Ga naar inhoud


Ziggo kaart...


dreamkhan

Aanbevolen berichten


Nee, die kan je niet overal gebruiken. De netwerken van Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel zijn niet gekoppeld. Als jouw smartcard geregistreerd is bij Ziggo/@Home dan zal die smartcard niet bekend zijn in het Conditional Access System (CAS) van Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel. De kaarten van Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel zijn wel in het gehele Ziggo/Casema/Multikabel gebied te gebruiken omdat die twee netwerken wel zijn samengevoegd. In feite bestaat het digitale TV netwerk van Ziggo/Multikabel niet meer en wordt het signaal tegenwoordig verzorgd door Ziggo/Casema (met alle ellende van dien voor mijn Ziggo/Multikabel regio).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Origineel bericht van: ArChie
Nee, die kan je niet overal gebruiken. De netwerken van Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel zijn niet gekoppeld.

De grap zit 'm zeker in het Network ID dat ook op de kaart staat? Ik meen me te herinneren dat ik iets dergelijks een keer gelezen heb. In het gekoppelde netwerk van Casema/Multikabel wordt in feite alles 2x uitgezonden: 1x met het Network ID van Casema en 1x voor MK. Toch?
Op zich wel jammer. Ik moet straks ergens oppassen (op een huis) in het @Home gebied, en wilde lekker mijn Dreamboxje meenemen. Dat gaat dus niet door begrijp ik. Zouden 'ze' ooit de boel helemaal gaan koppelen? Lijkt me voor hen op zich wel een gunstige situatie; je hebt dan alles onder één hoed en dat gerommel met 2 soorten kaarten ben je ook vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Origineel bericht van: ArChie
Nee, die kan je niet overal gebruiken. De netwerken van Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel zijn niet gekoppeld.

De grap zit 'm zeker in het Network ID dat ook op de kaart staat? Ik meen me te herinneren dat ik iets dergelijks een keer gelezen heb. In het gekoppelde netwerk van Casema/Multikabel wordt in feite alles 2x uitgezonden: 1x met het Network ID van Casema en 1x voor MK. Toch?
Op zich wel jammer. Ik moet straks ergens oppassen (op een huis) in het @Home gebied, en wilde lekker mijn Dreamboxje meenemen. Dat gaat dus niet door begrijp ik. Zouden 'ze' ooit de boel helemaal gaan koppelen? Lijkt me voor hen op zich wel een gunstige situatie; je hebt dan alles onder één hoed en dat gerommel met 2 soorten kaarten ben je ook vanaf.


Als ik de site van Ziggo mag geloven dan duurt het nog 2 maanden voordat @home ook echt ziggo wordt... Het enige probleem lijkt me dat multikabel en @home niet samen kunnen (gebruiken beiden ident 0604) maar @home en casema zou wel weer kunnen (0602 en 0604)... Zou mij benieuwen hoe ze dit gaan oplossen... Het lijkt me toch dat ze alles in 1 willen hebben en dat iemand met een ziggo abonnement van het westen naar het noorden moet kunnen verhuizen zonder kaartwissel... We wachten af...

Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Origineel bericht van: ArChie
Nee, die kan je niet overal gebruiken. De netwerken van Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel zijn niet gekoppeld.

De grap zit 'm zeker in het Network ID dat ook op de kaart staat? Ik meen me te herinneren dat ik iets dergelijks een keer gelezen heb. In het gekoppelde netwerk van Casema/Multikabel wordt in feite alles 2x uitgezonden: 1x met het Network ID van Casema en 1x voor MK. Toch?

Het is de CA ID i.p.v. de Network ID waarvan er twee in gebruik zijn. 1538 voor Ziggo/Casema en 1540 voor Ziggo/Multikabel. Bij Ziggo/@Home gebruiken ze ook 1540, dus waarom Casema in het verleden een ander CA ID is gaan gebruiken is de vraag.

Verder hangt het er natuurlijk vanaf of Ziggo ook het smartcard nummer en de daaraan gekoppelde abonnementen dat je registeert op een adres in bijvoorbeeld het Multikabel gebied ook opneemt in het Conditional Access System van Ziggo/@Home.

Citaat:
Op zich wel jammer. Ik moet straks ergens oppassen (op een huis) in het @Home gebied, en wilde lekker mijn Dreamboxje meenemen. Dat gaat dus niet door begrijp ik. Zouden 'ze' ooit de boel helemaal gaan koppelen? Lijkt me voor hen op zich wel een gunstige situatie; je hebt dan alles onder één hoed en dat gerommel met 2 soorten kaarten ben je ook vanaf.

