In elk geval mijn advies: Zorg voor vertrek dat je thuis getest hebt, weet wat je aan zenders kunt verwachten in het gebied waar je heen gaat en zorg dat je weet of je een buitenantenne nodig zult hebben. Dan ben je minder dom bezig dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...