Ga naar inhoud


(Activatie) Canaldigitaal kaartjes in de cuberevo?


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met het volgende probleem en misschien dat iemand van jullie er meer van af weet dan ik.

 

Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe CD kaart niet gelezen wordt want ik krijg hem maar niet geactiveerd. Inmiddels weet ik dat de kaart ondersteboven in de lezer moet en dat er een andere image geladen moet worden om de cardreaader aan de gang te krijgen?

 

Ik heb nu de nlb7712 geladen en die is lekker stabiel.

Voorheen kreeg ik vaak vastlopers met Panic.

Nu weet ik niet of ik mijn nieuwe CD kaart wel kan activeren of dat ik deze eerst in een andere goedgekeurde ontvanger moet doen om hem de 1e keer te activeren?

 

In de nlb7712 zit mgcamd verwerkt en dat is nodig om de cardreader aan te kunnen spreken maar hoe weet je nu of deze werkt? (mgcamd staat aan voor beide slots) Je moet nl nog wat config files in de ontvanger zetten maar ik weet niet of die wat ik gevonden heb goed zijn.

 

Misschien dat de originele image ook overweg kan met de cardreader?

 

Misschien werkt alles wel maar kan newcamd de activatie niet aan?

Ik heb beeld op BVN en stem af op SBS6.

 

Ik denk dat het met een Aston CAM wel gaat lukken maar deze oplossing is te gemakkelijk. Ik had ook al een simpele MaxPlus ontvanger geleend om te proberen maar die wil niet aan gaan zonder afstandbediening :-)

 

 

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien stel ik de vraag verkeerd maar ik zou graag de kaartlezer in de ipbox/cuberevo/dgstation9000 aan de praat krijgen. Ik gebruik het nieuwste NLB7721 maar ik weet niet of de kaartlezer het doet. Ik geen benul waar ik moet kijken of newcs wel werkt. Als ik via de webinterface kijk naar de newscs configurator dan zie ik bij NO-CFG bij Dutch Card staan. Ik snap er niks van. Wie wil me op weg helpen want ik ben dingen door elkaar aan het halen met mgcamd en newcs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6

als je de rtl 4 5 of nl 1 2 en 3 ontvangt dan weet je in ieder geval dat de kaart werkt en gezien wordt

 

om te kijken of hij ook de licencie vernieuwd moet je inloggen

via je browser eerst even je IP van de box opzoeken en dan

in de sitebalk zetten http://hier IP:9000

nou krijg je inlog venster genaamd NewCS Managment Console

login en password zijn : root-relook

hier eenmaal ingelogt ga je naar Entitlements

selecteer nu list all readers en druk op list nu krijg je als het goed is dit te zien

 

 

Code:
Entitlements for card 0 .----------------------------------------. | Provider | Expiry date | Name | |----------|-------------|---------------' | 0000 | 1990-00-00 | SECA | 006A | 2008-08-31 | CANALDIGITAAL | 006B | 1990-00-00 | OPI 1  

 

nu weet je dat ie dus ook geactiveerd en geupdate is

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wordt de kaart wel gezien zoals hierboven staat beschreven maar een update doet het niet op mijn IP9000.

5 min in een andere ontvanger en de kaart is geupdate.

Het zou fijn zijn als iemand weet te vertellen of het aan mgcamd ligt,of aan een instelling die misschien handmatig moet worden gemaakt zodat de mgcamd wel automatisch update

Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gman2oo6
als je de rtl 4 5 of nl 1 2 en 3 ontvangt dan weet je in ieder geval dat de kaart werkt en gezien wordt

om te kijken of hij ook de licencie vernieuwd moet je inloggen
via je browser eerst even je IP van de box opzoeken en dan
in de sitebalk zetten http://hier IP:9000
nou krijg je inlog venster genaamd NewCS Managment Console
login en password zijn : root-relook
hier eenmaal ingelogt ga je naar Entitlements
selecteer nu list all readers en druk op list nu krijg je als het goed is dit te zien