Volgens mij had het al zo ver moeten zijn dat het aparte CA ID voor Ziggo/Casema vervangen was door het CA ID dat ook bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home in gebruik is zodat Ziggo kan gaan werken met één smartcard. Technisch heeft dat volgens het geruchten circuit echter wat problemen opgeleverd waardoor er nog steeds sprake is van een apart CA ID voor Ziggo/Casema.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Het is de CA ID i.p.v. de Network ID waarvan er twee in gebruik zijn. 1538 voor Ziggo/Casema en 1540 voor Ziggo/Multikabel. Bij Ziggo/@Home gebruiken ze ook 1540, dus waarom Casema in het verleden een ander CA ID is gaan gebruiken is de vraag.

Dus een (voormalig) Casema kaart gaat ook niet werken in het (voormalig) Multikabel gebied? Volgens mij heeft iemand dat namelijk een keer geroepen dat zijn Casema kaart in een Multikabel decoder werkte en vice versa. Maar jij zegt nu dat @Home 1540 is en Multikabel ook. Die zouden dus hetzelfee moeten zijn, toch? Of snap ik iets niet? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Dus een (voormalig) Casema kaart gaat ook niet werken in het (voormalig) Multikabel gebied? Volgens mij heeft iemand dat namelijk een keer geroepen dat zijn Casema kaart in een Multikabel decoder werkte en vice versa. Maar jij zegt nu dat @Home 1540 is en Multikabel ook. Die zouden dus hetzelfee moeten zijn, toch? Of snap ik iets niet? wink

Ja wel, een Ziggo/Casema kaart moet volgens mij werken in Ziggo/Multikabel gebied en omgekeerd omdat voor beide CA ID's informatie wordt verzonden uit de headend van Ziggo/Casema. Het signaal van Ziggo/Casema wordt ook in het Ziggo/Multikabel gebied doorgegeven alleen op andere frequenties. In het signaal van Ziggo/Casema (en dus ook Ziggo/Multikabel) zit dus de informatie van twee Conditional Access Systems (CAS) dat allebei Irdeto Conditional Access Systems zijn. De Irdeto kabel ontvangers weten het onderscheid te maken op basis van het CA ID dat uiteindelijk door de smartcard bepaald wordt die in de ontvanger gestoken wordt.

Het is een lastige materie en het blijkt ook voor de wederverkopers van de aanbevolen ontvangers niet eenvoudig te zijn. Op dit moment worden er daarom twee verschillende kleuren start pakketten met ontvangers door Ziggo uitgegeven, namelijk oranje en blauw wat ook de kleur is van de smartcard die in het pakket zit. Ik geloof dat oranje in Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home kabelgebieden te gebruiken is en blauw alleen in Ziggo/Casema gebied, maar het kan ook omgekeerd zijn als ik de kleuren verkeerd onthouden heb. Stel je nu voor dat je een wederverkoper bent in het grensgebied van de Ziggo/Casema en Ziggo/Home kabelgebieden. Dan moet je dus beide kleuren startpakketten hebben staan en goed aan de klanten vragen wie hun voormalige kabelbedrijf was omdat een voormalig Ziggo/@Home klant niets aan de blauwe smartcard heeft. Omgekeerd zou het in theorie nog wel gaan, dus een oranje smartcard gebruiken in Ziggo/Casema gebied, maar klanten die in Ziggo/Casema gebied wonen worden uiteraard in het Ziggo/Casema Conditional Access System geregistreerd en niet in het Ziggo/Multikabel Conditional Access System waar die oranje smartcard wel zou werken vanwege de overeenkomstige CA ID. Dit gaat dus regelmatig fout omdat Ziggo klanten de rottige gewoonte hebben om wel eens buiten hun kabelgebied te gaan shoppen of via webshops hun spullen bestellen.

Het is dus niet vreemd als je het spoor een beetje kwijt bent. Het valt namelijk bijna niet uit te leggen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Het is dus niet vreemd als je het spoor een beetje kwijt bent. Het valt namelijk bijna niet uit te leggen...

Ben in ieder geval blij dat er hier iemand is die weet waar het over gaat. Ik denk wel dat ik het snap nu. Ze hebben er gewoon een rommeltje van gemaakt.

Ongetwijfeld zal het samenvoegen van de twee netten niet zo eenvoudig zijn als het klinkt. Het zou zomaar kunnen dat men er mee wacht totdat ze weer een keer een grote hard- of softwareupdate moeten doen aan de (hoofd)centrales. Want het is denk ik best een ingewikkeld verhaal. Maar goed...op zich heb ik er ook geen last van. Alleen jammer dat ik mijn doosje niet mee kan nemen naar Den Bosch...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...