Ga naar inhoud


IPBox 9000 HD krijg geen NL HD zenders


fregge

Aanbevolen berichten

Ik krijg niet de Nederlandse HD zenders niet in mijn ontvanger. Alle andere zenders gaan prima, als ik handmatig de zenders wil toevoegen dan slaan de balkjes onderin ook niet uit, dus lijkt het of ik geen signaal heb. Bij andere transporders op de satelliet slaan de balkjes wel uit.

 

Ik heb ook een Kathrein en daar werken de HD zenders prima op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de 900HD vernam ik hetzelfde. Uiteindelijk bleek mijn probleem gerelateerd aan oude Transponder gegevens.

 

Ik zou een Manual Scan doen en de volgende gegevens gebruiken:

 

- 11778

- Vertical

- 27500

- Type DVB-S2

- FEC 9/10

 

Eventueel kun je de Transponder gegevens aanpassen naar deze waardes. Overigens, de gegevens waren ook niet correct voor de transponders van KD op Astra 23.5e and de transponder voor één HD was niet aanwezig.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Stepdriver

Hallo, ik zou ook graag de HD zenders willen zien, maar krijg ook geen beeld. Alle mogelijke instellingen zoals hierboven beschreven heb ik geprobeerd, ik krijg wel de zenders in de lijst maar geen beeld of geluid. Als je naar de signaalbalkjes kijkt, zie je heel af en toe wat gebeuren. Als je de zender wat langer laat staan, loopt de complete box vast zodat je weer opnieuw moet rebooten. Klopt het dat de schotel heel precies uitgericht moet staan voor deze zenders? Bij alle andere zenders op astra 19 en astra 23,5 heb ik nagenoeg 100 procent signaalkwaliteit, dus daar kan het haast niet aan liggen. Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stepdriver,

 

Aan de signaalmeter van de AB IPBox 9000HD zul je niet veel hebben.

Bij minimale ontvangst zit die al zowat op 100%.

 

Welke schotelinstallatie/lnb's heb je?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Ik heb een redelijke grote schotel (ca 80cm), deze hangt al wat jaren aan de muur maar is verder in prima staat (merk onbekend). Dit in combinatie met de duo lnb van CanalDigitaal. Ook onlangs nieuwe kabel gelegd met nieuwe connectoren van goede kwaliteit. De oude receiver heeft altijd probleemloos hiermee gewerkt en gaf ook ongeveer 90 tot 100 procent ontvangst aan, net als met de nieuwe cuberevo. Helemaal goed uitgericht zal hij misschien niet zijn, maar als het hieraan kan liggen dat de HD zenders niet doorkomen, dan zal ik er eens een keer aan gaan draaien en kijken wat het oplevert. Het vreemde is wel dat als ik handmatig de frequentie ingeef, er ineens wel signaal is, maar dit meteen weer wegvalt naar nul. Laat je de zender dus wat langer staan dan om te kijken of het signaal blijft dan slaat hij compleet vast, dan kun je alleen nog in het menu komen. Ook andere zenders zoals ned1 doen het dan niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stepdriver,

 

De DUO lnb van CanalDigitaal is bedoeld voor schotels van ca. 64 cm.

Bij schotels van andere afmetingen zal hij wel werken maar niet optimaal.

Afgaande op jouw verhaal lijkt bovendien de schotel niet helemaal goed uitgericht te zijn.

 

Waarschijnlijk zal een goed uitgerichte schotel jouw problemen oplossen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Op Denktenk kom ik een posting tegen met een wel wat raar verhaal: Je moet de tuner voorzien van een patch, zodat deze wel werkt. Weet iemand hier meer van? Als dit echt werkt, dan moeten we dat maar eens proberen. Kijk even hiernaar:

 

Denktenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Op Denktenk kom ik een posting tegen met een wel wat raar verhaal: Je moet de tuner voorzien van een patch, zodat deze wel werkt. Weet iemand hier meer van? Als dit echt werkt, dan moeten we dat maar eens proberen.


Moet je natuurlijk nooit doen, als je tuner niet naar behoren werkt, terug ermee, garantie!
Jouw probleem lijkt meer op te weinig signaal. (lees maar eens op de divers fora om dit fenomeen wat betreft de nederlandse hd-zenders)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Inmiddels werkt het nu allemaal. Met een nieuwe tuner die voorzien is van die patch zoals in dat topic beschreven, blijven de zenders wel staan en kun je ze nu ook zien. Het verschil tussen SD en HD kun je nu erg goed zien, ik hoop maar dat er meer zenders bijkomen. Het hele verhaal lag dus niet aan een slecht uitgerichte schotel, hier ben ik twee dagen zonder resultaat mee bezig geweest. De problemen zoals ze in het topic beschreven stonden kwamen ook bij mij voor en met deze patch los je het dus wel op, want de andere tuner zonder die patch doet het gewoon niet goed met de HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...