Ga naar inhoud


[IPP] HP jetdirect 600n via het internet


MBa

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heb ik via m'n werk een printer meegekregen die het niet zou doen, na wat geknutsel en een paar vloeken later werkte alles weer naar behoren.

 

Deze printer (de HP Laserjet 4000t) is een printer die altijd via een jetdirect netwerk kaart heeft gewerkt, na nog meer geëtter ook dit allemaal binnen het netwerk aan de praat gekregen.

 

Nu ben ik eens de specificaties gaan zoeken van de jetdirect kaart en kwam ik iets tegen over IPP, zo nieuwsgierig als ik was iets over opgezocht en wat ik er uit begrijp is dat ik daarmee vanaf een ander netwerk thuis kan printen...

 

Ondertussen heb ik al wat geprobeerd met het forwarden van poorten maar tot nog toe geen succes... poort 631 en poort 9100 heb ik al geprobeerd maar geen van beide kan ik iets mee.

 

Is er toevallig iemand anders die dit al wél eens werkend heeft gekregen?

 

(en ja, ik weet dat het niet veilig is om zo van buitenaf te kunnen printen maar omdat het kan wil ik het wel eens werkend hebben...)

 

Groetjes,

 

Michel

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...