Code:
Entitlements for card 0 .----------------------------------------. | Provider | Expiry date | Name | |----------|-------------|---------------' | 0000 | 1990-00-00 | SECA | 006A | 2008-08-31 | CANALDIGITAAL | 006B | 1990-00-00 | OPI 1  


nu weet je dat ie dus ook geactiveerd en geupdate is

succes


Dit werkt werkt. Super tip.
Alleen heb ik nog geen beeld, Service niet beschikbaar op de betaalzenders. Ik heb er nu een andere kaart ingestoken die wel geactiveerd is (Datum is eind deze maand) maar die komt uit een andere ontvanger dus ik denk dat deze even ge-update moet worden voordat die beeld doorgeeft maar ik ben bang dat de update niet (goed) werkt.
Misschien moet er een andere file in de box gezet worden?
Wie heeft dit aan de praat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trinity1
Bij mij wordt de kaart wel gezien zoals hierboven staat beschreven maar een update doet het niet op mijn IP9000.
5 min in een andere ontvanger en de kaart is geupdate.
Het zou fijn zijn als iemand weet te vertellen of het aan mgcamd ligt,of aan een instelling die misschien handmatig moet worden gemaakt zodat de mgcamd wel automatisch update
Trinity


Ben jij nog wat verder gekomen Trinity?
Ik bedoel, het is een mooie box om naar te kijken maar ik had toch graag wat zenders van CD gezien. Misschien toch maar een andere Image laden? Wie weet welke Image het wel goed doet?

groet,

Reverse
Link naar reactie
Delen op andere sites

@esreverse,

 

Ik heb het NLB 7712 image.

Hiermee werkt bij mij het CanalDigitaal kaartje.

 

De datum van mijn kaartje staat op 31-08-2008.

Of mijn vorige update via mijn AB IPBox 9000HD

of een andere ontvanger van mij is gebeurd

durf ik niet te zeggen.

 

Ik zal de update van begin volgende maand (bewust)

via mijn AB IPBox 9000HD proberen te doen.

Dan kan ik er iets meer over zeggen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ reverse,

Als ik het goed begrepen heb moet er naast mgcamd ook newcs draaien om de updates binnen te krijgen. Een geactiveert kaartje kan dus ook zonder newcs. Ik weet alleen nog niet hoe ik kan controleren of newscs draait.

Bij de volgende update begin volgende maand kan ik misschien meer zeggen.

Grtz Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@esreverse,

Ik heb het NLB 7712 image.
Hiermee werkt bij mij het CanalDigitaal kaartje.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Welk kaartje? De groene of de zwarte (nieuw model)?
Ik heb ze beide, een geactiveerde groene die het ook niet doet. Is geactiveerd in een andere ontvanger en een nieuwere nog niet geactiveerde....welke ik niet geactiveerd krijg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

 

Ik krijg steeds meer het gevoel dat er iets met de box aan de hand is. Inmiddels even een andere ontvanger geregeld en die doet het zonder problemen. Het moet dus in de box zitten. Ik ga maar eens raad vragen bij mijn leverancier want ik ben er al 2 weken zoet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: esreverse

Ik heb het gevoel dat mijn nieuwe CD kaart niet gelezen wordt want ik krijg hem maar niet geactiveerd. Inmiddels weet ik dat de kaart ondersteboven in de lezer moet en dat er een andere image geladen moet worden om de cardreaader aan de gang te krijgen?

Ik heb nu de nlb7712 geladen en die is lekker stabiel.


Inmiddels het SIF7712 via denktank opgehaald en geflashed. Dan via PlugIn kun je MgCamD+NewCS als standaard instellen. Box helemaal uitzetten en weer aanzetten met de kaart erin en het werkt warempel. De kaart wordt dus niet gelezen met het originele Image en ook de nlb7712 doet het niet bij mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: esreverse

Inmiddels het SIF7712 via denktank opgehaald en geflashed. Dan via PlugIn kun je MgCamD+NewCS als standaard instellen. Box helemaal uitzetten en weer aanzetten met de kaart erin en het werkt warempel. De kaart wordt dus niet gelezen met het originele Image en ook de nlb7712 doet het niet bij mij.


vreemd dan ik heb de NLB 7712 erop en die werkt hier gewoon
waarvan hier het voorbeeld via de NewCS

newcs.jpg

en die heeft ie dus net weer geupdate smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...